قیمت دلار در بازار ارز امروز رشد کرد.
قیمت دلار، یورو و درهم امروز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز شاهد رشد قیمت دلار ، قیمت یورو و قیمت درهم بود.  
آخرین نرخ دلار در بازار آزاد
امروز دلار در بازار آزاد با رشد ۰.۲۹ درصدی به ۳۰,۲۵۰ (سی هزار و دویست و پنجاه ) تومان رسید.جدو
ل قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۰,۲۵۰ ۹۰ ۰.۲۹ 11:26
۳۰,۱۶۰ ۸۶۰ ۲.۸۵ روز قبل
۲۹,۳۰۰ ۶۰ ۰.۲ ۳ روز پیش
 

 

قیمت دلار در بازار متشکل امروز
دلار در بازار متشکل، امروز به ۲۷,۶۰۸ (بیست و هفت هزار و ششصد و هشت ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۲ درصدی داشته است.

 

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۷,۶۰۸ -۹۱.۰۰ -۰.۳۲ 11:24
۲۷,۶۹۹ ۶۴۱ ۲.۳۱ روز قبل
۲۷,۰۵۸ ۶۹۸ ۲.۵۷ ۳ روز پیش
 

 

قیمت یورو در بازار آزاد امروز
یورو در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۹۱ درصدی، از ۳۴,۱۴۴ (سی و چهار هزار و یکصد و چهل و چهار ) تومان به ۳۴,۴۶۱ (سی و چهار هزار و چهارصد و شصت و یک ) تومان رسید.

 

جدول قیمت 3 روز اخیر یورو در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۴,۴۶۱ ۳۱۷ ۰.۹۱ 11:20
۳۴,۱۴۴ ۹۰۱ ۲.۶۳ روز قبل
۳۳,۲۴۳ ۱۱۲ ۰.۳۳ ۳ روز پیش
 

 

قیمت پوند امروز
پوند امروز با افزایش ۰.۹۱ درصدی، از ۳۹,۸۸۶ (سی و نه هزار و هشتصد و هشتاد و شش ) تومان به ۴۰,۲۵۶ (چهل هزار و دویست و پنجاه و شش ) تومان رسید.

 

جدول قیمت 3 روز اخیر پوند
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۴۰,۲۵۶ ۳۷۰ ۰.۹۱ 11:20
۳۹,۸۸۶ ۸۱۲ ۲.۰۳ روز قبل
۳۹,۰۷۴ ۹۸ ۰.۲۵ ۳ روز پیش
 

 

قیمت درهم امارات (حواله) امروز
در بازار امروز درهم امارات (حواله) نسبت به روز قبل ، با ۳۰ تومان افزایش، ۸,۳۴۰ (هشت هزار و سیصد و چهل ) تومان نرخ گذاری شد.

 

جدول قیمت 3 روز اخیر درهم امارات (حواله)
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۸,۳۴۰ ۳۰ ۰.۳۵ 11:22
۸,۳۱۰ ۳۴۰ ۴.۰۹ روز قبل
۷,۹۷۰ ۵۰ ۰.۶۲ ۴ روز پیش

سیگنال افزایشی مذاکرات به بازار دلار

به عقیده شماری از فعالان، برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای بهتر است تا جایی که می‌توانند قیمت دلار را بالا ببرند. از نگاه آنها، در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به سرانجام برسد، معامله‌گران خواهند توانست که در بالاترین قیمت ممکن، دلار خود را به فروش برسانند. اگر مذاکرات هسته‌ای نیز به سرانجام نرسد، معامله‌گران از قبل خود را با رشد قیمت تا حدی هماهنگ کرده‌اند و از صعود یکباره قیمت جا نخواهند ماند.

با این حال، تاکتیک جدید معامله‌گران در شرایطی در بازار اعمال شده است که ابهام زیادی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای وجود دارد. به این ترتیب، در صورتی که خبر مثبتی پیش از مذاکرات هسته‌ای منتشر شود، معامله‌گران تاکتیک خود را تغییر خواهند داد و وارد فاز فروش خواهند شد.

در شرایط ابهام است که معامله‌گران تاکتیک افزایش خریدها را در پیش گرفته‌اند. در واقع به نظر می‌رسد زمانی که مشخص نیست توافقی صورت خواهد گرفت، ترجیح معامله‌گران این است که سناریوی خوش‌بینانه را در معاملات خود لحاظ نکنند. در کنار ابهام درباره آینده مذاکرات هسته‌ای، برخی فعالان اعتقاد دارند که رشد قیمت حواله درهم نیز زمینه‌ساز افزایش خریدها در بازار داخلی شد.

افزایش قیمت دلار ادامه دارد؟

درهم روز گذشته توانست به مرز حساس ۷ هزار و ۸۰۰ تومانی نزدیک‌تر شود و تا محدوده ۷ هزار و ۷۷۰ تومان افزایش پیدا کند. با این سطح از قیمت حواله درهم ارزش دلار می‌توانست تا محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی پیشروی کند. برخی تحلیل‌گران فنی نیز انتظار دارند که قیمت دلار به روند افزایشی خود ادامه دهد.

به باور شماری از آنها، از یکسو، اسکناس آمریکایی توانست در آخرین روز آبان مرز ۲۸ هزار تومانی را به عنوان کف جدید معرفی کند و از سوی دیگر موفق شد محدوده مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی را بشکند. این دو متغیر فنی انتظارات صعودی را در بازار تقویت کرده است. روز دوشنبه نیز اسکناس آمریکایی توانست خود را به سطح ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک کند. با این حال، بازار در روزهای قبل چند بار نتوانست از سد ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند.

به این ترتیب، تا محدوده یاد شده شکسته نشود، خبری از رشد معنادار قیمت نخواهد بود. با وجود رشد قیمت دلار در روز گذشته، برخی فعالان باور دارند با سفر مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران میزان خریدهای معامله‌گران کاهش پیدا خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، گروسی، در خصوص سفرش به تهران گفت امیدوار است نتیجه این سفر ایجاد کانال گفت‌وگوی مستقیم برای ازسرگیری فعالیت‌های راستی‌آزمایی ضروری این نهاد در ایران باشد./ تجارت نیوز

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: