شنیتسل یا شنیسل مرغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه آلمانی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی آلمانی در ادامه با ما همراه باشید.

شنیسل

مواد لازم برای شنیتسل ۴ نفر

سینه مرغ کامل ۲ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد متوسط

پودر پانکو یا سوخاری ۱ لیوان

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

آرد نصف لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقداری کافی

روغن مخصوص سرخ کردنی به مقداری کافی

شنیسل

دستور پخت شنیتسل مرغ

مرحله اول

برای تهیه شنیسل مرغ ابتدا سینه های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و افقی از وسط برش می دهیم تا کمی نازک تر شوند و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را مرتب کنار یکدیگر قرار می دهیم و پلاستیک فریزر را از یک طرف برش می دهیم.

مرحله دوم

سپس روی سینه ها قرار می دهیم تا کاملا سینه ها را پلاستیک بپوشاند و با بیفکوب روی سینه ها می کوبیم تا همه جای آن یکدست شود و کمی نازک تر نیز شوند و بعد سینه ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها را نیز با بیفکوب کمی بکوبیم.

شنیسل

مرحله سوم

(نباید زیاد بکوبیم چون ممکن است سینه ها از وسط بریده شوند و بافت آن خراب شود) سینه ها را داخل کاسه ای قرار می دهیم و آبلیمو و زعفران دم کرده و پیازهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و آرام سینه ها را با مواد آغشته می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت  ۱ الی ۲ ساعت استراحت کند. سپس تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم به مرور زمان روغن داغ شود.

مرحله پنجم

کاسه محتوی سینه ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم و پیازها را از روی سینه ها جدا می کنیم و آن ها را روی تخته آشپزخانه کنار یکدیگر قرار می دهیم و روی آن ها کمی نمک و فلفل (می توانید فلفل را حذف کنید) می پاشیم و بعد آن ها بر می گردانیم.

شنیسل

مرحله ششم

سپس طرف دیگرشان را نیز با نمک و فلفل مزه دار می کنیم و سه عدد ظرف را کنار یکدیگر قرار می دهیم و داخل یکی پودر پانکو می ریزیم و داخل ظرف دوم تخم مرغ می ریزیم و با چنگال زرده و سفیده را هم می زنیم و داخل ظرف سوم آرد می ریزیم.

مرحله هفتم

زمانی که مطمئن شدیم که روغن داغ شده است یکی از سینه های مرغ را ابتدا داخل ظرف آرد قرار می دهیم و روی آن آرد می ریزیم و کاملا پشت و روی آن را با آرد آغشته می کنیم و بعد کمی سینه مرغ را تکان می دهیم تا اضافه آرد آن خارج شود.

شنیسل

مرحله هشتم

بعد سینه مرغ را داخل ظرف تخم مرغ قرار می دهیم تا کاملا پشت و رو آن آغشته شود و بعد در ظرف پانکو یا آرد سوخاری قرار می دهیم و کاملا با آن آغشته می کنیم و بلافاصله داخل تابه می گذاریم تا سرخ شود و بعد سینه مرغ را بر می گردانیم تا طرف دیگر ان نیز سرخ شود.

مرحله نهم

اگر تابه گنجایش دارد می توانیم ۲ یا ۳ تا سینه را داخل آن قرار دهیم. شنیسل آماده شده را در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و در صورت تمایل به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس قارچ سرو می کنیم.

شنیسل

نکات تهیه شنیسل مرغ

سس قارچ مخصوص

همانطور که می دانید شنیسل مرغ خشک است و حتما باید به همراه سس سرو شود. یکی از معروف ترین سس هایی که در کنار این غذا سرو می شود سس قارچ است. برای تهیه سس قارچ به روش رستورانی می توانید آموزش زیر مراجعه نمایید.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: