یکی از دغدغه های خانم ها در منزل تمیز بودن سرویس بهداشتی است که ما قراره به شما آموزش بدیم که بدون استفاده از مواد شیمیایی چجوری سرویس بهداشتی رو تمیز کنید.شست‌وشوی سرویس بهداشتی به‌خصوص اگر مدت زیادی تمیز نشده باشد، زمان زیادی می‌گیرد. تمیز کردن سرویس بهداشتی یکی از نظافت های روزانه در منازل است؛ زیرا محل تجمع میکروب‌های زیادی است و تمیز کردن هر روزه آن ضروری است تا جرم و رسوب نگیرد. اگر قصد خرید توالت فرنگی دارید در این مطلب ما سریع‌ترین راه‌های تمیز کردن سرویس بهداشتی را آموزش داده‌ایم تا توالت فرنگی شما مثل روز اول بدرخشد.

سرویس-بهداشتی

استفاده از شوینده‌های شیمیایی

تقریبا روش کار همه شوینده‌های شیمیایی و جرم‌گیرها به این صورت است که باید شوینده را در محل مورد نظر بریزید و بگذارید که محلول حداقل ۱۵ دقیقه روی آن جا باقی بماند و پس از گذشت این مدت اقدام به شست‌وشوی محیط کنید. اکثر شوینده‌ها و جرم‌گیرها قوی است و می‌توانند به سرعت سرویس بهداشتی را تمیز کنند. مواد قوی این شوینده‌ها می‌تواند به سرعت لکه‌ها و جرم‌های زرد رنگ را پاک کند؛ اما حواستان باشد حین مصرف آن‌ها دستکش و ماسک استفاده و پنجره ها را باز کرده یا تهویه را روشن کنید. تماس این مواد با پوست و تنفس بخارهای ایجاد شده آن‌ها برای انسان مضر است.

شستن سرویس بهداشتی با جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از موادی است که می‌تواند به سرعت جرم و رسوب روی سرامیک‌ها و سرویس بهداشتی را تمیز کند. این ماده بسیار بی‌خطر است و می‌تواند حتی شیرآلات شما را نیز حسابی برق بیندازد. بنابراین برای رفع جرم و رسوب در ریختن جوش شیرین روی سطوح دست و دل بازی کنید و با فرچه زمین را بسایید تا برق بیفتد.

14000225-10025514

تمیز کردن سرویس بهداشتی با سرکه

می‌توانید در کنار جوش شیرین، از سرکه نیز برای تمیز کردن سرویس بهداشتی استفاده کنید به همان صورت که این ترکیب را در تمیز کردن سینک ظرفشویی نیز استفاده می‌کنید. برای این کار بهتر است که نصف پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه جوش شیرین را داخل نصف گالن (دو لیتر) آب مخلوط کنید. آن را داخل کاسه توالت ریخته و حدود یک ساعت صبر کنید.

تمیزکاری-با-نوشابه-2-600x600

شست‌وشوی سرویس بهداشتی با نوشابه

حتما شما نیز شنیده‌اید که می‌گویند ریختن نوشابه در توالت می‌تواند به تمیزکاری سریع آن کمک کند. در واقع اگر نوشابه در دسترس داشتید و برای تمیز کردن سرویس بهداشتی وقت تنگ بود، بهتر است آن را در توالت خود خالی کنید! همچنین نوشابه می‌تواند گرفتگی لوله‌ها را نیز باز کند. برای این کار بهتر است که نوشابه سیاه را به سمت لکه‌ها و داخل خود کاسه توالت بریزید. در ضمن اگر می‌‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، بگذارید نوشابه یک ساعت بماند. نوشابه دارای خواص اسیدی است و می‌تواند به راحتی لکه‌ها را پاک کند.

disneysandpixarslucaofficialfriendshipfeaturetteblogroll-1621547972667-1

تمیزکاری با خمیر دندان

خمیر دندان و دهانشویه نیز از دیگر مواردی است که می‌توانند در تمیز کردن سرویس بهداشتی به کار آیند. در مواقع ضروری و وقتی هیچ‌کدام از مواد شوینده در دسترس نیست ، کافی است اندکی دهانشویه یا خمیر دندان روی زمین دستشویی بریزید و با فرچه رویش بکشید. خمیر دندان و دهانشویه می‌توانند به عنوان ضدعفونی کننده قوی عمل و جرم‌ها و لکه‌ها را پاک کنند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: