آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که موهای وز، مجعد یا فر دارید و همواره به دنبال پیدا کردن راهی برای صاف کردن موهای خود هستید؟ همانطور که می دانید روش های مختلفی برای صاف کردن مو وجود دارد، اما مسلما صاف کردن مو با مواد شیمیایی عوارضی مانند خشکی مو، حساسیت های پوستی و ریزش مو را در پی خواهد داشت. حال اگر می خواهید از عوارض کراتینه مو در امان بمانید بهتر است،  خودتان برای انواع ماسک کراتین مو خانگی دست به کار شوید و با مواد طبیعی و بدون پرداخت هزینه های هنگفت موهای خود را صاف و لخت کنید. 

هخحت

کراتین مو خانگی با ماسک جو دو سر و آلوئه ورا

مواد لازم برای کراتینه مو در منزل به کمک این ماسک یک عدد آلوئه ورا و 2  قاشق سوپ خوری جو دو سر است، که هر دو این مواد خواص فراوانی برای مو دارند و هنگامی که در کنار هم قرار می گیرند، به خوبی می توانند باعث صاف و یکدست شدن موها شوند. جو دو سر در این روش خانگی کراتینه مو از آن جایی که سرشار از پروتئین، مواد معدنی، عناصر و ویتامین های مختلفی است، برای تغذیه، تقویت و مرطوب کردن مو بسیار مفید است. تاثیر آلوئه ورا در این ماسک خانگی کراتینه مو برای تقویت و رشد مو هم که بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما به این مسئله آگاه هستیم که آلوئه ورا بیش از 75 ماده مغذی در خود دارد که آن را تبدیل به یک نرم کننده فوق العاده برای مو کرده است.

برای ساخت کراتینه مو خانگی در ابتدا لازم است تا ژل آلوئه ورا را جدا نمایید و سپس با دو قاشق سوپ خوری جو دو سر مخلوط کنید. ترکیب را به قدری هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس این ماسک خانگی برای کراتینه مو را روی موهای خود بمالید و به دقت ماساژ دهید. اجازه بدهید مواد حدود 20  تا 30  دقیقه روی موها باقی بماند.

پس از گذشت این زمان می توانید موهای خود را با آب سرد بشویید و شاهد تاثیر شگفت انگیز این ماسک کراتینه مو به روش خانگی در صاف و نرم شدن موهای خود باشید. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با خواص آلوئه ورا می توانید به مقاله مربوط به آن در وبلاگ میس و مستر مراجعه نمایید.

کراتین مو خانگی با ماسک جو دو سر و آلوئه ورا

استفاده از روش های کراتینه مو با مواد شیمیاییعوارض جبران ناپذیری را برای مو در پی دارد، پس بهتر است تا جای ممکن از مواد طبیعی برای کراتینه مو موهایتان استفاده کنید.

به جرات می توان سس مایونز را یکی از قدرتمند ترین مواد برای صاف کردن مو با کراتین طبیعی نامید. سس مایونر از آن جایی که روغن کانولا، روغن سویل، زرده تخم مرغ، سرکه و آب لیمو دارد، به خوبی می تواند به شما در کراتینه مو خانگی کمک کند و بهترین کراتین مو خانگی است.

برای آن که بتوانید موهای خود را به وسیله سس مایونز صاف کنید، بهتر است از معتبر بودن مارک سس اطمینان حاصل کنید. سپس برای شروع کراتینه مو خانگی با سس مایونز موهای خود را با آب خیس کنید. در گام بعد باید سس را به آرامی روی موهایتان ماساژ دهید (برای این کار می توانید از یک برس یا شانه مو نیز کمک بگیرید) ، به گونه ای که تمام موها به صورت کامل به سس آغشته شود. سپس یک کلاه رنگ یا یک پلاستیک را روی سرتون بکشید و اجازه دهید تا مواد به مدت تقریبا نیم ساعت روی موهایتان باقی بماند. پس از گذشت این زمان موهایتان را با آب گرم بشویید

ا9ته9ح

همچنین می توانید برای ساخت کراتین مو خانگی، یک عدد تخم مرغ را با ¼ لیوان ماست را هم به سس مایونز خود اضافه کنید و با یکدیگر مخلوط کنید و آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست حاصل شود. سپس ترکیب حاصله را بر خلاف روش اول که از سس مایونز به تنهایی استفاده کردید، روی موهایتان بگذارید. به یاد داشته باشید، برای نتیجه‌ گیری بهتر از این روش کراتینه مو خانگی، باید هر هفته و به صورت مداوم از آن استفاده کنید تا بتوانید با کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی موهایی نرم و صاف داشته باشید.

کراتینه طبیعی مو با سس مایونز

ماسک کراتین مو خانگی با روغن نارگیل و ویتامین E

همه ما به خوبی از خواص روغن نارگیل مطلع هستیم. اگر به دنبال بهترین راه برای کراتینه کردن مو در خانه هستید، به هیچ عنوان ماسک روغن نارگیل و روغن ویتامین E  را از دست ندهید. این ماسک همانطور که از نامش پیداست، از ترکیب روغن نارگیل و روغن ویتامین E به دست می آید. روغن نارگیل این قدرت را دارد تا به صورت عمقی به ریشه مو نفوذ پیدا کند و با تکیه بر همین قدرت خود به خوبی می تواند، بیشترین رطوبت را برای موها فراهم نماید.

به همین خاطر هم برای موهای خشک و هم برای کراتینه خانگی برای موهای وز بسیار پرکاربرد است. از طرف دیگر روغن ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که به کمک همین آنتی اکسیدان ها می تواند از مو در برابر رادیکال های مضر محافظت نماید. حال ترکیب این دو روغن پر خاصیت سبب می شود، تا فری و وزی موها به خوبی برطرف شوند و موهایی صاف و نرم را برای شما به ارمغان می آورند.

برای ساخت کراتین خانگی برای مو ابتدا باید روغن ویتامین E و روغن نارگیل را به نسبت چهار به یک با یکدیگر مخلوط کنید و شروع کنید، ترکیب حاصله را  از پوست سر خود تا انتهای موها ماساژ دهید. پس از آن که مطمئن شدید، تمامی موها به این ترکیب آغشته شده اند، حدود 45 دقیقه به آن فرصت دهید تا روی موها باقی بماند. در پایان نیز موهای خود را با آب سرد بشویید.  برای نتیجه گیری بهتر توصیه می شود، این روش کراتینه خانگی موی سر را دو بار در هفته تکرار کنید.

شما می توانید به راحتی و بدون استفاده از مواد شیمیایی و با درست کردن کراتین خانگی برای مو، موهای خود را صاف و براق نمایید، بدون آن که کمترین آسیبی را به پوست و موی سر خود وارد نمایید.

کراتین خانگی مو با سرکه سیب

یکی از ساده ترین روش های کراتین طبیعی مو در منزل، استفاده از سرکه سیب برای کراتینه مو خانگی است. سرکه سیب تاثیر شگفت آوری در صاف، نرم و یکدست شدن موها دارد، به همین خاطر است که در میان روش های کراتینه مو خانگی جزو بهترین روش کراتینه مو در خانه محسوب می شود.

استفاده از سرکه سیب روی موها باعث می شود تا سطح pH موها متعادل شود که به دنبال آن کوتیکول هایی که باز مانده اند، بسته می شوند. در نهایت نیز رطوبت به خوبی در موها حفظ می شوند. از سوی دیگر کراتینه کردن مو با مواد خانگی مانند سرکه سیب به خوبی می تواند، خاک و آلودگی های سطح مو را پاک سازی نماید که همین امر براق شدن موها را به دنبال خواهد داشت.

اگر می خواهید از خواص بی شمار سرکه سیب برای موهایتان بی نصیب نمانید و به کمک آن بتوانید، موهای خود را به زیبایی هر چه تمام تر کراتینه مو خانگی نمایید، باید دو قاشق سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کنید. سپس موهای خود را با آن بشویید. در این مرحله از کراتین سرد خانگی لازم است تا چند دقیقه صبر کنید تا سرکه سیب به خوبی جذب مو شود. در پایان نیر مقداری نرم کننده روی موهای خود بزنید و موهایتان را آبکشی کنید. همچنین اگر می خواهید، این روش کراتینه مو خانگی بیشترین بازدهی را در صاف کردن موهایتان داشته باشد، باید از آن هر هفته به صورت مرتب استفاده نمایید.

کراتینه مو خانگی با برنج

ماسک برنج از راحت ترین و در عین حال موثرترین روش های کراتینه مو با مواد طبیعی و خانگی به حساب می آید، چرا که برنج یکی از موادی است که بدون شک در تمامی خانه ها یافت می شود. برای کراتین خانگی مو با برنج، در اولین قدم باید مقداری برنج سفید یا برنج قهوه ای را با مقدار مناسبی آب روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا برنج به طور کامل بپزد. پس از پخت برنج آب اضافی آن را جدا کنید و در ظرف دیگری بریزید.

هخمادت

آب برنج سرشار از  ویتامین‌های B، E و C  است که به تقویت ریشه مو کمک می‌کند. علاوه بر این با در اختیار داشتن اسید آمینه های مختلف می تواند باعث رشد سریع تر موها شود. همچنین با جرات می توان آن را یک نرم کننده قدرتمند نامید که موها را به بهترین نحو براق و ابریشمی می کند. همه این دلایل باعث می شود تا برای کراتین فوری خانگی هم از آب برنج استفاده نمود.

برای کراتینه مو با برنج مقداری آب برنج را در صورت تمایل با چند قطره اسانس اسطوخودوس یا رزماری مخلوط کنید. در غیر این صورت می توانید، از آب برنج به تنهایی استفاده کنید.  سپس ترکیب کراتینه مو خانگی به دست آمده را به آرامی روی موها و کف سر خود بمالید. حدودا 20 تا  30 دقیقه فرصت دهید تا این ماسک روی موهایتان باقی بماند. سپس با آب سرد موهایتان را آبکشی کنید. به همین سادگی می توانید با بهترین ماسک کراتین مو خانگی از شر وزهای موی خود راحت شوید و با کراتینه طبیعی مو با برنج موهایی صاف و براق داشته باشید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: