اگر به پوستتان اهمیت می دهید و بدنبال یک ماسک خانگی راحت هستید تا بتوانید چروک و جوش های زیر پوستی خود را از بین ببرید با ما همراه باشید تا با آموزش ماسک خاک رس به سلامت پوستتان کمک کنیم .ماسک خاک رس قرمز و انواع دیگر این خاک برای صورت، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مطلب طرز تهیه انواع این ماسک ها را آموزش می دهیم.البته همان قدر که تهیه این ماسک آسان به نظر می رسد، فهمیدن اینکه کدام یک از انواع آن برای پوست شما مناسب است، می تواند سخت و گیج کننده باشد.

عذ

چرا باید از ماسک خاک رس استفاده کنید؟

خاک رس یکی از بهترین مواد اولیه برای پوست صورت می باشد و تقریبا هر آنچه را که شما نیاز دارید، در اختیارتان قرار می دهد. اولین خاصیت آن، این است که جاذب طبیعی چربی می باشد و به همین دلیل چربی های اضافه پوست شما را به خوبی جذب می کند.

پس از استفاده از این ماسک، احساس شادابی و طراوت فوق العاده ای به شما دست خواهد داد.

یکی دیگر از خواص آن، این است که به دلیل داشتن بافت ریز و درشت، به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. البته مراقب باشید که در مالیدن آن بر روی پوستتان زیاده روی نکنید. همینکه ماسک را بر روی صورتتان به صورت عادی بمالید، کافی است.

تهیه ماسک خاک رس فرمول بسیار ساده ای دارد!

برای تهیه ماسک خاک رس برای صورت نیازی به انجام کارهای پیچیده و سخت نیست! شما می توانید یکی از انواع خاک رس را با یکی از مواد زیر ترکیب کنید و ماسکتان را بسیازید:

آب

شیر

عسل

ماست

در واقع شما فقط به دو ماده برای تهیه این ماسک صورت نیاز دارید. در ادامه روش های تهیه این ماسک را به شما آموزش می دهیم. اما در ابتدا باید با انواع خاک رس آشنا شوید. هر یک از انواع این خاک، خواص و فوایدی دارند که باید بسته به نیاز خود، یکی را انتخاب کنید.

انواع خاک رس

تنوع زیادی در انواع خاک رس وجود دارد، اما معروف ترین و در دسترس ترین های آن ها، موارد زیر هستند. شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بنتونیت (گل ارمنی)

این خاک رس برای پوست های طبیعی، چرب و مستعد جوش و آکنه مناسب است. خاک رس بنتونیت به علت جذب فوق العاده چربی ها، بهترین گزینه برای پوست های چرب می باشد.

آموزش کامل طرز تهیه ماسک خاک رس برای صورت

خاک رس سفید (کائولین)

این نوع خاک رس برای پوست های خشک و حساس مناسب است. خاک رس سفید به دلیل اینکه بسیار ملایم است شناخته شده است. شما می توانید آن را به آرامی بر روی پوست حساس خود بمالید و سپس از زیبایی خود لذت ببرید.

خاک رس قرمز

خاک رس قرمز برای پوست های حساس و خشک بسیار مناسب است. این گزینه هم به علت اینکه ملایم است، می تواند گزینه مناسبی برای پوست های حساس و خشک باشد. علاوه بر این موارد، خاک رس قرمز در دسترس ترین نوع این خاک در ایران می باشد.

آموزش کامل طرز تهیه ماسک خاک رس برای صورت

خاک رس را چگونه و با چه موادی مخلوط کنیم؟

انتخاب نوع خاک بخشی از فرایند تهیه ماسک است. در ادامه باید مواد دیگری را به آن اضافه کنیم تا به حالت خمیر در بیاید و بتوانیم آن را بر روی صورتمان بمالیم. برای این کار، ما به مایعات نیاز داریم. شما می توانید یکی از موارد زیر را با توجه به توضیحات انتخاب کرده و با خاک رس مخلوط کنید:

آب

بدیهی است که آب ساده ترین گزینه است. کافیست شیر آب را باز کنید و تا جایی که نیاز دارید، به خاک اضافه نمایید و ماسکتان را تهیه کنید.

گلاب

اگر می خواهید ماسک خاک رس خود را از آن سادگی در بیاورید و مقداری حرفه ای تر عمل کنید، می توانید از گلاب برای تهیه خمیر استفاده کنید. علاوه بر این، گلاب باعث بهبود رایحه ماسک می شود.

عسل

عسل علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده عالی است، دارای خواص ضد باکتریایی هم می باشد که به کاهش جوش و آکنه شما کمک می کند. به همین دلیل عسل یکی از بهترین گزینه های برای تهیه ماسک می باشد.

شیر

شیر حاوی ماده ای است که فوایدش برای پوست بسیار شناخته شده هستند. این ماده شگفت انگیز، لاکتیک اسید است. این ماده یک اکسید کننده طبیعی ملایم است که سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست شما را نرم و صاف می کند.

ماست

ماست هم مانند شیر، منبعی غنی از لاکتیک اسید است. همچنین به علت بافت ماست (مخصوصا اگر از ماست یونانی یا چکیده استفاده شود)، ماسک خاک رس شما بسیار غلیظ شده و به خوبی بر روی پوشت قرار می گیرد.

سرکه سیب

سرکه سیب هم در انواع ماسک های صورت استفاده می شود. این ماده به علت اسیدی بودنش، PH خاک رس را متعادل می کند.

طرز تهیه ماسک خاک رس برای صورت

یک قاشق چایخوری خاک رس را در یک کاسه بریزید.

به همان مقدار، یکی از مایعاتی که در بالا معرفی کردیم به آن اضافه کنید.

آن ها را خوب مخلوط کنید تا به خمیری یک دست تبدیل شوند. در صورت لزوم می توانید مقادیر مواد را بیشتر کنید.

دقت داشته باشید که ماسک خاک رس نباید بدون استفاده بماند. حتما قبل از استفاده، آن را مخلوط کنید و باقی مانده آن را دور بیندازید.

نحوه استفاده از ماسک خاک رس

از یک برس آرایشی یا انگشتان دست استفاده کنید. بهتر است کاملا تمیز و خشک باشند. سپس یک لایه به تمام نقاط صورت خود بمالید. البته نباید در دور لب و چشم ها از ماسک استفاده کنید.

اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند. به علت تنوع مواد تشکیل دهنده، ممکن است موادی که شما استفاده می کنید کمی دیرتر خشک شود. در هر صورت نیازی نیست صبر کنید تا ماسک خشک شود، همینکه مقداری احساس ناراحتی کردید، می توانید آن را پاک کنید.

صورت خود را با آب زیاد بشویید. برای پاک کردن ماسک به طور کامل می توانید از یک تکه پارچه استفاده کنید. سپس صورتتان را خوب خشک کنید.

پس از این مراحل، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

آموزش کامل طرز تهیه ماسک خاک رس برای صورت

روش های تهیه انواع ماسک خاک رس

فغاتغفعت

ماسک خاک رس قرمز

این ماسک به علت اینکه ملایم است، گزینه مناسبی برای پوست های حساس می باشد. همچنین وجود گلاب در آن، عطری شگفت انگیز ایجاد می کند و لاکتیک اسید موجود در ماست هم به زیبایی هرچه بیشتر پوستتان کمک می کند.

مواد لازم

۱ قاشق چایخوری خاک رس قرمز

۱ قاشق چایخوری گلاب

۱ قاشق چایخوری ماست یونانی

طرز تهیه

خاک رس قرمز را درون یک مخلوط کن بریزید.

گلاب را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

سپس ماست را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به خمیر تبدیل شود.

در نهایت آن را بر روی پوستتان بمالید.

ماسک خاک رس بنتونیت

این ماسک به علت نوع خاکی که در آن استفاده می شود، تمام چربی های اضافه پوست شما را جذب کرده و از بین می برد. همچنین به علت خاصیت ضد باکتریایی عسل موجود در آن، یک ماسک فوق العاده برای کاهش جوش و آکنه می باشد.

مواد لازم

۱ قاشق چای خوری خاک رس بنتونیت

۱ قاشق غذاخوری عسل

آب (اختیاری)

طرز تهیه

خاک رس بنتونیت را در یک کاسه بریزید.

عسل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا به بافت خمیری دست یابید. اگر بیش از حد سفت شده است، مقداری آب به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

یک لایه از آن را بر روی پوستتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید.

ماسک خاک رس سفید

این ماسک تاثیر زیادی در مبارزه با پیری دارد و مواد تشکیل دهنده آن برای کاهش چین و چروک و روشنی پوست بسیار موثر هستند.

مواد لازم

۱ قاشق چایخوری خاک رس سفید

۱ قاشق چایخوری روغن گل پامچال یا روغن حامل دیگر

اب

طرز تهیه

خاک رس را در یک کاسه بریزید.

روغن حامل مورد نظر خود را به خاک اضافه کرده و هم بزنید. دقت داشته باشید که نیازی نیست حتما از روغن گل پامچال استفاده کنید. روغن های حامل انواع زیادی دارند که می توانید هرکدام را که خواستید انتخاب کنید.

مقداری آب به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا به شکل خمیر در آید.

آن را بر روی پوستتان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: