یوسف تیموری بازیگر ایرانی است. یوسف تیموری را بیشتر به عنوان بازیگر فیلم های طنز می شناسیم . یوسف تیموری فرزند دوم خانواده است و دو خواهر و یک برادر دارد. یوسف تیموری تحصیلات خود را تا مقطع فوق دیپلم و در رشته هنر ادامه داد. در ادامه فیلم یوسف تیموری را مشاهده می کنید.

شغل جدید یوسف تیموری

«همزاد من» عنوان مسابقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی مسعود حقی و تهیه‌کنندگی محسن اسدالهی است که از اواسط تابستان امسال پس از اخذ مجوز از ساترا وارد مرحله پیش تولید شده و با اتمام ساخت دکور و انتخاب کامل عوامل بزودی وارد فاز تولید می‌شود.

یوسف تیموری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون اجرای این مسابقه را بر عهده گرفته است. این اولین تجربه اجرای تیموری پس از سال‌ها حضور در عرصه بازیگری محسوب می‌شود.

«همزاد من» با آیتم‌های مختلف و مفرح رقابتی میان دو گروه چهره‌های مطرح هنری، ورزشی و سیاسی به همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌شان و برخی اینفلوئنسرها است. هر دو گروه در نهایت برای جایزه ۱۲۰ میلیون تومانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

فصل اول این مسابقه ۲۵ قسمت دارد و پخش آن نیز به احتمال فراوان از اواخر آذر ماه از یکی از پلتفرم‌های داخلی آغاز خواهد شد.

بیوگرافی یوسف تیموری 

یوسف تیموری بازیگر ۳۸ ساله ایرانی است که فعالیت خود در این زمینه را از سال ۱۳۷۶ شروع کرد و در کنار آن به ورزش و نواختن گیتار نیز پرداخته است. بازی تیموری در مجموعه مجید دلبندم به کارگردانی رضا عطاران تاثیر زیادی در شهرت وی داشت. وی در این مجموعه که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده بود، با بازیگرانی مثل زیبا بروفه، جواد رضویان، مجید صالحی، حمید لولایی و رضا عطاران همبازی بود.

وی تاکنون در فیلم ها و سریال های طنز بسیاری بازی کرده است و در کنار آن در چند فیلم و مجموعه تلویزیونی نیز عهده دار نقش جدی بوده است که از آن میان می توان به سریال «بچه های نسبتا بد» در تلویزیون و همچنین فیلم سینمایی «بوتیک» در سینما اشاره کرد.

یوسف تیموری

یوسف تیموری از جمله بازیگران متاهل سینما و تلویزیون می باشد. او با یک دختر تایلندی ازدواج کرده و ثمره ازدواج آنها نیز پسری به نام آرمین می باشد. او در رابطه با ازدواجش با یک دختر غیر ایرانی در گفت و گویی که با یک مجله انجام داده است، اینگونه پاسخ داده است : ” برای بازیگری مثل من، ازدواج با یک دختر ایرانی کمی سخت بود. به دلیل اینکه ناخودآگاه زمینه ذهنی نسبت به میزان جدیت حرف های من داشتند که شاید دروغ است و من در حال نقش بازی کردن هستم. واقعیت این است که به مسئله زندگی مشترک جدی نگاه نمی کردند یا کمتر این نگاه را داشتند.”

او علاقه ای به تیم های باشگاهی ندارد و آرزوی او موفقیت تیم ملی است. او در اظهار نظری جالب عنوان کرده است که اگر بازیگر نمیشد به سراغ دروازه بانی می رفت. آقا یوسف که در دوران دانشکده او را بابک صدا میزدند به موسیقی علاقه دارد و آشنایی هم با نواختن گیتار دارد.

یوسف تیموری بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون که بیشتر او را به عنوان بازیگر فیلم های طنز می شناسیم چند سال است که با یک دختر تایلندی آشنا شده و با ازدواج می کند.

این زوج 1.5 سال بعد صاحب یک پسر به نام آرمین می شوند که بیشتر به مادرش شباهت دارد.

یوسف تیموری

مصاحبه ای کوتاه یوسف تیموری و همسرش را در ادامه می خوانید:

یوسف تیموری:برای بازیگری مثل من، ازدواج با یک دختر ایرانی کمی سخت بود. به دلیل اینکه ناخودآگاه زمینه ذهنی نسبت به میزان جدیت حرف های من داشتند که شاید دروغ است و من در حال نقش بازی کردنم. واقعیت این است که به مسئله زندگی مشترک جدی نگاه نمی کردند یا کمتر این نگاه را داشتند.

 –با توجه به رسم و رسومات کشور تایلند امکان داشتن همسر دوم وجود ندارد و زنان آنجا به هیچ وجه با همسر دوم کنار نمی آیند. وقتی من برایش توضیح دادم که در کشور ما میشود چند همسر داشت واقعا تعجب کرده بود و باورش نمی شد. چون اصلا در فرهنگ آنها چنین مسئله ای وجود ندارد.

همسر یوسف تیموری: اوایل فکر می کردم شاید یوسف به من دروغ گفته که بازیگری است که تا این حد شهرت دارد، شاید به خاطر اینکه در همه حال شوخی می کرد، می گفت و می خندید. جالب است بدانید روزهای اول فکر می کردم ممکن است با چند تا از دوستانش هماهنگ کرده که جلوی من از او امضاء و عکس بگیرند تا به نظر بیاید آدم معروفی است. اما بعد متوجه شدم که دروغ نگفته و واقعا یک بازیگر معروف و محبوب در ایران است.

یوسف تیموری دوره های بازیگری را در کلاسهای استاد سمندریان گذرانده و یکی از شاگردان ممتاز این دوره ها بوده است. اودر سال 1376 با مجموعه طنز سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران در تلویزیون دیده شد و با مجموعه عروسک مجید دلبندم به شهرت رسید.

سریال مجید دلبندم به کارگردانی رضا عطاران ماجرای عروسکی دست دراز به نام مجید است که با شیرین کاری هایش در هر قسمت یک ماجرای زیبا و خنده دار خلق می کند.

سریال زیر آسمان شهر عنوان اولین سریالی بود که یوسف تیموری در آن به ایفای نقش پرداخت. او در این سریال نقش پولاد را بازی میکرد زیر آسمان شهر یک مجموعهٔ طنز اجتماعی بود که در سال 1380 خورشیدی از شبکه 3 سیما پخش می شد. این سریال به دلیل پخش هر شب و دست اندرکاران موفق، توانست از مجموعه های بسیار موفق صدا و سیمای ایران بشود.

یوسف تیموری در سال 1380 با بازی در فیلم سینمایی دختر شیرینی فروش به نویسندگی و کارگردانی ایرج طهماسب وارد عرصه سینما شد.

سریالهای یوسف تیموری

یوسف تیموری

1395 : سریال پنچری

۱۳۹۳: بچه های نسبتآ بد پخش از شبکه یک سیما (جنایی، عاشقانه)

۱۳۹۲: خروس (کارگردان: سعید آقاخانی) پخش از شبکهٔ دو سیما – رمضان ۱۳۹۲

۱۳۹۱: سایه سلطان (کارگردان: مرتضی آتش زمزم) پخش از شبکهٔ دو سیمای جمهوری اسلامی

۱۳۹۱: تجربه های آقای خوشبخت (کارگردان: داریوش ربیعی) پخش از شبکهٔ آموزش سیما

۱۳۹۰: سایه سلطان (کارگردان: مرتضی آتش زمزم) پخش از شبکهٔ دو سیما – تابستان 1391

۱۳۹۰: دست بالای دست (کارگردان: محسن یوسفی) پخش از شبکهٔ سه سیما – بهار ۱۳۹۱

۱۳۸۹: سه دونگ، سه دونگ (کارگردان: شاهد احمدلو) پخش از شبکهٔ تهران – بهار ۱۳۹۰

۱۳۸۹: راه در رو (کارگردان: سعید آقاخانی) پخش از شبکهٔ سه سیما – نوروز1390

۱۳۸۸: باغ شیشه‌ای (کارگردان: مهدی مظلومی) پخش از شبکهٔ دو سیما – بهار ۱۳۸۹

۱۳۸۷: ماه عسل (کارگردان: شاهد احمدلو) پخش از شبکهٔ دو سیما – نوروز88

۱۳۸۷: غیر محرمانه (کارگردان: مسعود رسام) پخش از شبکهٔ تهران

۱۳۸۷: خط شکن (کارگردان: مسعود تکاور) پخش از شبکهٔ تهران

۱۳۸۶: تله فیلم «بختک» (کارگردان: یوسف تیموری) پخش از شبکهٔ سه سیما – تابستان ۱۳۸۷

۱۳۸۶: یک وجب خاک (کارگردان: علی عبدالعلی زاده) پخش از شبکهٔ سه سیما – ماه رمضان ۱۳۸۶

۱۳۸۶: قرارگاه مسکونی (کارگردان: جواد رضویان) پخش از شبکهٔ تهران – نوروز ۱۳۸۷

۱۳۸۵: زندگی به شرط خنده (کارگردان: مهدی مظلومی) پخش از شبکهٔ تهران

۱۳۸۳: کوچهٔ اقاقیا (کارگردان: رضا عطاران) پخش از شبکهٔ تهران

یوسف تیموری

۱۳۸۰: زیر آسمان شهر ۱ (کارگردان: مهران غفوریان) پخش از شبکهٔ سه سیما

۱۳۸۲: آشتی کنان (کارگردان: مجید صالحی) پخش از شبکهٔ سه سیما

۱۳۷۸: قطار ابدی (کارگردان: بهروز بقایی و رضا عطاران)

۱۳۷۸: این چند نفر (کارگردان: مهران غفوریان)

۱۳۷۷: مجید دلبندم (کارگردان: رضا عطاران)

۱۳۷۶: سیب خنده (کارگردان: رضا عطاران)

۱۳۷۶: سرزمین سبز (کارگردان: بیژن بیرنگ و مسعود رسام)

فیلمهای سینمایی یوسف تیموری

۱۳۸۹    به روح پدرم

۱۳۸۸    پرستوهای عاشق

۱۳۸۷    چشمک

۱۳۸۷    در شب عروسی

۱۳۸۷    موش

۱۳۸۶    مجنون لیلی

۱۳۸۵    خواستگار محترم

۱۳۸۵    دختر میلیونر

۱۳۸۲    بوتیک

۱۳۸۲    معادله

۱۳۸۰    دختر شیرینی فروش

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: