محصولات سایپا در ایران طرفداران زیادی دارد. قیمت محصولات سایپا برای بسیاری از مردم مناسب است.فروش محصولات سایپا با شرایط فوق العاده آغاز شد. محصولات سایپا از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است.اسامی برندگان محصولات سایپا اعلام می شود. 

قرار است بین 400 هزار تا 500 هزار دستگاه خودرو به صورت پیش فروش به متقاضیان واگذار شود. این طرح پیش فروش اولین طرحی است که مکانیزم نوبت دهی جایگزین مکانیزم قرعه کشی شده است.

به نقل از اکوایران، 9 شرکت خودروساز محصولات خود را در بزرگترین طرح فروش صمت عرضه کردند. دو خودروساز بزرگ کشور بهمراه هفت خودروساز خصوصی محصولات خود را در دسترس متقاضیان قرار دادند.

بزرگترین طرح پیش فروش خودرو در حالی از اسفندماه استارت خورد که بررسی ها نشان می دهد تمام محصولات عرضه شده در دسترس متقاضیان عادی قرار ندارد. این طرح فروش برای دو دسته متقاضی یعنی متقاضیان عادی و مادران دارای دو فرزند و بیشتر برگزار شده است.

ایران خودرویی ها با عرضه 16 محصول در صدر جدول شرکت های خودروساز حاضر در این طرح فروش قرار دارد. اما تمام این 16 محصول در اختیار متقاضیان عادی قرار ندارد. ایران خودرویی ها از میان 16 محصول عرضه شده متقاضیان عادی امکان انتخاب  تارا با گیربکس اتوماتیک را ندارند و این محصول ایران خودرو تنها در اختیار مادران دارای دو فرزند و بیشتر قرار می گیرد.

البته متقاضیان عادی می توانند علاوه بر تارا با گیربکس دستی، دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ، دنا پلاس، سمند سورن پلاس دوگانه سوز، سمند سورن پلاس با موتور بنزینی، پژو پارس XU7P، پژو پارس XU7P ELX، پژو پارس XU7P سفارشی، پژو 207 TU3، پژو 207 دستی، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک، وانت آریسان 2، هایما S7 پلاس و هایما S5 را می توانند انتخاب کنند.

اینکه ایران خودرویی ها چرا تارا با گیربکس اتوماتیک را در دسترس متقاضیان عادی قرار نداده اند مشخص نیست و این خودروساز در این ارتباط توضیحی ارائه نداده است اما به نظر می رسد این مساله بی ارتباط به تیراژ تولید تارا نباشد. این خودرو ار سال 1400 به تولید انبوه رسید و به بازار عرضه شده است. آبی های جاده مخصوص از ابتدا تارا را با دو مدل گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دادند.

اما به نظر می رسد بعد گذشت دو سال ایران خودرویی ها هنوز نتوانسته اند این محصول خود را به تیراژ مورد نظر برسانند. شاید همین مساله دلیلی باشد تا مدیران ایران خودرو ترجیح داده اند تا در بزرگترین طرح پیش فروش خودرو که توسط صمت برگزار شده تنها تارا با گیربکس دستی را در تیررس متقاضیان عادی قرار دهند. این طرح پیش فروش اولین طرحی است که مکانیزم نوبت دهی جایگزین مکانیزم قرعه کشی شده است. البته عرضه تارا با گیربکس اتوماتیک به مشتریان عادی بعید است که خیلی طولانی شود و ایران خودرویی ها با افزایش تیراژ در طرح های فروشی که در آینده برگزار می کنند این محصول خود را در اختیار متقاضیان عادی نیز قرار خواهند داد.

قالیباف اضافه کرد: برای حفظ حقوق این افراد، وزارت صمت مقرر کرد در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه، سامانه یکپارچه خودرو فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز شود تا آن‌ها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

فروش فوق العاده سایپا با یک سوم قیمت بازار

​​ ​فروش فوق العاده سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوق العاده سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوق العاده سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوق العاده سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

امید قالیباف درباره چگونگی ثبت نام جاماندگان از طرح عرضه یکپارچه خودروهای داخلی گفت: متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال قبل حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی بنام سازمان حمایت افتتاح کرده اند، اما بانک هنوز اسامی آن‌ها را به وزارت صنعت اعلام نکرده است از ۱۶ تا ۱۸ فروردین فرصت دارند در سامانه فروش خودرو به نشانیhttp://esalecar.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: در طرح یکپارچه تخصیص خودرو بیش از ۹۵۰ هزار متقاضی حساب وکالتی با سازمان حمایت افتتاح کرده اند (که ۸۸۰ هزار نفر تا ۲۹ اسفند ثبت نام و خودرو خود را انتخاب کردند)، اما عده‌ای هم بودند که به دلایل مختلف از جمله یکی دانستن طرح فروش ایران خودرو با طرح یکپارچه تخصیص خودرو، حساب وکالتی بنام ایران خودرو را ایجاد کرده بودند که باید به نام سازمان حمایت تغییر می‌یافت و به همین دلیل حذف شدند.

قالیباف اضافه کرد: برای حفظ حقوق این افراد، وزارت صمت مقرر کرد در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه، سامانه یکپارچه خودرو فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز شود تا آن‌ها نیز امکان ثبت نام پیدا کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد همچنین زمان ثبت نام هیچ تأثیری در اولویت و حق تقدم متقاضیان ندارد.

فروش فوق العاده سایپا

فرآیند ثبت نام در سامانه و ثبت سفارش خودرو، برای کاربرانی که ۲ شرط را رعایت کرده باشند، از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه درج شده روی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در مورد فروش گسترده خودرو، فرآیند ثبت نام در سامانه و ثبت سفارش خودرو، برای کاربران از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شده است.

در این دور، صرفاً کاربرانی با شرایط زیر می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند:

۱- متقاضیانی که حساب خود را در تاریخ ۲۰ الی ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به نفع سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان وکالتی کرده‌اند.

۲- مبلغ مسدود شده حساب ایشان ۱۰۰ میلیون تومان است.

نکته ۱- شماره حساب وکالتی و شماره موبایل باید به نام شخص ثبت نام کننده باشد.

نکته ۲- همچنین زمان ثبت نام شما هیچ تأثیری در اولویت و حق تقدم شما ندارد.

سید رضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی مهمترین سند بالادستی برای وزارت صمت را اقتصاد مقاومتی خواند و از رشد مناسب تولید در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: رشد بخش صنعت در ۹ ماهه نخست سال گذشته بیش از ۸ درصد بود که ۲ برابر متوسط رشد اقتصادی کل کشور بود. همچنین رشد بخش صنعت در پاییز سال گذشته هم به ۱۱.۶ درصد رسید که از سال ۱۳۹۶ به بعد بی‌سابقه است.

فاطمی امین درباره اجرای فرمان تحول رئیس‌جمهور در زمینه صنعت خودرو گفت: عمده ۸ دستور رئیس‌جمهور اجرایی شده است مثل افزایش دوره گارانتی و رشد تولید. مثلاً در سال ۱۴۰۱ تولید خودروی کامل ۴۵ درصد رشد کرده که شامل همه انواع خودرو است. همچنین رتبه ایران در تولید خودرو در جهان از ۱۹ به ۱۶ کاهش پیدا کرد و ایران رتبه بالایی در رشد تولید خودرو دارد.

وزیر صمت درباره حذف قرعه‌کشی خودرو هم بیان کرد: متأسفانه به علت عدم توازن عرضه و تقاضا در بازار خودرو در سال‌های قبل، مردم برای خرید خودرو دچار مشکل شده‌اند. در بازار ایران به طور متوسط باید ۱.۵ میلیون خودرو عرضه می‌شد که در چند سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه عرضه شده بود و این کسری تولید در ۴ سال قبل از ۱۴۰۱، فشار زیادی ایجاد کرده است. ضمن این که سوداگری در بازار خودرو همچنان حاکم است و حذف آن نیازمند تصویب فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس است.

فاطمی امین درباره برنامه تولید خودرو در سال جدید هم گفت: در سال ۱۴۰۲ هدف تولید خودرو حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است. بنابراین تقریباً برای تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند خودرو تحویل داده خواهد شد.

محصولات سایپاتیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس 200 می شود، پی 90 خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای 85 گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.

بررسی سایپا کادیلا تندر P90 ایرانی

تندر 90 ایرانی با نام داخلی سایپا P90 شناخته می‌شود. این پروژه در حال پیشرفت است و طبق گزارشات، نام سایپا کادیلا برای آن درنظر گرفته شده و اواخر سال آینده عرضه خواهد شد.

تصاویری از مراسم داخلی سایپا منتشر شده که نشان می‌دهد سایپا کادیلا به پیشرانه ME16 مجهز خواهد شد. این پیشرانه محصول جدید مگاموتور است و در نمایشگاه قطعات خودرو 1401 نیز معرفی شده بود. موتور ME16 در واقع همان موتور TU5 پلاس است که در برخی بخش‌ها، تفاوت‌هایی در قطعات دارد و همین باعث شده تا ME16 بیش‌تر از تیوفایو پلاس به نمونه فرانسوی، نزدیک باشد.

این پیشرانه 1.6 لیتری چهار سلیندر 16 سوپاپ می‌تواند حداکثر 110 اسب‌بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این موتور سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان VVT را نیز دارد و قدرت از آن از طریق جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که قبلا اعلام شده بود که تندر 90 ایرانی با پیشرانه شاهین به بازار می‌آید. اما اطلاعات جدید نشان می‌دهند که این محصول به‌روزتر خواهد بود.

تاریخ عرضه سایپا کادیلا در تصویر منتشر شده، 30 دی‌ماه 1402 است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این محصول آخرین مراحل آماده‌سازی خود را پشت‌سر می‌گذارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که نمونه نهایی این خودرو در مرکز تحقیقات سایپا آماده شده و حتی استانداردسازی‌های این خودرو هم کاملا انجام شده است. تریم داخلی آن به کلی از رنو ساندرو گرفته شده، اما در بخش فرمان، مولتی‌مدیا و جلوآمپر، طراحی جدید سایپا وجود دارد.

محصولات  سایپامدارک موردنیاز برای خرید اقساطی خودرو همراه مکانیک

شما برای خرید اقساطی خودروی صفر یا کارکرده به ارائه مدارک زیر نیاز دارید:

1.کارت ملی

2. شناسنامه

3. چک صیادی

4. گردش 6 ماهه حساب

5. سند یا اجاره‌نامه محل سکونت

6. فیش حقوقی یا جواز کسب

مزایای خرید اقساطی خودرو از همراه مکانیک

مزایای خرید قسطی خودرو از همراه مکانیک شامل موارد زیر است:

1. امکان خرید اقساطی خودرو صفر و کارکرده

2. امکان خرید اقساطی خودروهای داخلی و وارداتی

3. امکان خرید اقساطی خودرو بدون ضامن

(برای خرید اقساطی خودرو از همراه‌مکانیک، تحت شرایطی نیاز به ضامن نخواهید داشت.)

4. تنفس پرداخت 2 تا 3 ماهه

5. خرید با کمترین پیش‌پرداخت

6. سند به نام خریدار

(با خرید اقساطی خودرو از همراه‌مکانیک، سند خودرو به نام خریدار می‌شود و صرفا در رهن لیزینگ خواهد ماند.)

7. تحویل خودرو همزمان با پیش‌پرداخت

(در طرح خرید اقساطی همراه مکانیک اگر مدارک خریدار کامل باشد، تحویل فوری خودرو همزمان با واریز پیش‌پرداخت انجام می‌شود.)

8. امکان انتخاب خودروی دلخواه نیز وجود دارد

(نیازی نیست که خودروی مدنظرتان حتما در نمایشگاه همراه مکانیک موجود باشد. اگر خریدار خارج از همراه مکانیک نیز خودرویی را پیدا کند، می‌تواند پس از معرفی به شرکت و انجام کارشناسی آن توسط کارشناسان این شرکت، نسبت‌به خرید اقساطی آن اقدام کند.)

9. همراهی تا تعویض پلاک!

(کارشناسان در تمام مراحل خرید قسطی و نقدی خودرو اعم‌از کارشناسی، قیمت‌گذاری، تعویض پلاک و تنظیم نهایی سند همراه شما هستند. در این همراهی، به‌جز مالیات نقل و انتقال و عوارض شهرداری، هزینه ترهین و کارشناسی دادگستری توسط همراه مکانیک پرداخت می‌شود.)

اگر شما نیز علاقه‌مند به خرید خودرو تیبا 2 یا هر خودروی دیگری هستید، به وب سایت همراه مکانیک www.hamrah-mechanic.com مراجعه کرده و با وارد شدن به بخش خرید اقساطی خودرو و نمایشگاه آنلاین خرید و فروش این شرکت، تجربه عالی خرید خودرو قسطی را داشته باشید. شما چه نظری در این باره دارید؟ خرید قسطی خودرو تا چه اندازه می‌تواند مقرون به صرفه بوده و در مدیریت هزینه‌های خانواده کمک کند؟

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: خودروی کوییک اتومات، مجهز به سیستم مولتی مدیا، استارت دکمه ای، ورود خودرو بدون کلید (keyless)، فرمان D TYPE مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، رینگ آلومینیومی، چراغ رانندگی در روز (Day light) ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر فشار باد تایر(TPMS)، سنسور پارک و دوربین دنده  عقب و خودروی کوییک.آر اتوماتیک علاوه بر تجهیزات فوق دارای صندلی ها و فرمان چرمی است.

او با بیان اینکه برای خودروهای اتوماتیک کوییک پلاس و کوییک.آر بدون نیاز به قرعه کشی امکان ثبت نام وجود دارد افزود: در طرح فروش فوق العاده جاری برای خودروی کوییک اتوماتیک، محدودیت پلاک فعال حذف و برای متقاضیانی که طی 18 ماه گذشته از شرکت های خودروسازی خرید نداشته اند، تا تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام خودرو فراهم است و متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://sale.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرایند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

محصولات سایپاقیمت جدید خودوی شاهین سایپا در بازار امروز را در این گزارش مشاهده کنید.

شاهین به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای گروه خودروسازی سایپا توانسته رضایت نسبی مشتریان در بازار خودرو را کسب کند. مدل ۱۴۰۱ این خودروی پرطرفدار که از آن به عنوان گل سرسبد سایپا نیز نام برده می شود در بازار امروز بدون تغییر نسبت به دیروز با قیمت  ۳۵۷ میلیون تومان به فروش رسید. قیمت شاهین G مدل ۱۴۰۰ نیز بدون تغییر مسبت به روز گذشته با قیمت  ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

در گزارش زیر قیمت و شرایط فروش محصولات بدون قرعه کشی گروه خودروسازی سایپا اطلاع رسانی شده است. در طرح‌های فروش بدون قرعه کشی سایپا خودروهای زیر ارائه شده است.

ساینا S

این خودرو در انواع طرح‌های پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید با تاریخ‌های تحویل متفاوت (از اردیبهشت تا مهر ۱۴۰۲) عرضه شده است.

خریداران باید به صورت علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۱۶۹ میلیون و ۸۳۱ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این محصول در دو طرح فروش فوری و پیش‌فروش (تحویل از آبان تا دی ۱۴۰۱) عرضه می‌شود.

خریداران (در طرح‌های پیش‌فروش) باید به صورت علی‌الحساب ۱۷۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت کارخانه‌ای این خودرو، ۳۴۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۳۶۱ میلیون تومان است.

لازم به ذکر است که همزمان با این طرح، سومین پیش‌فروش یکساله محصولات گروه سایپا در راستای حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، برای پنج محصول (شاهین G، کوییک‌ S، کوییک R با گیربکس معمولی، کوییک با گیربکس معمولی و ساینا S ) به اجرا در آمد.

در این طرح حمایتی (مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ  ١٩ آبان ١٤٠٠ ) که خودروسازان آغاز کرده‌اند، امکان ثبت‌نام برای مادرانی که تاریخ تولد فرزند دوم آن‌ها از ۱۹ آبان ماه امسال به بعد باشد، فراهم شده است؛ چنانچه تعداد متقاضیان مشمول که شرایط آن‌ها به تائید سازمان‌های ذیربط رسیده باشد، بیش از ظرفیت فروش باشد، منتخبان به روش قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد. در غیر اینصورت برای تمامی مادران مشمول که شرایط آن‌ها به تائید سازمان‌های ذی‌ربط برسند، امکان ثبت‌نام نهایی و واریز وجه میسر خواهد بود.

نتایج قرعه‌کشی پیش‌فروش سایپا (یکساله و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) امروز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ و اسامی برندگان اعلام شد.

شرکت زامیاد در راستای آرامش بخشی به بازار و کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار از امروز ساعت ۱۴ فروش فوق العاده ۴ محصول خود را آغاز می کند و مشتریان تا تکمیل ظرفیت می توانند برای خودروهای نیسان تک سوز، نیسان تک سوز آپشنال، نیسان تک سوز با لاستیک رادیال و پادرا پلاس ثبت نام کنند.

متقاضیان این طرح می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اینترنتی فروش محصولات سایپا به‌نشانی https://saipa.iranecar.com پس از ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب نوع خودرو اقدام کنند.

این طرح فاقد قرعه کشی است و ثبت نام  کنندگان حداکثر تا ۹۰ روز می توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

فروش فوق العاده محصولات زامیاد در روزهای پایانی سال کمک خواهد کرد تا قیمت این خودروها سال آینده در بازار افزایش پیدا نکند.

محصولات سایپاقیمت محصولات سایپا در کارخانه و بازار چقدر با هم تفاوت دارند؟

با نگاهی به تفاوت قیمت خودروهای سایپا در کارخانه و بازار، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح سایپا می‌شود.

این رانت در مورد بعضی خودروها اندک و در مورد بعضی بیشتر است.

رشد قیمت پراید

بررسی قیمت ها در خانواده پراید گویای این نکته است که این محصول به رغم توقف تولید همچنان در جاده رشد قیمت به حرکت خود ادامه می دهد. در حالی که پراید 131 در هفته ابتدایی دی ماه با رشد قیمتی حدود 1.8 درصدی با پرداخت حدود 167 میلیون تومان قابل خریداری است پراید 111 یک میلیون تومان به قیمت خود اضافه کرد و در حال حاضر با قیمت 186 میلیون تومان در بازار حضور دارد. این میزان رشد به آن معناست که قیمت پراید هاچ بک (بدون صندوق) در یک هفته حدود 0.5 درصد افزایش را تجربه کرده است.  

در خانواده تیبا، در حالیکه تیبا صندوقدار رشد 0.5 درصدی را به خود دیده، شاهد هستیم که قیمت تیبا رشد یک درصدی را  در کارنامه خود ثبت کرد. قیمت تیبا صندوقدار با این میزان رشد به حدود 179 میلیون تومان رسید و عرضه کنندگان تیبا 2 قیمتی حدود 186 میلیون تومان روی خودروی در اختیار خود گذاشتند. در خانواده کوییک و خانواده ساینا هیچ تغییر قیمتی به نسبت هفته گذشته دیده نمی شود. کوییک R با قیمت 204 میلیون تومان قابل خریداری است. کوییک S نیز ثبات قیمت را تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت حدود 218 میلیون توماندر بازار حضور دارد. کوییک معمولی به عنوان ارزان ترین عضو این خانواده نیز با قیمت حدود 197 میلیون تومان در بازار دیده می شود. در خانواده ساینا، سه عضو آن یعنی ساینا معمولی، ساینا S و  ساینا پلاس به ترتیب با قیمت های 191 میلیون و 203 میلیون و 211 میلیون تومان  داد و ستد می شود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: