سالاد سیب زمینی یکی از سالادهایی است که به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا آن را تهیه و سرو می کنند. این سالاد به روش های مختلف تهیه می شود و طبق ذائقه می توان تنوع مواد را کم یا زیاد کرد اما چیزی که در همه سالاد های سیب زمینی ثابت است، سیب زمینی و شوید است. سس این سالاد از ترکیب سس مایونز و ماست تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سیب زمینی رستورانی در ادامه با ما همراه باشید.

فغاتیتیث

مواد لازم سالاد سیب زمینی

سیب زمینی پخته ۳ عدد

نخود فرنگی پخته نصف لیوان

هویج پخته نصف لیوان

ذرت پخته نصف لیوان

کالباس خرد شده یک و نیم لیوان

مواد لازم برای سس

مایونز ۳ قاشق غذا خوری

ماست خامه ای ۴ قاشق غذا خوری

شوید تازه خرد شده نصف لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

ثصیزبصثب

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رستورانی

مرحله اول

برای تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی در ابتدای کار، سیب زمینی ها را شسته و با مقداری آب درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم.

فقاثقاث5

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته شوند، سپس پوست آن ها را کنده و به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون یک کاسه می ریزیم. هویج پخته را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به سیب زمینی ها اضافه می کنیم.

اهخ

مرحله سوم

ذرت پخته و نخود فرنگی پخته شده را هم اضافه می کنیم. در صورت تمایل برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم از کنسرو ذرت و کنسرو نخود فرنگی آماده استفاده کنیم. در ادامه کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله برای تهیه سس مخصوص یک کاسه دیگر انتخاب می کنیم، سپس سس مایونز را به همراه ماست خامه ای و شوید به آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا سس یکدست شود.

ثسصبزیثبقثضششرل

مرحله پنجم

در این مرحله سس را به سالاد اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا سس همه مواد را پوشش دهد. در ادامه سالاد را در یخچال به مدت ۱ الی ۲ ساعت قرار می دهیم تا استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود. سپس آن را سرو می کنیم.

بقلسقف5اغفی

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: