قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است. کاهش قیمت طلا بعد از ریزش قیمت دلار رخ داده است. قیمت طلا اکنون به سطح پایینی سقوط کرده است. قیمت طلا در سایر نقط دنیا هم با روند کاهشی موجه شده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه می توانید بخوانید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا و سکه با قیمت ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بر اساس مشاهدات میدانی از بازار طلا و جواهرات تهران، هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز با قیمت ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

برهمین اساس هر مثقال طلا نیز به ۹ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسیده است. همچنین انس طلای جهانی نرخ ۱۹۷۰ دلار را ثبت کرد.

قیمت طلا

قیمت طلا رشد می‌کند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: طلا و سکه، بازار هوشمندی است و با وجودی که گفته می‌شود این بازار حباب دارد اما حباب طلا و سکه مربوط به دلار است و حباب در این بازارها در واقع قیمت دلار را نشان می‌دهد.

او با تاکید بر تاثیر قیمت دلار بر قیمت طلا و سکه توضیح می‌دهد: نهاد پولی کشور اجازه نمی‌دهد دلار به قیمت ذاتی خود برسد. نرخ طلا و سکه نیز به تبع آن کنترل می‌شود. با وجودی که مذاکرات هسته‌ای برجام تاثیر مهمی بر آرامش بازار دلار دارد اما در چنین شرایطی، چه این مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد، احتمالا قیمت دلار با توجه به تورم موجود در کشور روند افزایشی خواهد داشت و متعاقب آن قیمت طلا و سکه هم افزایشی است.

حق‌شناس می‌گوید: اگر مذاکراتی رخ دهد روند صعودی قیمت‌ها به تاخیر می‌افتد. اما اگر تحولات این حوزه امیدوارکننده نباشند، انتظار رشد قیمت‌ها را دارم.

قیمت طلا امروز در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار)

قیمت طلا امروز ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۱ میلیون ۳۳۷ هزار ۷۷۵ تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار ۷۰۰ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۲۳٫۲۹ دلار به فروش می رسید. گفتنی است، قیمت مثقال طلا به ۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسیده است. 

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (شنبه) در بازار آزاد تهران به ۱۳میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدیدامروز(شنبه، ۱۹شهریورماه) در بازار آزاد تهران به ۱۳میلیون و ۹۶۰هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به ۱۳ میلیون و ۳۰۱هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه۷ میلیون و ۹۸۰ هزارتومان و، ربع سکه ۴ میلیون و ۹۸۰ هزارتومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون ۹۹۰ هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۱۷دلار و۶۲ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون ۲۸۲هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.

افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه انتظار سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی باعث کاهش قیمت طلا شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.

تمرکز بازار در این هفته بر اجلاس بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ بهره در این اجلاس ۷۵ واحد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم در اجلاس فدرال رزرو در بیستم و  بیست و یکم همین ماه افزایش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

خبر رشد بخش خدمات در آمریکا در ماه اوت ارزش دلار را به بالاترین رقم طی ۲ دهه گذشته رسانده‌است. بدین‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم از ماه ژوئن رسیده که نتیجه احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو آمریکاست.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به بالا رفتن ارزش دلار و سود خزانه‌داری آمریکا، بازگشت طلا به روند افزایش قیمت چندان آسان نخواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۰.۸۵ درصد کاهش به ۱۷ دلار ۷۶ سنت رسید و پلاتین با ۱.۰۹ درصد کاهش ۸۴۶ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

در دومین هفته شهریور شاهد کاهش نرخ سکه و طلا بودیم و بازار سرمایه با نوسان محدود همراه بود.

در این هفته نرخ‌ها در بازار‌های مالی روند کاهشی داشت. سکه از کانال ۱۳ میلیون تومانی فراتر نرفته و بورس هم با نوسان محدود همراه بوده است.

شاخص کل بورس در این هفته با افت ۱۱ واحدی از عدد یک میلیون و۴۵۰ هزار واحدی روی پله یک میلیون و۴۳۹ هزار واحد ایستاد.

قیمت طلا

سکه ۲۹۰ هزار تومان ارزان شد

نرخ سکه طرح جدید در این هفته حدود ۲۹۰ هزار تومان کاهش یافت همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با افزایش ۵۰ هزار تومان و ۴۰ هزار تومان همراه بودند.

سکه‌های یک گرمی و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ترتیب ۹۰ هزار تومان و ۸۴ هزار تومان کاهش نرخ داشتند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی گفت: علت کاهش قیمت طلا و سکه در روز‌های اخیر، اخبار مثبتی بود که از مذاکرات وین منتشر می‌شد. اما هرچقدر که زمان بگذرد و این اخبار صرفا به صورت خبر باقی بماند و عملی نشود، قیمت سکه و طلا به سمت کانال‌های بالاتر صعودی می‌شود.

او می‌گوید: در حال حاضر نیز بازار طلا و سکه بلاتکلیف و منتظر اخبار نتیجه نهایی مذاکرات است. اگر نتیجه برجام مثبت باشد، سیاست‌گذاران سعی می‌کنند که قیمت‌ها را کنترل کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۳۵ دلار و ۴ سنت رسید.

 افزایش ارزش دلار و تأثیر اطلاعات اقتصادی چین و سیاست‌های بانک‌های مرکزی در افزایش نرخ بهره بر حساسیت بازار تاثیر گذاشته و باعث پایین آمدن قیمت طلا شده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۷۳۵ دلار و ۴ سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای دنیا به ۱۰۸.۸۱ رسیده‌است. این شاخص حاکی از ترس بازار از افزایش نرخ بهره علی‌رغم کند شدن روند رشد اقتصاد است.

افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین بر سر مسئله تایوان هم بر قیمت طلا فشار وارد می‌کند، چون پکن یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان کالا در سراسر دنیاست. این خبر حتی بر تمایل به دلار آمریکا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن هم تاثیر گذاشته‌است. دولت بایدن از کنگره آمریکا خواسته ۱.۱ میلیارد دلار فروش سلاح به تایوان را تصویب کند.

خبرهای مربوط به توانایی اتحادیه اروپا در مقابله با بحران انرژی هم بازار طلا و دلار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اتحادیه اروپا توانسته دو ماه زودتر از هدف تعیین‌شده، ذخایر گاز خود را پر کند و برای یک زمستان سخت آماده باشد. محدود شدن عرضه نفت و گاز روسیه به اروپا قیمت انرژی در این قاره را به بالاترین رقم رسانده‌است.

دراین‌بین، سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا تا ۳.۱۰ درصد کاهش‌یافته است. به‌نظر می‌رسد اطلاعات مربوط به اطمینان مصرف‌کننده در آمریکا برای ماه اوت و همچنین اظهارنظرهای فدرال‌رزرو آمریکا بیشترین تاثیر را بر بازار کالاها داشته باشند. اما در حال حاضر تمام توجه به گزارش اشتغال در آمریکا جلب شده که قرار است در روز جمعه منتشر شود. جروم پاول رییس فدرال‌رزرو آمریکا در سخنرانی خود در جکسون هول نگرانی درمورد رکود اقتصاد و بازار کار در آمریکا را افزایش داد.

اتحادیه اروپا هم تصمیم به ۱۵ درصد کاهش مصرف گاز گرفته‌است. این تصمیم به‌دنبال اطلاعیه شرکت گازپروم روسیه مبنی‌بر کاهش جریان گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم ۱ گرفته شد که دوباره قیمت انرژی را بالا می‌برد. تاجران به‌دنبال یک پشتوانه ایمن هستند، بنابراین قیمت دلار افزایش می‌یابد. شاخص دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای دنیا ۰.۵۴ درصد بالا رفته‌است. به‌این‌ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

دراین‌بین، شاخص سهام اس‌پی ۵۰۰ پس‌از سقوط در روز سه‌شنبه افزایش یافته‌است که می‌تواند از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز حمایت کرده و باعث کاهش ارزش دلار شود.

طلا همچنین تحت فشار کاهش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران و نگرانی در مورد تقاضا در هند و چین قرار گرفته‌است. تصمیم فدرال‌ رزرو آمریکا مسیر طلا را تا حدی مشخص می‌کند. اگر بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ بهره را آهسته‌تر کند طلا بازهم قدرت می‌گیرد.

قیمت طلا و سکه

بانک مرکزی اروپا هفته گذشته نرخ بهره را جهت مقابله با تورم بالا برد. با توجه به این‌که طلا به‌عنوان یک پشتوانه در زمان تورم بالا در نظر گرفته می‌شود، بالا بردن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد.

قیمت نقره امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۴ درصد کاهش ۸۷۶ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۷۲۵ دلار و ۲۸ سنت رسید.

 روند افزایش قیمت طلا طی روزهای اخیر تا حدی متوقف‌شده است. تصمیم فدرال‌ رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در اجلاس روز چهارشنبه قیمت این فلز گران‌بها را پایین می‌آورد چون قرار است سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا سختگیرانه‌تر شوند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۷۲۵ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا در هفته گذشته به پایین‌ترین رقم از ۲۰۲۱ رسید و در ادامه، اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا باعث افزایش نسبی قیمت آن شد. انتظار می‌رود سیاست‌گذاران آمریکا در اجلاس آینده فدرال‌رزرو نرخ بهره را بازهم افزایش دهند. اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی هم نشان خواهد داد اقتصاد این کشور وارد یک رکود فنی شده‌است یا نه.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در ۲۶ و ۲۷ ژوئیه هستند. هنوز مشخص نیست این بانک نرخ بهره را چه مقدار برای مقابله با تورم بالا ببرد. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد سیاست‌گذاران این کشور موافق ۷۵ واحد افزایش نرخ بهره هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اواندا گفت:« احتمالاً لازم نیست فدرال رزرو آمریکا سیاست سختگیرانه‌ای مانند آنچه بازار تصور می‌کرد در پیش بگیرد. اما روند افزایش نرخ بهره تا اوایل سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت. ارزش دلار در ابتدای این هفته پائین می‌آید اما تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد گذاشت. یعنی طلا احتمالاً به حدود سطح ۱۷۵۰ دلار نزدیک نمی‌شود».

قیمت طلا هفته گذشته برای اولین‌بار از ماه اوت سال گذشته میلادی به کمتر از ۱۷۰۰ دلار رسید و شاخص دلار ۰.۴ درصد در روز گذشته کاهش یافت، اما تغییر چندانی پس‌از آن نداشته‌است.

قیمت نقره امروز با ۱.۲۷ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۶۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۳ درصد کاهش ۸۶۳ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته ۱۰۰ دلار کاهش یافت و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود قیمت فلز زرد در داخل کشور طی دو هفته آینده افت داشته باشد.

«محمد کشتی آرای»اظهار داشت: سیر نزولی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته همچون هفته قبل ادامه داشت، به این ترتیب که هفته گذشته کاهش ۳۵ دلاری و هفته قبل از آن نیز ۶۵ دلار کاهش قیمت و در مجموع بالای ۱۰۰ دلار کاهش بها را داشتیم. 

به گفته وی، در آخرین معاملات روز گذشته بهای انس جهانی به ۱۷۰۸ دلار رسید که افت ۱۰۵ دلاری برای قیمت جهانی طلاست و دلایل خاص خود را دارد. 

کشتی آرای تاکید کرد: البته باید توجه داشته باشیم که این روزها در ایام قبل از ماه محرم قرار داریم و تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یافته و در نتیجه قیمت طلا و انواع سکه حباب بالایی دارد و کاهش قیمت جهانی نتوانست بر این رشد تقاضا تاثیر بگذارد. 

وی ادامه داد: در آخرین معاملات، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشتند که این رشد بها در واقع همان حباب قیمت‌ها بود. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: گرچه شاهد کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا بودیم اما هر گرم طلای ۱۸ عیار و یک مثقال طلای آب شده در هفته گذشته نه تنها کاهش قیمت نداشتند بلکه حباب قیمت را شاهد بودیم. 

 وی اضافه کرد: حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که نشان از افزایش حباب به نسبت بهای انس جهانی طلا است. 

کشتی آرای اظهار داشت: نرخ ارز نیز تا روز چهارشنبه ثبات نسبی داشت اما در روز پنجشنبه هر دلار آمریکا ۴۲۰ تومان افزایش یافت. 

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت اینکه پس از ۲۰ سال قیمت دلار ‌و یورو برابر شد و این نشان می‌دهد که ارزش یورو در بازارهای جهانی کاهش و دلار افزایش یافته و این افزایش ارزش دلار موجب کاهش قیمت بهای انس جهانی طلا شده است. 

کشتی آرای گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده قیمت جهانی طلا باز هم کاهش یابد و از روز شنبه قیمت‌ها در همین محدوده نوسان داشته باشد و در بازار داخلی نیز در دو هفته آینده با کاهش تقاضا حباب سکه کمتر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز از ۱۷۴۲ دلار روز گذشته هم پایین‌تر آمده و ۱۷۳۴ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

بازار طلا پس‌از کاهش قیمت شدید هفته گذشته همچنان با مشکل مواجه است و تحلیلگران عقیده دارند قیمت این فلز گرانبها بازهم پایین‌تر خواهد رفت.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران کپیتال ایکانامیکس، قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی ۴ درصد کمتر از سطح فعلی خواهد بود و به حدود ۱۶۵۰ دلار در هر اونس سقوط می‌کند.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی قیمت طلا را در نیمه دوم سال جاری میلادی پائین می‌آورد. قیمت طلا همین حالا ۱۵ درصد نسبت به اوج ماه مارس کاهش‌یافته است. این اظهارنظرها در شرایطی اعلام‌شده که قیمت طلا در حال حاضر در محدوده ۱۷۳۰ دلار در هر اونس قرار دارد.

قیمت طلا

قیمت هر اونس طلا امروز از ۱۷۴۲ دلار روز گذشته هم پایین‌تر آمده  و ۱۷۳۴ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

بازار طلا سال جاری میلادی را با قدرت شروع کرد، چون سرمایه‌گذاران برای حفاظت از خود در برابر افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها به طلا روی‌آورده بودند. اما ترس از تورم اخیراً کاهش‌یافته و جای خود را به نگرانی در مورد رکود اقتصاد داده‌است.

علاوه‌بر افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد رکود اقتصادی، قدرت گرفتن دلار هم مانع دیگری بر سر راه افزایش قیمت طلاست. طبق گزارش این مؤسسه انگلیسی، ارزش دلار با یورو برابر خواهد شد و حتی می‌تواند آن را پشت سر بگذارد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۹ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۷ درصد کاهش، ۸۶۶ دلار و ۷۴ سنت معامله می‌شود.

در روزهایی که بازار متشکل جمعه‌ها هم باز است، بازار آزاد به تعطیلات رفته بود.

امروز قیمت دلار متشکل وارد کانال ۲۸ شد و تفاوت قیمت دلار بازار متشکل و آزاد به ۱۱ درصد کاهش یافت. قیمت یورو هم در یکقدمی ۲۹ هزار تومان قرار گرفت. در بازار ارز هم قیمت دلار در هرات و سلیمانیه اعلام نشد. در تهران اما قیمت دلار ۳۱ هزار و ۳۰۰ کشف شد. این محدوده قیمت برای هفتمین روز پیاپی است که در بازار ارز تکرار می‌شود.

معامله‌گران می‌گویند بازار طلا هم حبابی شد. هر گرم طلای آبشده ۸۶ هزار تومان حباب دارد و میزان حباب آن در هر کیلیو به ۸۶ میلیون تومان می‌رسد

. در واقع هر کیلو طلا در ایران ۸۶ میلیون تومان گرانتر از جهان است. بزرگ شدن حباب فلزهای گرانبها در ایران به فضای انتظاری و خبرهای سیاسی برمی‌گردد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

 طلا پس‌از یک هفته پر فرازونشیب و در بحبوحه‌ ترس از تورم جهانی که قیمت آن را به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسانده بود، نسبتاً ثابت مانده‌است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

متخصصین بازار عقیده دارند کاهش شدید قیمت طلا در هفته گذشته نتیجه افزایش قدرتمند شاخص دلار، موضع فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره و نگرانی در مورد تورم جهانی بوده‌است. شاخص دلار به سطح ۱۰۷.۷۸ رسید که بالاترین رقم طی ۲۰ سال گذشته را نشان می‌داد و باعث شد قیمت طلا تا محدوده ۱۷۱۰ تا ۱۷۸۰ دلار در هر اونس سقوط کند.

 انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق و دستمزد مشاغل بخش غیرکشاورزی در آمریکا نشان می‌دهد ۳۷۲ هزار شغل در ماه ژوئن در آمریکا اضافه‌شده که ۱۰۰ هزار شغل بیشتر از حد انتظار بوده‌است.این اطلاعات فدرال رزرو را تشویق به افزایش بیشتر نرخ بهره می‌کند تا تورم را پایین بیاورد. این اقدام مانع بهبود قیمت طلا می‌شود.

متخصصان عقیده دارند با توجه به ارزش بالای دلار، انتظار می‌رود قیمت طلا همچنان تحت فشار باشد. بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران طلا منتظر بمانند تا طلا دوباره روند افزایشی خود را از سر بگیرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۲ درصد افزایش، ۸۹۴ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا امروز با ۲.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۹ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد.

 افزایش ارزش دلار در بحبوحه بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی باعث سقوط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده و قیمت طلا را هم تا پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته کاهش داده‌ است.

ارزش دلار به‌خاطر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و قیمت طلا را پایین آورده‌است. بازار سهام آمریکا یک کاهش ۲ درصدی را در بحبوحه ترس از افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو جهت پایین آوردن تورم تجربه کرده‌است. این اقدام فدرال‌ رزرو باعث رکود بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا خواهد شد.

این احتمال که بانک مرکزی اروپا در سخت کردن سیاست‌های پولی آهسته‌تر از فدرال رزرو عمل می‌کند ارزش یورو را پایین آورده و باعث قدرت گرفتن بیشتر دلار شده‌است. ترس از نگرانی در اروپا به‌خاطر احتمال توقف عرضه گاز طبیعی روسیه بسیار شدید است.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: