به دنبال حمله مسلحانه فردی در یکی از بانکهای بابلسر که به شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی روحانی متعهد، عالم مجاهد و انقلابی، یار دیرین امام و رهبری، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و نماینده اسبق مقام معظم رهبری در استان منجر گردید دو روز عزای عمومی در استان اعلام شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مداومت در تلاوت قرآن و تثبیت محفوظات خصیصه بارز و درس آموز آیت الله سلیمانی بود.

عباس صفدری ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه غمبار شهادت مظلومانه آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم شریف استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و طلب غفران الهی و علو درجات برای این فقید سعید و تاکید بر پیگیری و مجازات عامل یا عوامل این اتفاق ، اظهار کرد: اهتمام ویژه ایشان به تلاوت قرآن و تلاش مستمر به تثبیت محفوظات قرآنی در ساعات مختلف شبانه روز ، خصیصه درس آموزی برای همگان بود.

این فعال ممتاز قرآنی کشور افزود: طی ۲۰ سال اخیر، انس با قرآن کریم و بهره مندی این عالم زاهد از اوقات مختلف حتی در لحظات قبل شروع جلسات اداری و کاری و در مسیرهای تردد با خودرو و غیره برای اطرافیان ایشان نمایان بود .

صفدری گفت: عشق و ارادت و علاقه وافر ایشان به کلام وحی و همچنین عنایت خاصه به انجام و گسترش فعالیتهای قرآنی بعنوان محور وحدت اقشار فریقین و تکریم قرآنیان تشیع و تسنن در جلسات و محافل کوچک و بزرگ ، ویژگی ممتاز و فراموش ناشدنی این شخصیت علمی و معنوی به شمار میرفت.

رییس انجمن قرآن استان، فقدان آیت الله سلیمانی را ضایعه ای بزرگ برای آحاد مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان دانسته و از علما و روحانیت و اندیشمندان منطقه خواست بیش از پیش در ترویج روحیه تقریبی و وحدت آفرین این عالم وارسته اهتمام ورزند.

همچنین در پی شهادت آیت الله سلیمانی؛ آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و محمد کرمی استاندار در بیانیه  مشترک بیان کردند؛ حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی سال‌های عمر پربرکت خویش را در مسیر اشاعه معارف اسلام ناب محمدی، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم نقاط مختلف میهن اسلامی سپری نمود.

مردم‌داری، عطوفت و روحیه تقریبی آیت‌الله سلیمانی در دوران حضور ایشان در سیستان و بلوچستان، در اذهان اقشار مختلف شیعه و اهل سنت استان به یادگار مانده و از ایشان الگویی مجسم در امر وحدت اسلامی ساخته است.

اینجانبان ضمن ابراز تاسف و تاثر شهادت این عالم ربانی و روحانی برجسته را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، بیت مکرم ایشان و ملت متدین ایران خصوصا مردم ولایتمدار مازندران و به خصوص مردم عزیز شیعه و اهل سنت استان، دوست‌داران و شاگردان ایشان، تسلیت می‌گوییم.

همچنین حزب مؤتلفه اسلامی استان، هیئت رزمندگان اسلام، هیات امنا و خیرین و خادمین حسینیه اعظم سیستانها ، مجمع معتمدین تشیع زاهدان، مجمع سادات زاهدان ستاد یادواره شهدای طایفه کیخا و امام جمعه و فرماندار شهرستان دلگان با صدور بیانیه این ضایعه دردناک را به، مقام معظم رهبری و عموم مردم ولایتمدار استان و شاگردان و دوستداران این عالم بزرگوار تسلیت گفتند.

برخورد قاطع با عاملان شهادت آیت الله سلیمانی

در بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز برخورد قاطع با عاملان ترور و به شهادت رساندن شهید، آیت الله عباسعلی سیلمانی تاکید شد.

در متن این بیانیه آمده است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا سوره أحزاب آیه ۲۳

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

ششم اردیبهشت ماه امسال اندوه سنگینی بر دلها نشست، خبری که هیچ کس انتظارش را نداشت، هیچ کس نمی داند که آیت الله شهید عباسعلی سیلمانی در شبهای ماه رمضان و در دل مناجات و دعای دست خود، چه از خدا خواسته بود که توانست به درجه رفیع شهادت دست پیدا کند.

خبر شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در کاشان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان بابلسر، اندوه عظیمی را بر دلها نشاند.

این بیانیه می افزاید: داغ نبود آیت الله سلیمانی به جز مردم استان مازندران، برای سیستان و بلوچستان هم خیلی سخت است چرا که بیش از دو دهه از عمر با برکت ایشان در این خطه پهناور سپری شد و در طول حضورشان تمام سعی و تلاششان برای خدمت به مردم این خطه به کار گرفته شد.

هیچ کس از وی جز خوبی و پیگیری و فداکاری خاطره ای نداشته و ندارد، امروز همگان در فراغ این عالم بزرگ، اندوهگین هستند.

در گام اول این واقعه و داغ سنگین را  به صاحب العصر(عج)، خانواده این شهید بزرگوار و رهبر معظم انقلاب و سپس به تمامی مردم ایران اسلامی، خصوصا مردم سیستان و بلوچستان و استان مازندران تبریک و تسلیت عرض کرده و از قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پیگیری مجددانه و برخورد قاطع با عامل یا عاملین این ترور را خواستاریم.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: