کوکوی بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو بادمجان خام در ادامه با ما همراه باشید.

تخئ9

مواد لازم برای کوکو بادمجان ۴ نفره

بادمجان ۸ عدد قلمی

پیاز ۱ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

تخم مرغ ۳ عدد

آرد گندم ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

غلرهن7

طرز تهیه کوکو بادمجان خام

مرحله اول

برای تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را به خوبی می شوییم، سپس پوست آنها را به طور کامل می گیریم. در ادامه بادمجان ها را با رنده درشت رنده می کنیم و درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

 

مرحله دوم

در این مرحله ۱ قاشق چایخوری نمک روی بادمجان رنده شده می پاشیم و آنرا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم تا آب اضافی بادمجان خارج شود. ضمن اینکه این کار باعث می شود تلخی بادمجان نیز به طور کامل گرفته شود.

عخذل8

مرحله سوم

در همین حین سیب زمینی و پیاز را پس از شستشو، پوست می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم. در ادامه سیب زمینی و پیاز رنده شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را آبکشی می کنیم و به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس به کاسه حاوی سیب زمینی و پیاز اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا آرد را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. اگر مایه کوکو شل بود، مجددا کمی آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

رلغ ع

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس مایه کوکو را به صورت یک باره به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا با پشت قاشق مایه کوکو را به صورت یکدست در تابه پخش کرده و روی آنرا صاف می کنیم. در ادامه صبر می کنیم تا سمت زیرین کوکو به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

زبٍُّ

مرحله هشتم

در صورتی که توانایی بر گرداندن کوکو را به صورت کامل نداشتیم، می توانیم آنرا به ۴ قسمت تقسیم کنیم، سپس برگردانیم. در نهایت پس از اینکه کوکو به طور کامل سرخ شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه نان سرو می کنیم.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: