یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: امشب یارانه نقدی مرحله 147مربوط به اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

حساب سرپرستان خانوار پر پول شد | واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه
کدخبر : 16703
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 400 هزار تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

خانم طیبه حسینی گفت: یارانه کمک معیشتی 147 مرحله براساس دهک بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.

به گفته او، براین اساس خانوارهای جزء دهک اول تا سوم‌مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزارتومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و میزان یارانه امسال تغییری نسبت به سال قبل ندارد.

حسینی گفت: افرادی که بخشی از یارانه خود را در قالب کالابرگ استفاده کردند، از یارانه نقدی آنها کسر می شود و مابقی به حسابشان واریز شده است، چنانچه فردی تا سقف یارانه کالابرگ دریافت کرده، دیگر‌مبلغی تحت عنوان یارانه دریافت نمی کند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: خانوارهایی که فرزندان بالای ۱۸ سال شاغل دارند و یارانه آنها بواسطه درآمد و دارایی فرزندان قطع شده است، می‌توانند با مراجعه به فرمانداری و پلیس +۱۰ یا سازمان هدفمندی اعتراض خود را بیان کنند و مجدد پس از جداکردن یارانه، دهک بندی می شوند.

یارانه نقدی

یارانه اردیبهشت ماه هنوز به حساب سرپرستان خانوار واریز نشده اما اعتبار کالابرگ این ماه در حساب سرپرستان خانوار شارژ شده و آنها از امروز می‌توانند خرید اعتباری خود را انجام دهند. این خبر را هادی کاشف، مجری طرح کالابرگ الکترونیک داده و گفته است که اعتبار خرید در قالب کالابرگ شارژ شده است.

اما چه کسانی می‌توانند از کوپن الکترونیک استفاده کنند؟ این اعتبار در حساب همه افراد شارژ شده است و اگر افراد بخواهند با یارانه نقدی ماهانه خود، کالای اساسی بخرند می‌توانند از امروز برای خرید کالا اقدام کنند اما اگر بخواهند یارانه ماهانه را در قالب نقدی برداشت کنند، باید تا بیستم اردیبهشت ماه برای دریافت نقدی آن صبر کنند.

استفاده از کالابرگ اختیاری است و اگر خانواری تصمیم بگیرد که آن را در یک ماه مشخص استفاده نکند، می‌تواند رقم کامل یارانه خود را برداشت کند. اگر هم تصمیم بر استفاده از اعتبار داده شده باشد، به همان میزان از یارانه خانوار کسر می‌شود و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانواده واریز خواهد شد.

تا کنون اطلاعاتی که درباره پیشبرد این طرح منتشر شده، نشان از این دارد که 50 هزار فروشگاه در سراسر کشور به سامانه کالابرگ متصل شده‌اند. البته متولیان امر می‌گویند تصمیم‌شان بر آن است که تعداد فروشگاه‌های ارائه‌دهنده خرید اعتباری به بیشتر از 60 هزار فروشگاه برسد؛ آن هم تا پایان خرداد ماه امسال.

همچنین، آنگونه که برنامه‌ریزی شده، سرپرستان خانوار از مسیر اپلیکیشن «شما» می‌توانند به ریز تراکنش‌های خرید خود با کالابرگ دسترسی داشته باشند.

طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک سال قبل و البته دیرهنگام در استان هرمزگان کلید خورد. هرچند اجرای این طرح در این استان هم با تاخیر همراه بود و آنگونه که بررسی‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اهالی این استان بیشتر به دریافت یارانه نقدی تمایل داشتند تا کالابرگ.

پس از آن، طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملی و در سراسر کشور به اجرا درآمد. مقامات مسئول هم خبر دادند که در این طرح قرار است اعتبار کلیه خانوار یارانه‌بگیر شارژ شود. سپس مشمولان این طرح می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی خود از این اعتبار اختصاص داده شده برای خرید 10 قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی استفاده کنند.

اطلاعیه وزارت رفاه در نخستین ماه امسال حاوی این مطلب بود که کالاهای اساسی مشمول به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود. مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه‌التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

در ضمن، مبلغ این کالاها به نرخ شهریور ماه سال 1400 خواهد بود. برای مثال، روغن 810 گرمی حدود 14 هزار تومان است. مابه‌التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه