اگر شماهم از آن دسته افراد هستید که موی سفید دارید و این موضوع باعث نگرانی و کاهش اعتماد بنفس شما شده و یا اینکه از داشتن موهای سفید ناراحت هستید اصلا نگران نباشید ما با چند روش ساده به شما یاد می دهیم که از شر موهای سفیدتان خلاص شوید و مثل همیشه زیبا و جوان بمانید.درمان موی سفید کار سختی است و تنها می توان از سفید شدن بیشتر موها جلوگیری کرد. یکی از اصلی ترین دلایل سفید شدن موها استرس است. گفته می شود در شرایط عادی موهای آقایان پس از ۳۰ سالگی و موی خانم ها بعد از ۳۵ سالگی سفید می شوند اما این یک قانون کلی نیست. گاهی اوقات افراد مختلف به دلیل داشتن استرس بیشتر سفیدی موها را زودتر تجربه می کنند. بنابراین اگر نمی خواهید در اوج جوانی موهایتان سفید شوند، خودتان را از محیط و شرایط پرتنش و استرس زا دور نگه دارید. در صورتی که در سال های اولیه جوانی هستید و می خواهید موهای مشکی یا قهوه ای تان را قبل از ۳۰ سالگی از دست ندهید، کمی آرامش داشته باشید و مثبت بیندیشید.

درمان-سفیدی-مو

کاهش استرس برای درمان موی سفید

برای کاهش استرس چند توصیه وجود دارد. هر وقت احساس کردید مشکلی برایتان پیش آمده و در آستانه یک استرس درست و حسابی قرار دارید، یک لحظه مکث کنید و یک نفس عمیق بکشید. در این صورت آرامش تان بیشتر می شود. احساسات منفی تان را یادداشت کنید. این کار رنج و عصبانیت شما را کاهش می دهد و باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید. لبخند بزنید. این کار سبب می شود از نظر روحی قوی شوید و در مواجه با عوامل استرس زا کمتر آسیب ببینید. تحرک داشته باشید و سعی کنید بیشتر به خودتان برسید تا روحیه تان بهتر شود. وقتی از نظر جسمی سالم باشید راحت تر می توانید استرس ها را از خودتان برانید. انجام حرکت های یوگا یا دیگر ورزش ها مانند شنا به آرامش شما کمک می کند. وقتی زندگی تان نظم و ترتیب داشته باشد و قبل از انجام کارها برای شان برنامه بچینید، کمتر دچار استرس و نگرانی می شوید.

درمان موی سفید با غذای سالم

بی توجهی به رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی کم ارزش دلیل موجه دیگری برای سفیدی زودهنگام موهاست. متخصصان تغذیه توصیه می کنند برای داشتن موهای سفید و سالم روزانه حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. برای پیشگیری از سفیدی موها باید این ویتامین ها و املاح معدنی و البته پروتئین ها را حتما در رژیم غذایی تان داشته باشید.

ویتامین A یک ویتامین ضروری برای سلامت پوست سر است و به درخشندگی و شادابی موها کمک می کند. برای تامین این ویتامین کافیست به سراغ سبزیجات و میوه های نارنجی و زرد مانند هویج، فلفل دلمه ای، مرکبات و .... بروید و آنها را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

بررسی ها نشان می دهند کمبود ویتامین B12 سبب سفید شدن زودهنگام موها می شود. تخم مرغ، پنیر، شیر، گوشت گوساله، بره، موز و ماهی منابع خوبی از این ویتامین هستند.

کمبود آهن هم یکی از دلایل سفید شدن زودهنگام موها به ویژه در خانم ها است. بنابراین برای پیشگیری از کم خونی و مقابله با موهای سفید بهتر است غذاهای سرشار از آهن مانند زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، جگر، حبوبات، کشمش و اسفناج را در برنامه غذایی تان جای دهید. علاوه بر این ها مصرف ویتامین C را فراموش نکنید چون این ویتامین مقدار جذب آهن در بدن را افزایش می دهد. پژوهش های اخیر نشان می دهند کمبود ید در بدن با سفید شدن زودهنگام موها هم ارتباط دارد. هویج و اسفناج جزو مواد غذایی گیاهی یددار هستند. غذاهای دریایی به ویژه ماهی های آب شور هم ید زیادی دارند. با مصرف غذاهای سرشار از مس می توانید از بابت تولید ملانین در موها و پیشگیری از سفید شدن شان آسوده خاطر باشید. بیشتر غذاهای دریایی، جگر، اسفناج، غلات کامل و حبوبات منابع خوبی از مس هستند. علاوه بر این ها مس در میوه هایی مانند شاتوت، آنانانس، انار، بادام، بادام زمینی و حتی تخمه کدو حلوایی و آفتابگردان هم پیدا می شود.

سلنیوم

رادیکال های آزاد در بدن ما یکی از عوامل بروز پیری و سفید شدن موها هستند و سلنیوم با این رادیکال ها به خوبی می جنگد. ماهی سالمون، ماهی تن، تخمه آفتابگردان، گردو، گوشت مرغ، نان سبوسدار، گوشت گوساله و تخم مرغ غذاهایی هستند که به دلیل داشتن سلنیوم باید بیشتر به آنها توجه کنید. اگر نمی توانید در برنامه غذایی تان از این مواد غذایی استفاده کنید حتما به سراغ مکمل های سلنیوم بروید. برای مثال توصیه ما ( سلنیوم نیچرمید) است که می توانید روزانه یک عدد قرص آن را همراه با غذا میل کنید. این مکمل دارای ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم است که نسبت به انواع مشابه در بازار که اغلب تنها ۵۵ میکروگرم سلنیوم دارند، بیشتر است. از سوی دیگر سلنیوم موجود در این مکمل دارای منشاء طبیعی (مخمر) و صد درصد طبیعی بوده که دارای جذب بالا ۹۰ درصد و قابلیت ماندگاری زیاد ۸۰ درصد در بدن است.

پروتئین ها

دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب که مقدار متعادلی پروتئین دارد، می تواند موجب درمان موی سفید شود و برای حفاظت از سلامت پوست و مو ضروری است. سویا هم یک منبع پروتئین گیاهی است که می توانید در کنار دیگر منابع از آن هم استفاده کنید. گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و لبنیات هم پروتئین دارند.

ماساژ مو با مواد گیاهی

یک توصیه مناسب برای درمان موی سفید که روند سفید شدن مو هایتان را متوقف می کند، ماساژ پوست سر است. وقتی سرتان را ماساژ می دهید جریان خون به سمت موهای شما حرکت می کند و البته استرس تان هم کم می شود. بهتر است این ماساژ را با روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا کنجد، انجام دهید تا خواص این روغن های سالم به موهای شما برسد. یک توصیه گیاهی دیگر این است که هر روز کف سرتان را با مخلوطی از روغن نارگیل و چند قطره آب لیموی تازه ماساژ دهید. این معجون هم روند سفیدی موهای شما را متوقف می کند.

رنگ کردن مو با حنا برای درمان موی سفید

همه رنگ موهای موجود در بازار آمونیاک دارند، البته بعضی از تولید کنندگان ادعا می کنند میزان آمونیاک موجود در رنگ هایشان کمتر است اما به هر حال آمونیاک روی موی شما تاثیر می گذارد، به ویژه استفاده مداوم از مواد بی رنگ کننده و دکلره کردن با سفیدی زود هنگام موها در ارتباط است. به همین دلیل توصیه می شود اگر مایل به تغییر رنگ موهایتان هستید، به جای رنگ های شیمیایی از مواد گیاهی مانند حنا استفاده کنید. علاوه بر این می توانید با کمک مقداری پودر حنا، ماست، پودر شنبلیله، قهوه، عرق نعنا و برگ های ریحان یک معجون گیاهی خوب برای تقویت موهایتان بسازید. بگذارید این خمیر حدود سه ساعت روی موهایتان بماند و بعد با شامپوی ملایمی آن ها را آب کشی کنید. با این روش می توانید موهای سیاه و درخشانی داشته باشید که اثری از سفیدی در آن ها دیده نمی شود. مخلوط حنا و قهوه هم یک ترکیب ساده تر برای رنگ کردن موهاست که از سفیدی آنها پیشگیری می کند.

824579235-talab-org

برای درمان موی سفید سیگار نکشید

اگر به افراد سیگاری اطراف تان نگاهی بیندازید، می بینید بعضی از آنها با وجود سن و سال کم، موهای سفید دارند. پژوهش های بی شماری نشان می دهند ارتباطی بین سیگار کشیدن و سفیدی زودهنگام موها وجود دارد. البته پژوهشگران هنوز دلیل این موضوع را بدرستی نمی دانند. اما به هر حال سیگار کشیدن موهای سیاه شما را یکی یکی بی رنگ می کند و سرعت این روند را افزایش می دهد. شاید دلیل آن کاهش اکسیژن رسانی به سلول های پوست سر باشد، بنابراین برای حفاظت از موهایتان از همین امروز سیگار را کنار بگذارید.

برای درمان موی سفید خوب بخوابید

داشتن خواب کافی نه تنها به سلامت عمومی بدن شما کمک می کند، بلکه موهایتان را از سفید و خاکستری شدن دور نگه می دارد. وقتی به اندازه کافی می خوابید و در شبانه روز حداقل ۷ یا ۸ ساعت خواب پیوسته دارید، استرس شما در طول روز کاهش پیدا می کند و بدین ترتیب موهای سفید دیرتر روی سرتان ظاهر می شوند. بعضی پژوهش ها نشان می دهند احتمال دارد مصرف زیاد چای و قهوه هم با سفید شدن زودهنگام موها در ارتباط باشد. بنابراین اگر در طول روز مقدار زیادی نوشیدنی های کافئین دار می نوشید، بهتر است میزان مصرف آنها را کاهش داده و به جای شان آب بنوشید.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: