اگر دچار ریزش مو شدید یا کف سرتون معلوم میشه.اگر دلتون میخواد با یه روش سالم و خانگی این مشکل رو برطرف کنید کافیه در ادامه با ما همراه باشید.یکی از بهترین گیاهان جهت افزایش میزان رشد مو ، گیاه رزماری می باشد. گیاه رزماری مصارف بسیار گوناگونی در طب و دارو و همچنین استفاده در غذاهای مختلف دارد. خاستگاه این گیاه به منطقه مدیترانه بر می گردد. بهترین مصرف گیاه رزماری از طریق استفاده از عصاره آن می باشد که با انجام عصاره گیری ماده ای غلیظ جهت مصارف دارویی و سلامتی بدست خواهد آمد.

از خواص رزماری می توان به خاصیت آنتی اکسیدان آن و یا جلوگیری از التهاب و افزایش قدرت حافظه اشاره نمود. امروزه با توجه به آزمایشات صورت گرفته بر روی این گیاه یکی از بهترین خواص این گیاه را می توان برای افزایش رشد مو و پر پشت شدن مو عنوان کرد.

نکمنئخک

گیاه رزماری و جلوگیری از ریزش مو

درمان های خانگی مختلفی جهت جلوگیری از ریزش و حتی رشد و پر پشت شدن مو امروزه شناخته شده است. یکی از درمان های مناسب که جلوی ریزش موی شما را خواهد گرفت و اگر در زمان مناسب از آن استفاده نمود بهره گیری از روغن رزماری می باشد. زمان مناسب به این معنا می باشد که شما به موقع از ریزش موی خود آگاه شده باشید. چنانچه مدت زمانی از ریزش موی شما گذشته باشد درمان های سنتی پاسخگو و برطرف کننده ریزش مو نبوده و می بایست یکی از روش های کاشت مو را برای بازگشت موی خود استفاده نمایید.

از جمله خواص روغن رزماری جهت رشد مو می توان به خاصیت ضد التهابی ، افزایش میزان رشد عصب مو و گردش مناسب خون را ریشه و فولیکول مو اشاره کرد. همانطور که می دانید فولیکول مو جهت طراوت و حفاظت از مو نیازمند گردش خون مناسب می باشد. با استفاده از روغن رزماری مو طراوت خود را بدست آورده و ریزش مو به حداقل خواهد رسید.

از دیگر مزایای روغن رزماری می توان به درمان خشکی پوست سر ، خارش که سبب ایجاد شوره می شود و جلوگیری از سفید شدن زودرس مو اشاره کرد.

کنئ خدکئد

مراحل استفاده از روغن رزماری جهت رشد مو

استفاده از روغن رزماری برای مو را به دو روش می توان انجام داد:

روش اول: استفاده ار روغن رزماری به صورت مستقیم بر روی سر

پس از اتمام حمام و دوش گرفتن و شست و شوی سر می توان از روغن رزماری به میزان 5 قطره بر روی موی سر استفاده نمود.پس از ریختن این میزان از روغن که در نواحی مختلف سر چکانده می شود موی خود را به آرامی ماساژ داده تا روغن بر روی تمامی قسمت های مو و پوست سر پخش گردد. همچنین شما می توانید در کنار روغن رزماری از روغن های دیگری همچون روغن نارگیل و یا جوجوبا برای رشد و طراوت موی خود استفاده نمایید. پس از ماساژ سر اجازه دهید تا روغن به مدت 5 الی 10 دقیقه بر روی سر باقی بماند سپس می توانید موی خود را بشویید (شستن مو پس از این کار الزامی نمی باشد.

تنم دک

روش دوم: استفاده از روغن رزماری به وسیله مخلوط کردن با شامپو یا انواع نرم کننده ها

به میزان 5 قطره از روغن را با اندازه مناسبی از شامپو که هنگام شستن سر استفاده می کنید مخلوط کرده و روند شامپو کردن سر را ادامه دهید تا شامپو با ماساژ دادن سر میزان مناسبی کف نماید ، سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا شامپو و روغن تاثیر خود را بر روی مو بگذارند ، سپس موی خود را آبکشی نمایید. (می توانید در کنار 5 قطره ترکیب شده با شامپو ، به میزان 2 تا 3 قطره از روغن رزماری را به صورت مستقیم بر روی سر بریزید و سپس مخلوط شامپو و روغن را بر روی سر قرار دهید.

نکات استفاده از روغن رزماری:

پیش از استفاده از روغن رزماری جهت رشد و طراوت مو نکاتی را می بایست دقت نمایید. این نکات عبارتند از:

عدم برخورد روغن به چشم ( در صورت به وجود آمدن این اتفاق فورا چشم خود را با آب سرد بشویید)

رعایت میزان استفاده از روغن رزماری. چنانچه میزان زیادی از روغن بر روی پوست سر قرار گیرد ممکن است سبب ایجاد حساسیت شود.

نکئن خکدئ

این روغن با توجه به تحقیقات صورت گرفته سبب تحریک پوست می شود. به همین علت امکان ایجاد حساسیت در میزان کم آن نیست وجود دارد که در بعضی افراد سبب ایجاد ناراحتی می شود. شما می توانید جهت جلوگیری از این اتفاق روغن رزماری را با سایر روغن ها مانند روغن نارگیل ترکیب نمایید و یا روغن را رقیق تر کنید.

در پایان می توان گفت استفاده از روغن رزماری مزایای فوق العاده ای دارد که می تواند در برخی مواقع با داروهای تجاری جلوگیری از ریزش مو رقابت کند. علاوه بر این به دلیل طبیعی بودن آن استفاده از این روغن با میزان مناسب هیچگونه خطر و یا عوارض جانبی با خود به همراه نداشته و ممکن است در درمان آلوپسی تاثیر بسزایی داشته باشد.

چنانچه موهای شما به تازگی دچار ریزش شده باشد با مشورت از پزشک می توانید از روغن رزماری استفاده نمایید. اما اگر مدت زمان زیادی از ریزش مو شما گذشته است و میزان زیادی از موی خود را از دست داده باشید بهترین راه برای بازگشت موی شما کاشت مو می باشد. یکی از بهترین روش ها کاشت مو به روش SUT می باشد که با استفاده از این متد موهای خود را همانند روز اولیه و پیش از ریزش مجددا به دست خواهید آورد

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: