زهره فکورصبور که سال گذشته دارفانی را وداع گفت، عقاید مذهبی قوی‌ای داشت و این موضوع را همکارانش می‌گویند.

زهره فکور صبور

حدود ساعت ۲۱ (۱۰ اسفند۱۴۰۰) خبر مرگ مشکوک زن جوانی در یک منزل مسکونی در خیابان دولت، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد که به سرعت مأموران پلیس در محل حاضر شدند. یکسال از آن شب تلخ می‌گذرد، شبی که به صورت بسیار شوکه کننده، زهره فکور صبور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون براثر مصرف زیاد دارو در سن ۴۳ سالگی از میان ما پرکشید. همه چیز درباره آن ماجرا گفته شد، از خودکشی گرفته تا سوقصد اما تکلیف نهایی علت مرگ مشخص نشده است.

مأموران با حضور در محل با پیکر بی‌جان خانم زهره فکور صبور مواجه شدند؛ مأموران در تحقیقات اولیه سراغ فردی رفتند که خود را همسر مرحومه صبور معرفی می‌کرد، وی در تحقیقات به مأموران گفته است: «خانم صبور جواب تلفن‌همراهم را نمی‌داد که نگران وی شدم، خانم صبور حتی درِ خانه را به روی سرایدار ساختمان نیز باز نکرده بود. پس از گشودن در خانه، دیدم همسرم بی‌حال در پذیرایی افتاده که به سرعت با اورژانس تماس گرفتم.»

تحقیقات نشان داد تلاش تکنسین‌های اورژانس نیز برای احیای خانم فکور صبور که ظاهراً اقدام به مصرف ۱۰۰ عدد قرص آرام‌بخش کرده بود، نتیجه نداده است.

هنرمندی که پست‌های اینستاگرامی‌اش نشان می‌داد که امید به زندگی بالایی دارد؛ البته زهره فکورصبور ساعاتی قبل از درگذشتش، ویدئویی پرسش‌برانگیز از حضور در یک برنامه تلویزیونی را منتشر کرد که در آن گفته بود اگر به گذشته برگردد، اصلا بازیگری را انتخاب نمی‌کند. بسیاری این فیلم را پاسخی به دلیلِ مرگ ناگهانی او دانستند.

زهره فکور صبور

زهره فکور صبور انسانی متعهد، نماز خوان و خداپرست بود

سابقه همکاری زهره فکورصبور با مسعود اطیابی، کارگردان سینما و تلویزیون به سریال «کامیون» بازمی‌گردد که محصول سال ۱۳۹۸ بود. اطیابی درباره تجربه همکاری با این هنرمند می‌گوید: «همکاری من با خانم فکور صبور در سریال «کامیون» بسیار کوتاه مدت بود، اما در همین مدت زمان کوتاه هم تجربه بسیار خوبی در کنار ایشان رقم خورد. ایشان شخصیت خیلی خوبی داشتند، بسیار موجه، خوش اخلاق، با متانت و مومن بودند بسیار منظم بودند. ایشان همیشه سر صحنه نمازشان را می‌خواندند و آگاهی بالایی نسبت به احکام دینی داشتند.»

زهره فکور صبور

 آن روحیه سرزنده چه شد و کجا رفت!

مشکلات زندگی هنرمندان کمی پیچیده است

بهنام شرفی بازیگر تئاتر و تلویزیون هم که با زهره فکور صبور در سریال «کامیون» همبازی بود، درباره او توضیح می‌دهد: «زهره فکور صبور بسیار انسان خوش انرژی، مهربان و خوش برخورد بودند. متعهد بود و به شغلش اهمیت می‌داد و با همکارانش رفتار بسیار خوبی داشت. ایشان به قدری به کارشان متعهد بودند که حتی یک روز بعد از پایان پروژه «کامیون» هم آمدند کنار ما تا اگر کاری باشد انجام دهند. همان روز با ما بگو و بخند کردند و رفتند. ایشان هر چیزی که از یک هنرمند انتظار داشتیم را در رفتارشان داشتند و از لحاظ رفتاری و شخصیتی یک هنرمند واقعی بودند. من نمی‌دانم آن روحیه سرزنده چه شد و کجا رفت، صفحه اینستاگرامشان را که نگاه می‌کردم پر از انرژی مثبت و شکرگزاری خداوند بود.»

زهره فکور صبور

شرفی ادامه داد: «خانم فکور صبور، انسانی مردمی، خوش برخورد، احساساتی و مفید برای جامعه هنری بودند. اما متاسفانه کسی از زندگی شخصی ایشان خبر ندارد و همه ما فقط چهره اجتماعی ایشان را دیدیم. همه آدم‌ها مشکلاتی در زندگیشان دارند اما این مشکلات درباره زندگی هنرمندان کمی پیچیده است، چون همه می‌گویند این آدم بی‌دغدغه است. همه ما لحظاتی را در زندگی شخصی‌مان داریم که انسان را می‌شکند و اگر نتواند درست با آن کنار بیاد و حلش کند آسیب بدی می‌بیند. این مسائل و مشکلات باید آسیب‌شناسی و حل شود چون همان قدری که یک انسان جلوی بقیه حالش خوب است می‌تواند در زندگی شخصی حالش بد باشد. همه فکر می‌کنند حال هنرمندان خوب است، اما نمی‌دانند یک هنرمند همان قدر که در خلق یک اثر توانمند است، ممکن است در حل مشکلات زندگی شخصی‌اش مشکل داشته باشد.»

زهره فکور صبور

او در پایان گفت: «امیدوارم روحشان شاد باشد و همه آن اخلاق‌های خوی و انرژی‌های مثبت به خودشان بازگردد.»

زهره فکور صبور در زمان فوت مشغول بازی در سریال «بی‌همگان» با تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی بهرنگ توفیقی بود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: