معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو از شهروندان با ترفند دریافت فطریه خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی دراین‌باره گفت: برخی افراد سودجو  با جعل آرم‌های کمیته امداد، سازمان بهزیستی کشور، جمعیت هلال احمر و ... و با ترفندهای گرافیکی، تلاش می‌کنند خود را به دروغ، نماینده آنها معرفی کنند در ایام پیش رو نیز این افراد به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره مترصد کلاهبرداری و برداشت های مالی غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان هستند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران  در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می‌کنند اعتماد عمومی را جلب کرده و کمک مردمی دریافت کنند، اظهارکرد: کارگروه ویژه تخصصی پلیس فتا، نظارت دقیقی در این خصوص اعمال می‌کند. درهمین راستا نیز پلیس فتا تا کنون با چندین تارنمای مجرمانه برخورد کرده و تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی کلاهبردار در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.  

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا  از مردم خواست تا نسبت به این ترفندها آگاه باشند و زکات فطریه و کفاره خود را فقط از طریق مراجع موثق و مورد اطمینان به دست نیازمندان برسانند؛ این مراجع موثق و مسیرهای کمک رسانی و شماره حساب های معتبر تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اعلام می شود.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را باید صرفا فقط از مسیرهای اعلام شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعطا کنند

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: