در این قسمت به چند مورد از مهم ترین نکات در خانه داری و تمیز کردن خانه پرداخته ایم که باعث می شود علاوه بر یک خانه تمیز، خرج کمتری نیز داشته باشید. این نکات و راهکارها به شما کمک می کند که سریع تر عمل کنید 

عخا8ع

1. استفاده از فیلتر قهوه برای تمیز کردن شیشه و آیینه

شاید اصلا به فیلتر قهوه توجه نکرده باشید و خیلی راحت آن را دور بریزید اما اگر یک بار با آن به تمیز کردن شیشه و آینه بپردازید، دیگر هیچوقت آن ها را دور نخواهید انداخت .

2. استفاده از هواگیر در لوله جاروبرقی

با قرار دادن هواگیر در لوله جاروبرقی باعث می شوید که جارو برقی شما ناخودآگاه سکه ها و پول های تان را به درون خود نکشد .

3. تمیز کردن مایکروویو با یک فنجان آب

اگر مایکرویو شما بعد از چند بار استفاده سریعا کثیف می شود ، عصبانی نشوید. یک فنجان آب گرم بردارید و نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید و آن را به مدت یک دقیقه درون ماکروویو قرار دهید و سپس آن را بیرون آورده و کل مایکروویو را با دستمال آغشته به این ترکیب تمیز کنید .

4. استفاده از اسفنج های مصرف شده

هرگز مجبور نیستید که به طور مداوم در حال خرید اسفنج و اسکاچ باشید که این کار نه تنها هزینه های شما را بالا می برد، بلکه به طبیعت نیز آسیب وارد می کند . یک یا دو دقیقه این اسفنج ها را درون مایکروویو با دمای بالا قرار دهید تا ببینید که مثل روز اول شده است و تمام باکتری های آن کشته می شود .

5. از یک پاک کننده طبیعی برای کل خانه استفاده کنید.

در این قسمت می توانید کاملا اقتصادی عمل کنید و خودتان پاک کننده بسازید و فقط کافی است که چهار قاشق جوش شیرینی را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید تا یک پاک کننده چند منظوره و طبیعی داشته باشید و سپس آن را روی دستمال ریخته و در هر جای خانه که خواستید، بکشید .

6. تمیز کردن حمام با سرکه و صرفه جویی در هزینه ها

همه ما عاشق این هستیم که شیر آلات مان در همه جای منزل مخصوصا در حمام برق بزنند و حال می توانید برای این کار از سرکه استفاده کنید . بالا تا پایین حمام را با سرکه شستشو دهید و برای دوش نیز از سرکه و آب جوش استفاده کنید که هرچقدر سرکه بیشتر باشد، تمیزی و درخشندگی بیشتر خواهد بود .

7. روغن بچه برای پاک کردن اثر انگشت از استیل ضد زنگ

روغن بچه نه تنها برای نرم کردن پوست کودک است ، بلکه می تواند صدای غژغژ خشکی را از بین ببرد .همچنین اگر هود خانه شما یا دیگر استیل های ضد زنگ ردی از اثر انگشت روی خود دارند ، می توانید از روغن بچه استفاده کنید و لکه ها را از بین ببرید .

8. مسواک قدیمی برای پاکسازی حمام

مسواک های قدیمی را هرگز دور نریزید که این ابزار بسیار کاربردی خواهد بود. می توانید مسواک را بعد از قدیمی شدن ، داخل آب جوش بریزید تا هرگونه جرمی از آن جدا شود تا با استفاده از آن ، هر جایی که دسترسی سخت است را تمیز کنید که استفاده از آن نیز بسیار راحت است .

9. استفاده از ورقه های نرم کننده فیبیر برای از بین بردن بوی بد سطل زباله

هیچ چیز منزجرکننده تر از آن نیست که سطل زباله خود را خالی کنید و ببینید که هنوز هم بوی بدی می دهد که اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، می توانید از ورقه های نرم کننده فابریکی در کف سطل زباله قرار دهید تا به سرعت هوای آن را مطبوع کند و همچنین می توانید از انواع معطر استفاده کنید و بوی مورد علاقه خود را انتخاب کنید .

10. از بین بردن بوی کفش با جوش شیرین

بله . دوباره جوش شیرین به کمک شما می آید و بوی بد کفش ها را از بین می برد . مقداری جوش شیرین را به کفش اسپری کنید یا این که هنگام شتسشو، کمی از آن را با آب مخلوط کنید و شستن را انجام دهید .

11. از بین بردن جوهر خودکار از چوب با خمیردندان

اگر کودک شما با ماژیک یا خودکار روی چوب میز ناهارخوری ، نرده ها یا هر جای چوبی دیگری ردی از خود به جا گذاشته ، می توانید به آرامی مقدار کمی خمیر دندان را به آن قسمت بزنید و شاهد از بین رفتن لکه ها باشید .

12. تمیز کردن سریع شانه با آب و لیکوئید

شاید تنها کاری که تا به حال برای تمیز کردن شانه ها انجام می دادید ، این بود که موهای اضافه آن را بعد از هر بار شانه کردن می گرفتید اما این شانه ها چربی و آلودگی های دیگری را به خود جذب می کنند . کافی است که یک نوع لیکوئید مثل شامپو، اسپری مو یا محصول دیگری را مربوط به مو انتخاب کنید و ترکیب آن را با آب به شانه خود اسپری کنید .

13. از سرکه معطر برای تمیز کردن لوازم خانه استفاده کنید.

یک اسپری خانگی بسازید و یک قسمت از آن را با سرکه سفید و نصف دیگر را با آب پر کنید . این ماده برای افرادی که به شوینده ها آلرژی دارند نیز بسیار مناسب است.حال این اسپری را بر ای قسمت هایی استفاده کنید که بوی ماهی می دهند و حتی می توانید یک گیاه را به این ترکیب اضافه کنید .

هعخماهدح

14. استفاده از جوش شیرین برای گرفتگی ها

اگر راه آب ظرفشویی یا هرجای دیگر با مو یا ماده غذای دیگری گرفته شده و آب جریان خوبی ندارد ، می توانید مقداری جوش شیرین را درون آن بریزید و سرکه را نیز برای تاثیر بیشتر به آن اضافه کنید و سپس پنج دقیقه صبر کنید و مقداری آب گرم بریزید .

15. تمیز کردن لوازم گلی شده با خمیر دندان

آیا کفش های ورزشی شما در گل فرو رفته و لک شده ؟ در این مورد می توانید تنها با استفاده از خمیر دندان قسمت های گل شده را پاکسازی کنید .

16. تمیز کردن کابینت با مایع شستشو دهنده

کابینت های چرب شده به دلیل پخت و پز را می توانید تنها با آب و مخلوط آن با مایع شوینده تمیز کنید . فرقی ندارد که اسفنج شما چقدر به این مایع آغشته شده باشد .

17. تمیز کردن تخته مخصوص خرد کردن مواد با لیمو

تخته خرد کردن مواد غذایی معمولا بیش از بقیه لوازم آشپزخانه استفاده می شود . بعد از مدتی شاهد این خواهید بود که رنگ خود را کم کم از دست داده است و در این موارد می توانید از آب لیمو برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید یا این که مقداری جوش شیرین را روی آن بپاشید .

18. براق کردن سیلور با خمیر دندان

سیلورها نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه می دهند اما در صورتی که تمیز و براق باشند و برای آن نیز کافیست که مقداری آب و خمیر دندان را مخلوط کنید و روی آن ها بکشید و حتی برای زیور آلات نقره هم می توانید از این روش استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه دیگر خشک کنید .

19. تمیز کردن لوازم باغبانی با آب و مایع شوینده

لوازم باغبانی به شدت در معرض خاک و گرد و آلودگی هستند که برای مراقبت از آن ها و حفظ تمیزی، مقداری آب و مایع شوینده را با یکدیگر ترکیب کنید و برای شستشو استفاده کنید .

20. استفاده از سس گوجه فرنگی برای جلوگیری از گرد و غبار لوازم باغبانی

اگر لوازم باغبانی شما بیش از حد دچار گرد و خاک می شوند ، قبل از دستمال کشیدن مقداری سس کچاپ روی آن بزنید .

21. استفاده از مایع شوینده برای خلاص شدن از شر لکه های روی لباس

بسیار سخت است که لکه های غذا یا نوشیدنی روی لباس شما باقی بماند و از بین برود ، مخصوصا اگر این لباس را بیش از لباس های دیگر دوست داشته باشید اما نترسید، این موضوع به این معنا نیست که باید از این لباس دست بکشید . مقداری مایع شوینده را مستقیم روی لکه بریزید و آن را با آب بشویید که این ترفند برای لباس های نخی، پشمی و ابریشم بیش از بقیه کار می کند .

22. استفاده از کچاپ برای تمیز کردن ماهتابه های مسی

ماهتابه های مسی می توانند نمای مدرنی را به آشپرخانه شما ببخشند . اگر بعد از استفاده از آن ها نیاز به شستن داشتند ، مقداری سس گوجه فرنگی را به این ماهتابه بزنید و بعد با یک دستمال آن را پاک کنید .

23. از بین بردن خراش روی چوب با استفاده از یک گردو

آیا از خطوط و خش های روی لوازم چوبی خود خسته شده اید ؟ کافی است که یک گردوی بدون پوست را بردارید و روی این قسمت ها بکشید تا معجزه آن را ببینید .

24. از بین بردن بوی قفسه ها با جوش شیرین

آیا کشو و قفسه های لباس و یا حوله شما بوی نم می دهد ؟ مقداری جوش شیرین را به این کشو ها اسپری کنید و در آن ها را باز بگذارید .

25. از بین بردن لکه های روی فرش با مایع شونیده

لکه های روی فرش را با یک قاشق چای خوری مایع شوینده و دو فنجان آب گرم از بین ببرید و می توایند بخار آن را به فرش بدهید و شاهد ناپدید شدن لکه ها باشید و سپس یک اسفنج آغشته به آب سرد را روی آن بکشید .

26. استفاده از پودر بچه برای از بین بردن صدا های بسیار بلند

اگر صبح ها با سر و صداهایی مثل صدای ماشین ها و لوازم خانگی بیدار می شوید ، می توانید مقداری پودر بچه را روی کف چوبی بریزید که با این کار لوازم با کشیده شدن روی سطح صدا نخواهند داشت .

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: