بهترین و محبوب ترین نوشیدنی هایی که با استفاده از میوه ی خوش مزه ی توت فرنگی تهیه می شوند، نوشیدنی توت فرنگی با بستنی است و دارای انواع و اقسام دستور هاست که تحت عنوان های مختلفی شناخته شده اند.

از جمله پرطرفدار ترین نوشیدنی های توت فرنگی با بستنی مواردی هستند نظیر گلاسه توت فرنگی، شیک توت فرنگی نوتلا، معجون توت فرنگی و … که در ترکیب همه ی آن ها وجود توت فرنگی و بستنی مواردی یکسان هستند.

تنمد تک

همان طور که گفتیم نوشیدنی توت فرنگی با بستنی جزء پر طرفدار ترین نوشیدنی هایی است که دارای ویتامین های مختلف از جمله ویتامین C می باشد که دستور تهیه های زیادی نیز دارد. یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین آن ها گلاسه توت فرنگی است که دارای طرز تهیه ی مخصوصی می باشد. البته این نوشیدنی خوش مزه دستور تهیه های زیادی دارد که ما در این جا یکی از بهترین، در دسترس ترین و ساده ترین روش های آن را آورده ایم.

روش تهیه ی شیک توت فرنگی نوتلا

نوشیدنی توت فرنگی ای که به نام شیک توت فرنگی نوتلا شناخته می شود یکی دیگر از انواع نوشیدنی توت فرنگی با بستنی است که دو ماده ی اصلی تشکیل دهنده ی آن توت فرنگی و بستنی می باشد. البته لازم به ذکر است به طور کلی شیک ها دارای تفاوت عمده ای با گلاسه ها می باشند، در حقیقت همان طور که در مورد قبلی از طرز تهیه نوشیدنی توت فرنگی گفتیم در گلاسه ها از اسموتی بستنی استفاده می شود، در حالی که برای تهیه ی شیک ها بستنی به صورت مخلوط شده با مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و داخل نوشیدنی مشخص نیست.

نوشیدنی توت فرنگی های شیک دارای تنوع بسیار زیادی هستند که یکی از آن شیک توت فرنگی نوتلاست. شیک توت فرنگی نوتلا به علت مزه ی بسیار لذیذ و عام پسندی که دارد در زمره ی پر طرفدار ترین نوشیدنی های توت فرنگی قرار گرفته است. حال می خواهیم یکی از رایج ترین دستور تهیه های شیک توت فرنگی نوتلا را بگوییم که در اکثر کافی شاپ ها بر اساس آن تهیه می شود. اصلی ترین مواد اولیه مورد استفاده در این نوع نوشیدنی توت فرنگی مواردی هستند که در ادامه آورده ایم:

اتمنذ

 توت فرنگی (۸ عدد)

شیر ( نصف پیمانه)

 بستنی وانیلی ( نیم لیتر)

 نوتلا (دو قاشق غذا خوری)

در آماده کردن این نوشیدنی توت فرنگی ابتدا بهتر است توت فرنگی ها را به قطعات کوچک تری تقسیم کنید سپس به همراه نصف پیمانه شیر و نیم لیتر بستنی که از قبل آماده کرده اید در مخلوط کن ریخته و به صورت یک دست مخلوط کنید. این مواد می بایست به قدری با یک دیگر مخلوط شوند که در آخر مایع به دست آمده یکنواخت باشد.

حالا باید مایع توت فرنگی، شیر و بستنی را درون ظرف دیگری بریزید و نوتلا را به آن اضافه کنید. در این مرحله لازم نیست از همزن برقی و یا مخلوط کن برای ترکیب کردن نوتلا با مایع شیر توت فرنگی بستنی استفاده کنید چرا که باید رگه های شکلات نوتلا در مخلوط قابل تشخیص باشد.

تنم دت

بنابراین برای مخلوط کردن نوتلا با مایع شیر بستنی توت فرنگی تنها کافیست از یک چنگال استفاده کنید و تا زمانی که نوتلا خودش را بگیرد هم زدن را ادامه دهید. برای تزئین نوشیدنی توت فرنگی شیک نوتلا می توانید از تکه های توت فرنگی و شکلات نوتلا استفاده کنید که به سلیقه و ابتکار عمل خودتان بستگی دارد. پس از اتمام فرایند تزئین می توانید این نوشیدنی لذیذ را به عنوان دسر میل کرده و لذت ببرید

تمد

طرز تهیه و آماده سازی نوشیدنی توت فرنگی معجونی

نوشیدنی توت فرنگی معجون از دیگر نوشیدنی هایی است که با استفاده از این میوه ی خوش رنگ و خوش طعم درست می شود و به عنوان یکی از دسر های پر طرفدار مصرف می شود.  معجون توت فرنگی نیز همانند دو مورد قبلی از شیر، بستنی و تکه های توت فرنگی تهیه می گردد که بنا به دلخواه و سلیقه ی خود تان می توانید از مواد دیگری نظیر سس توت فرنگی، شکر، پودر پسته، موز و … هم در ترکیبات آن استفاده کنید.

اسموتی توت فرنگی

برای تهیه نوشیدنی شیر توت فرنگی معجونی نیز باید از مخلوط کن استفاده کنید و تمام مواد اولیه را به صورت میکس شده آماده نمایید. لازم به ذکر است نوشیدنی توت فرنگی معجونی نسبت به دو نوشیدنی توت فرنگی دیگری که طرز تهیه ی آن ها را در موارد فوق گفته ایم غلیظ تر است و از مقدار توت فرنگی به مراتب بیشتری در ترکیبات آن استفاده می شود.

اتعنذ

معجون توت فرنگی از جمله بهترین نوشیدنی های خنکی است که در عرض حداکثر ۳۰ دقیقه آماده می شود و برای دسر های مورد استفاده در فصل تابستان یکی از مطلوب ترین و لذیذ ترین گزینه هاست که خوردن آن را به شدت پیشنهاد می کنیم.

تمنذ

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: