اگر جز افرادی هستید که طرفدار سالاد سزار هستید اما به علت داشتن رژیم از خوردن آن امتناع می کنید با ما همراه شوید برای آموزش سالاد سزار رژیمی.در این مقاله به طرز تهیه سالاد سزار با مرغ و سالاد سزار رژیمی می‌پردازیم.  چه کسی سالاد سزار را اختراع کرد؟ برخی تصور می‌کنند این سالاد توسط ژولیوس سزار سرو می‌شده است اما اینطور نیست. سالاد سزار در اوایل دهه 1920 توسط سزار کاردینی، سرآشپز ایتالیایی که صاحب رستورانی در تیجوانا، مکزیک بود، اختراع شد. این سالاد در اصل به عنوان فینگر فود در نظر گرفته شده بود، دستور اصلی سالاد سزار شامل برگ‌های کامل کاهو بود که باید در سس فرو رفته و سپس با انگشت خورده می‌شد. سالاد کاردینی آنقدر محبوب شد که خیلی زود در رستوران‌های سراسر جهان سرو شد و امروزه یکی از محبوب ترین سالادها در آمریکاست. در رستوران‌ها برای تهیه سالاد سزار اغلب از مرغ استفاده می‌کنند ولی در سالاد سزار اصل از هیچ‌گونه گوشت سفید یا قرمزی نباید استفاده کرد. اصل این سالاد فقط با کاهو و نان تست‌شده و پنیر پارمزان درست می‌شود و حتی برای سرو آن هیچ سسی استفاده نمی‌شود.

ceaser-salad-1

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است و البته به دلخواه خود می‌توانید برخی مواد آن را کم و زیاد کنید:

روغن زیتون 3 ق غ

نان تست (قطعات کوچک)

به میزان دلخواه سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان

2 عدد کاهوی بزرگ (برگ‌ها جدا شده)

1 عدد سیر 1 حبه

پنیر پارمزان (رنده شده) به میزان دلخواه

سس مایونز 5 ق غ

سرکه سفید 1 ق غ

cesar-salad-1

طرز تهیه سالاد سزار

فر را روی 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. نان‌های تست را به اندازه مکعب‌های کوچک ببرید. نان‌ها را روی سینی فر بگذارید و رویش 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بپاشید و در صورت تمایل با کمی نمک مزه دار کنید. نان‌ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید و آنها را چند بار در طول پخت بچرخانید تا به طور یکنواخت قهوه‌ای شوند.

2 سینه مرغ بدون پوست و استخوان را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، مزه‌دار کنید. تابه را به مدت 1 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود. مرغ را روی ماهیتابه قرار دهید و بگذارید 4 دقیقه بماند. مرغ را برگردانید، سپس 4 دقیقه دیگر بپزید.

با فرو کردن نوک یک چاقوی تیز در ضخیم ترین قسمت، پخته بودن آن را بررسی کنید. نباید هیچ نشانه‌ای از رنگ صورتی وجود داشته باشد. سالاد سزار با مرغ، تن ماهی، میگو و بیکن تهیه می‌شود اما سالاد سزار اصل بدون هیچگونه گوشتی است.

download (9)

1 حبه سیر را به خوبی له کنید. یک مشت پنیر پارمزان را رنده کرده و با سیر، 5 قاشق غذاخوری سس مایونز و 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید تا به قوام ماست باشد.

خهمهتدا

برگ‌های 1 کاهوی بزرگ را به قطعات بزرگ درآورده و در یک کاسه بزرگ بریزید. مرغ را به صورت نوارهایی به اندازه قطعات کوچک یا نواری ببرید و روی کاهو بریزید. سس را روی مرغ و کاهو بریزید. در نهایت پنیر پارمزان رنده شده روی آن بپاشید و بلافاصله سرو کنید.

579436_996

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: