مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با انبوه عرضه دام از اواخر اسفند پیش بینی می شود که قیمت دام و گوشت ارزان شود.

افشین صدردادرس افزود: با توجه به آنکه تولید اوایل زمستان به زودی وارد بازار می شود، امیدواریم‌ مسئولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که تولید داخل به سهولت جذب بازار شود و مشکلی در این خصوص بوجود نیاید.

به گفته او، زایش های اوایل زمستان از اواخر اسفند وارد بازار می شوند، اکنون بره های پاییز در حال عرضه به بازار هستند. همچنین تا خرداد و تیر تولیدات نیمه شمالی به بازار عرضه می شود.

صدردادرس ادامه داد: با توجه به بارش های زمستان، وضعیت تولید دام‌خوب است به طوریکه با انباشت دام روبرو خواهیم بود؛ بنابراین نیاز است که از الان برای صادرات برنامه ریزی انجام شود تا دام های تولیدی جذب بازار شوند، در غیراین صورت همانند سال گذشته دچار بحران خواهیم شد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه قیمت تابع عرضه و تقاضاست، گفت: انبوه عرضه در برابر تقاضا روی قیمت اثر می گذارد، هرچند بحث اقتصاد دامپروری و قیمت دام و گوشت جزئی از اقتصاد کلان است که از الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به کاهش قیمت اعلام کرد.

او بیان کرد: در چندماهه اخیر که قیمت دام زنده و گوشت قرمز افزایش یافت، باید دید تعریف گرانی چیست؟ اگر منظور از گرانی کاهش قدرت خرید مردم است، این موضوع تمامی کالاها را تحت تاثیر قرار داده است. درحالیکه تمامی کالاها و شاخص های قیمت تولیدکننده با نرخ تورم برابری می کند، اما در زمینه دام سبک این گونه نیست.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: