ته چین بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.ته چین مرغ یکی از انواع غذاهای محبوب ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی برای مجالس مهم نیز شناخته می شود.

عنهعنعهلف

مواد لازم برای ته چین بادمجون ۴ نفره

برنج ۴ پیمانه

زرده تخم مرغ ۳ عدد

بادمجان ۴ عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری

ماست ۱ لیوان

سینه مرغ آبپز (اختیاری) ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

هخحکت9ع

دستور پخت ته چین بادمجان

مرحله اول

برای تهیه ته چین بادمجان مجلسی ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم و اجازه می دهیم به همین صورت به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله دوم

در صورت استفاده از مرغ انرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

هح909عت

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شوند، سپس ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مرغ ریش ریش اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا یکدست شوند.

5قفلص54ثغ

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را آبکشی می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه بادمجان را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

حخ9ها

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش امد برنج خیسانده شده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه می کنیم. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه که پخت اولیه برنج انجام شد، برنج را آبکشی می کنیم.

خع89غ

مرحله ششم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه ماست، زعفران دم کرده و ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

حخحختع9

مرحله هفتم

حالا نصف مخلوط برنج را کف یک قابلمه نچسب می ریزیم و با پشت قاشق به خوبی فشرده می کنیم، سپس مخلوط مرغ و بادمجان را به همراه کمی زرشک روی برنج می ریزیم. در ادامه برنج باقیمانده را روی مواد می ریزیم و فشرده می کنیم.

8خعا8خا

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار ملایم دم بکشد. برای اینکه ته چین نسوزد حتما زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای دم کشدن ته چین نیاز است.

890خ8ع9غت

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: