تیره شدن رنگ دندان مشکلی است که تقریبا همه ما با آن درگیر هستیم و دنبال راه حلی برای سفید کردن دندان هستیم. اما چه راه ساده و ارزانی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد؟ در این مقاله روش سفید کردن دندان با زردچوبه را آموزش می دهیم.

ه78

روش سفید کردن دندان با زردچوبه

به چندین روش می‌توانید، زردچوبه را برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار دهید، البته در پایان این کار، مسواکتان زرد خواهد شد:

۱- دندانتان را با پودر زردچوبه مانند خمیر دندان عادی مسواک کنید. بگذارید حداقل ۵ دقیقه بر روی دندان‌ها و لثه‌هایتان بماند. دهانتان را بشویید و این بار با خمیردندان، دندان‌هایتان را مسواک کنید.

۲- روش دیگر، درست کردن خمیردندان زردچوبه است. ترکیب ساده ای که متشکل از ¼ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و ۱/۸ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل است. حواستان باشد که از مواد طبیعی و مرغوب استفاده کنید. روغن نارگیل نیز فواید بسیاری بر سلامت دهان دارد.

۳- بهترین روش، خرید خمیردندان حاوی زردچوبه و کرکامین است.

طرز تهیه خمیر دندان زردچوبه در خانه

در دستورالعملی آمده است که باید به ازای دو واحد زردچوبه در این ترکیب، یک واحد روغن نارگیل و یک واحد جوش شیرین اضافه کنیم. ترکیب باید قوام خمیری داشته باشد. سپس خمیر را بر رو مسواک بزنید و دندانتان را مسواک کنید.

اگر در مورد مواد اولیه مطالعه کنید، می‌توانید علت استفاده از زردچوبه را بفهمید. ویژگی مشترکش با جوش شیرین در خصوصیات سایشی آنهاست. مطابق دستورالعمل، جوش شیرین در ترکیب وجود دارد. کسانی که از جوش شیرین در نظافت استفاده کرده‌اند، با خصوصیت سایشی آن آشنا هستند.

عتخمهد

آیا خطر یا عوارضی در این روش وجود دارد؟

استفاده از زردچوبه در سفید کردن دندان، خطرات بسیار کمی دارد. البته پیش از استفاده، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. پیشنهاد می‌شود که بیش از یک بار در روز از زردچوبه در سفید کردن دندان استفاده نکنید. البته این موضوع، در مورد خمیردندان‌های زردچوبه خانگی و پودر خالص زردچوبه صدق می‌کند.

کاربردهای جالب خمیر دندان که نمی دانستید

محصولات تبلیغاتی حاوی زردچوبه با توجه به میزان زرچوبه موجود در آنها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. مقادیر زردچوبه در این محصولات می‌تواند متفاوت باشند. اگرچه در هیچ مطالعه‌ای هنوز به اثبات نرسیده‌است، اما زردچوبه، داروی قابض است. در نتیجه می‌تواند بر مینای دندان و سلامت آن تأثیر بگذارد، البته خطرات آن بسیار کم است.

تخمهدتح

زرچوبه جایگزین درمان‌های زیبایی سفید کردن دندان نیست. هم‌چنین هرگز نباید جایگزین مراجعه به دندانپزشک یا مراقبت‌های دهانی معمول شود. اگرچه این مورد خطری برای سلامتی ندارد ولی زردچوبه به راحتی می‌تواند بر روی وسایل لکه برجای بگذارد. زمانی که از پودر گیاه استفاده می‌کنید، احتیاط کنید که لباس‌ها و وسایلتان لکه‌دار نشوند.

بعد از استفاده، دستان  را کامل بشویید. البته با وجود شست و شو، ممکن است دستان برای مدتی رنگی بماند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: