رییس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و مصوبات سفرهای پیش بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

سیدابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی به خوزستان، از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام و مصوبات سفرهای پیش بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

روند پیشرفت پروژه‌های آب و برق خوزستان بررسی شد

روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب و برق استان خوزستان، در نشستی با حضور رییس جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، بررسی شد.

در این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی غدیر، پروژه فاضلاب اهواز و کارون و همچنین نیروگاه‌های برق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صنعت آب و برق استان گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌ها ارائه کردند.

رییسی طی سخنانی در این نشست، مسئله آب و فاضلاب و‌ برق را جزو مسائل اولویت‌دار استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق اقدامات جدی در این حوزه در استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است.

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت اهتمام مدیران به اجرای بدون اشکال طرح‌ها و تسریع در تکمیل پروژه‌های در حال احداث گفت: دولت نیز در این زمینه به وظایف خود در تخصیص اعتبارات لازم عمل خواهد کرد.

بازدید رییسی از پروژه فاضلاب اهواز و‌ کارون

رییسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان خوزستان، از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه از میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن مطلع شد.

پروژه فاضلاب اهواز و کارون با مجموع لوله‌گذاری  ۱۷۲۰  کیلومتر در حال احداث است. روند احداث شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ در این شهر آغاز و تا اواسط سال ۱۴۰۰ یعنی پس از حدود ۲۸ سال از آغاز احداث این طرح، تنها ۶۰۳ کیلومتر آن اجرا شده بود، اما از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۳۵۶ کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح به اجرا در آمده است.

رییس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفتگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

بازدید رییس جمهور از رصدخانه آب و انرژی خوزستان

رییسی شامگاه پنج شنبه به منظور بررسی آخرین وضعیت منابع برق آبی استان خوزستان و طرح آبرسانی غدیر از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد.

در این بازدید که علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، نیز حضور داشت، رییس جمهور از وضعیت منابع آبی استان در جهت آمادگی نیروگاه های برق آبی استان برای گذر از پیک تابستان، مطلع شد.

رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به منظور مدیریت بهم پیوسته و دانش محور آب و انرژی و جهت ایجاد زمینه پیاده سازی حکمرانی آب، به عنوان پایلوت رصد خانه ملی آب ایران تشکیل شده است.

در این رصدخانه داده‌های جمع آوری شده توسط شبکه‌های سنجشی در ۳۱۰ نقطه در محدوده استان خوزستان و هشت استان بالادست، پس از صحت سنجی در قالب داشبوردهای مدیریتی نمایش داده می‌شود.این رصدخانه در زمان بحران سیلاب و خشکسالی بسیار کاربردی و حائز اهمیت است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: