کالابرگ الکترونیک | کوپن الکترونیک | کالا کارت

کارت یارانه بگیران شارژ شد | کالابرگ الکترونیک خرداد ماه شارژ شد

دوسال است که اجرای طرح کالابرگ آغاز شده است.این طرح سه مرحله اجرای آزمایشی داشته و پایلوت سوم آن تقریبا کشوری بود. اگر قرار است به صورت سراسری و قطعی اجرا شود نیازمند زیرساخت‌های بسیار قدرتمند است.

کارت یارانه بگیران شارژ شد | کالابرگ الکترونیک خرداد ماه شارژ شد
کدخبر : 17170
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توافق با ۴۸ هزار فروشگاه‌ برای خرید اعتباری از طریق کالابرگ تا دو روز گذشته خبر داد و گفت: اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیک منوط به تامین اعتبار و تصمیم‌گیری و اعلام فرمان از سوی دولت است.

علیرضا عسگریان در این باره اظهار کرد: دوسال است که اجرای طرح کالابرگ آغاز شده است.این طرح سه مرحله اجرای آزمایشی داشته و پایلوت سوم آن تقریبا کشوری بود. اگر قرار است به صورت سراسری و قطعی اجرا شود نیازمند زیرساخت‌های بسیار قدرتمند است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالای ۹۰ درصد آمادگی دارد که طرح کالابرگ را به طور سراسری اجرا کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر توانسته‌ایم حداقل در ۴۸ هزار نقطه از کشور با فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به توافق برسیم گفت: بنابراین آمادگی سخت‌افزاری به وجود آمده است اما به لحاظ نرم‌افزاری باید آمادگی‌هایی برای اتصال فروشگاه‌ها ایجاد شود. این سازوکار و سامانه به زودی به طور کامل آماده می‌شود تا یک اتفاق بزرگ در کشور بیافتد که زمان آن در دولت تصمیم گرفته می‌شود زیرا نیازمند منابع است.

عسگریان افزود: عزم بسیار جدی در دولت وجود دارد که از طریق کالابرگ به اقشار مختلف مخصوصا اقشار محروم و دهک‌های پایین کمک کند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقطه‌یابی کرده و اقدامات لازم را انجام داده است. امیدوارم طی این چند روز میزان آمادگی‌مان به ۹۵ تا ۹۹ درصد برسد. به این ترتیب اگر دولت اعلام کند، آماده هستیم زیربار اجرای طرح برویم.

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هفته گذشته در این باره گفت: «در بحث یارانه‌ها باید یک تصمیم قطعی اتخاذ و بعد اعلام شود. ما به دنبال این هستیم تا بحث کالابرگ الکترونیکی را توسعه دهیم و بتوانیم قدری به مهار تورم کمک کرده و اگر مشوق‌هایی پیش‌بینی شد، بتوانیم آنها را اعمال کنیم.»

در این طرح فراگیر، یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ الکترونیکی تبدیل می‌شود تا مردم با مراجعه به هر فروشگاهی بتوانند کالاها را خریداری کنند. در این طرح قیمت کالاهای مشمول به نرخ مصوب تصریح شده در قانون محاسبه شده و مردم می‌توانند از اعتبار یارانه‌ای خود استفاده کنند. به این ترتیب مردم می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری برای ۱۰ قلم کالای پرمصرف مانند قند، شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم‌مرغ، مرغ، انواع پنیر، انواع شیر و انواع ماست داشته باشند و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ الکترونیکی نبود، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد. 

چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه