رولت مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار شیک بین المللی است که برای پذیرایی در مجالس و مهمانی های بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت مرغ ساده در ادامه با ما همراه باشید.

کحخهحکتخ

مواد لازم برای رولت مرغ ۴ نفره

سینه و ران مرغ ۴۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

جعفری ۱ دسته کوچک

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

هویج آبپز ۲ عدد متوسط

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

مواد لازم سس

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

خکحه09ح

طرز تهیه رولت مرغ ساده

مرحله اول

برای تهیه رولت مرغ خوشمزه ابتدا گوشت مخلوط مرغ را درون میکسر یا چرخ گوشت می ریزیم و میکس می کنیم. توجه داشته باشید که برای خشک نشدن رولت بهتر است از ترکیب گوشت ران و سینه مرغ استفاده شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را پس از میکس کردن درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفته آب اضافی شان به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

هخمهادح

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه زعفران دم کرده، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه می افزاییم و مواد را با قاشق یا دست مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شده و حالتی چسبناک پیدا کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک لایه پلاستیک روی سطح کار پهن می کنیم، سپس روی پلاستیک را با روغن مایع به خوبی چرب می کنیم. در ادامه دستانمان را چرب می کنیم و مایه رولت را به صورت یکدست روی سطح پلاستیک پهن می کنیم.

حالا جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه زرشک و هویج در وسط مایه رولت قرار می دهیم. در ادامه با کمک پلاستیک مایه رولت را به صورت رول جمع می کنیم و آنرا به خوبی فشرده می کنیم تا کاملا یکدست شود.

عهخمهاح

مرحله ششم

حالا رولت مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان رولت مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، رولت را از بین پلاستیک خارج کرده و درون تابه قرار می دهیم. حالا باید رولت را هر چند لحظه یک بار بچرخانیم تا به صورت یکدست سرخ شود. در حین سرخ شدن رولت به سراغ آماده کردن سس می رویم.

مرحله هشتم

برای تهیه سس رولت، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله نهم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی باز شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

خجن0ح-ه

مرحله دهم

حالا ۱ لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، سس را به تابه حاوی رولت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم رولت به مدت ۳۰ دقیقه درون سس بماند تا به طور کامل مغز پخت شود.

مرحله یازدهم

پس از اینکه سس غلیظ شد و رولت به کامل پخت تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه رولت را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به صورت دلخواه برش می زنیم، سپس باقیمانده سس را روی رولت می ریزیم.

هخ0جحت0

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: