اگر شما جز اون افرادی هستید که به زیبایی و سلامت پوستتان اهمیت میدهید در ادامه با ما باشید تا با آموزش چند ماسک خانگی مخصوص شب ها به هرچه زیباتر شدن خودتان کمک کنید.

FACE-MASK-11

روش تهیه چند ماسک صورت مخصوص شب

۱. ماسک مخصوص شب زردچوبه و شیر

اولین نمونه از انواع ماسک مخصوص شب، ماسک زردچوبه و شیر است. این ترکیب قادر است انواع سلول های مرده را از سطح پوست جدا کرده و با لایه برداری پوست صورت باعث درخشندگی آن شود. زردچوبه به راحتی می تواند تا از ایجاد لکه های پوستی و آفتاب سوختگی جلوگیری کند. برای درست کردن این ماسک مخصوص شب، لازم است تا ۱ قاشق غذاخوری زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و مقداری شیر به خوبی مخلوط نمایید تا حالت خمیری به دست آید. این ماسک می بایست از شب تا صبح بر روی پوست باقی مانده و در نهایت با آب سرد شستشو داده شود. شما می توانید ۳ تا ۴ بار در هفته از این مورد استفاده کنید.

۲. ماسک صورت عسل و گوجه فرنگی

دومین نمونه از انواع ماسک های پرکاربرد، ماسک مخصوص شب عسل و گوجه است. گوجه در ترکیبات خود دارای لیکوپن بسیاری است. لذا می تواند پوست را روشن کرده و آن را از هرگونه جوش و آکنه در امان نگه دارد. از سوی دیگر خاصیت آنتی باکتریال عسل، باعث جلوگیری از التهاب ها و حساسیت های فصلی می شود. برای تهیه این ماسک آب یک عدد گوجه فرنگی را گرفته و با ا قاشق غذاخوری عسل به خوبی مخلوط کنید. در نهایت آن را بر روی صورت خود پخش کرده و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. صبح روز بعد می توانید پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

FACE-MASK-7

۳. ماسک شب توت فرنگی و شیر

سومین نمونه  از انواع ماسک مخصوص شب، از ترکیب توت فرنگی و شیر به دست می آید. در این ماسک اسید فولیک و ویتامین c بسیاری وجود دارد و از پوست در مقابل اشعه های خورشید محافظت می کند. استفاده مکرر از این ماسک شب موجب می شود تا پوست شما روشن شده و درخشان به نظر رشد. برای تهیه ماسک مذکور می توانید ۵ عدد توت فرنگی را به خوبی له کرده و با مقداری شیر مخلوط کنید.سپس آن را بر روی صورت خود پخش کرده و اجازه دهید تا طول شب بر روی صورت باقی بماند. در نهایت می توانید آن را با آب سرد به خوبی تمیز کنید. این ماسک شب را نیز می توانید تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۴. ماسک چای سبز و سیب زمینی

با ترکیب ۱ قاشق غذاخوری از چای سبز دم شده به همراه یک قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی می توانید یک ماسک مخصوص شب عالی تهیه نمایید. این ماسک برای کاهش لکه های پوستی بسیار مناسب است و باعث تغذیه و جوانسازی پوست می‌شود. همچنین از این ماسک شب عموما برای کاهش التهاب های پوستی نیز استفاده می کنند.

۵. ماسک صورت گلاب و بابونه

مورد دیگر از انواع ماسک صورت مخصوص شب، ترکیب گلاب و بابونه می باشد. از این ماسک برای آرامش پوست و تسکین دهندگی استفاده می شود. بعلاوه این ماسک می‌تواند برای درمان جوش و آکنه نیز بسیار موثر باشد. برای تهیه این ماسک لازم است تا ۲ تا ۳ قطره روغن بابونه را با ۱ قاشق غذاخوری گلاب به خوبی مخلوط نمایید. سپس قبل از خواب آن را بر روی پوست ماساژ دهید. اگر پوست شما از نوع پوست های حساس و خشک است، استفاده از ماسک مذکور می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.

homemade-facial-mask-06-min

۶. ماسک صورت مخصوص شب خیار

ماسک مخصوص شب خیار، از جمله ماسک های پرطرفدار و البته شناخته شده می باشد. با توجه به اینکه خیار دارای خاصیت خنک کنندگی پوست است، از سوی دیگر قادر است تا به عنوان یک آبرسان پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد و التهاب های پوستی را از بین ببرد. از این ماسک می توان برای کاهش اثرات آفتاب سوختگی و چین و چروک ها استفاده کرد. برای تهیه ماسک شب مذکور لازم است تا یک خیار را رنده نمود و آب آن را به کمک پنبه بر روی پوست پخش نمود. شستشو پوست در صبح روز بعد و تکرار ماسک مذکور در هفته موجب شادابی و درخشندگی پوست خواهد شد.

4553439 - Copy

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: