فروش فوری ایران خودرو | ثبت نام ایران خودرو

آغاز فروش فوری ایران خودرو در سال جدید | ایران خودرو آتش زد به مالش

سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره به اینکه طبق آنچه که اعلام شده بود، مهلت ثبت‌نان برای خودروهای داخلی ساعت ۲۴ (۲۹ اسفند ماه) به پایان رسید و سامانه ثبت‌نام بسته می‌شود، اما روزهای هفتم و هشتم فروردین ۱۴۰۲ نیز برای ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خودرو برای افرادی که موفق به ثبت‌نام نشدند، در نظر گرفته شده است.

آغاز فروش فوری ایران خودرو در سال جدید | ایران خودرو آتش زد به مالش
کدخبر : 15490
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح فروش فوری ایران خودرو  با توجه به قانون ابلاغی از وزارت صمت هر چند وقت یکبار اجرایی می شود. طرح فروش فوری ایران خودرو، فرصت خوبی برای خرید با قیمت ارزانتر در بازار خودرو برای افراد است. فروش فوری ایران خودرو هر چند وقت یک بار تمدید شده و برای اطلاع رسانی به افراد اعلام می گردد. در طرح فروش فوری ایران خودرو، اتوموبیل های تولید ملی و ساخت خود کشور به فروش می رسند. فروش فوری ایران خودرو باعث معرفی خودرو های ملی نیز می شود.

امید قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۲۴ ۲۹ اسفند ماه سامانه ثبت‌نام طرح عرضه یکپارچه خودرو بسته می‌شود؛ هرچند پیش‌بینی می‌شود که تمام متقاضیان ثبت‌نام خود را تا این زمان نهایی خواهند کرد اما برای آن دسته از افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر به نام سازمان حمایت باز کردند اما موفق به ثبت‌نام در موعد مقرر نشدند یا بانک‌ها اسامی آن‌ها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه سامانه فعال و از این افراد ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

سخنگوی صمت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزودن این دور روز برای ثبت‌نام، از متقاضیان واجد شرایط می‌خواهد با آرامش در روزهای یاد شده درخواست برای خودروی مورد نظر خود را ثبت‌ کنند.

گفتنی است، مرحله دوم ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی در قالب عرضه یکپارچه که از روز ٢۶ لغایت ٢٨ اسفند ماه در نظر گرفته شده بود، پس از یک روز تمدید، آخرین مهلت ثبت‌نام به آخرین ساعت از سال ١۴٠١ (ساعت ٢۴ روز ٢٩ اسفند ماه) در نظر گرفته شد. 

طبق آنچه که سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده این مهلت به صورت پیوسته تمدید نمی‌شود اما در روزهای هفت و هشت فروردین ماه مجدد سایت برای جامانده‌های ثبت‌نام که واجد شرایط هستند، بازگشایی خواهد شد.

فروش فوری ایران خودرو

رئیس سازمان بورس گفت: متاسفانه قیمت پایین کارخانه‌ای خودرو سبب افزایش دلالان در بازار آزاد شده است و اگر قیمت خودرو متناسب تعیین شود اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.

 مجید عشقی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد:  در بحث خودرو موضع سازمان بورس این است که خودرو باید با کیفیت و قیمت مناسبی به دست مصرف‌کننده برسد که تولیدکننده آسیب نبیند.

وی افزود: وقتی قیمت را برای چند سال به صورت دستوری ثابت نگه می‌داریم به ضرر مصرف‌کننده است، زیرا تولیدکنندگان کیفت و تیراژ را کاهش می‌دهند.

وی تاکید کرد: قیمت‌گذاری دستوری در بحث خودرو ضمن ایجاد زیان انباشته برای خودروسازان به نظام بانکی آسیب می‌زند. همچنین قطعه‌سازان، خودروسازان و سایر تولیدکنندگانی که با این صنعت همکاری دارند از قیمت‌گذاری دستوری زیان می‌بینند.

رئیس سازمان بورس گفت: بخش قابل توجهی از سهام خودروسازان در سهام عدالت است ما به دنبال این هستیم که ذینفعان سهام عدالت و سایر سرمایه‌گذاران آسیب نبینند. متاسفانه قیمت پایین خودرو  سبب افزایش دلالان شده، اگر قیمت خودرو متناسب شود ما اصراری به عرضه خودرو در بورس کالا نداریم اما از ادامه عرضه‌ خودرو در بورس کالا استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون برخی خودروها در بورس کالا عرضه شدند، وزارت صمت با کلیت عرضه خودرو در بورس کالا موافق است اما برخی از نظرات کارشناسی وجود دارد که باید بررسی شود‌.

مجید عشقی گفت: قیمت خودرو در بازار،‌ معلول چندین عامل مختلف است؛ قیمت یک کالا در بازار مثل یک دماسنج است که وضعیت را نشان می‌دهد. اگر ما این دماسنج را به رسمیت نشناسیم یا آن را خراب کنیم یا آن را به صورت موقت دستکاری کنیم،‌ مشکل حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: هر زمان به سمت قیمت گذاری دستوری رفتیم، ضمن ایجاد فسادهای قابل توجه، تغییر ذائقه نیز ایجاد می‌شود؛ به طور مثال تولیدکنندگان خودرو بجای افزایش بهره‌وری و کیفیت، تنها به دنبال افزایش سود هستند.

رئیس سازمان بورس: امیدواریم با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا شاهد خارج شدن خودرو از  زمره کالاهای سرمایه‌ای باشیم. انحصار و رانت در بازار خودرو زمانی از بین خواهد رفت که عرضه خودرو در کشور زیاد شود. اما از سوی دیگر نمی‌توان از خودروسازان انتظار داشت در حالی که همزمان در حال زیان هستند، تولید خود را افزایش دهند.

مجید عشقی گفت: تاکنون فقط ۵ درصد از تولید خودرو در بورس کالا عرضه شده است. برآورد ما این است که اگر روند عرضه خودرو در بورس کالا ادامه یابد و عمده تولید خودرو در کشور در بورس کالا عرضه شود، ظرف شش ماه تا یکسال، صنعت خودروسازی روند رو به رشدی خواهد داشت و هم تولید خودرو و هم تنوع و کیفیت خودروها افزایش پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه