فقط چند روز تا پایان مهلت ثبت نام در سامانه اعطای وام ودیعه مسکن زمان باقی است. ستاد ملی کرونا بعد از پرداخت دو سال متوالی این وام ثبت نام آن را برای آخرین بار تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

کمتر از ۱۰ درصد موفق به اخذ وام ودیعه مسکن شدند

بر اساس آمار منتشره از وزارت راه و شهرسازی تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۴۰ هزار نفر متقاضی در سامانه تسهیلات کمک ودیعه مسکن ثبت نام کرده و از این تعداد بیش از ۶۳۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

به عبارت دیگر تنها کمتر از هشت درصد (۷.۹ درصد) مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توانسته اند آن را دریافت کنند که گفته می‌شود بخش مهمی از آنها، تسهیلات گیرندگان ۲۵ و ۴۰ میلیون تومانی بوده و سهم دریافت کنندگان تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی کمتر بوده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات متقاضیان وام ودیعه مسکن، مربوط به رد درخواست متقاضیان است چراکه در مرحله اول متقاضی تایید و در هنگام ورود به مرحله دوم متقاضی با رد درخواست مواجه می‌شود.

از سوی دیگر تعدادی از متقاضیان هم با توجه به آنکه از شرایط کامل وام ودیعه مسکن آگاه نیستند اقدام به ثبت نام می‌کنند که این متقاضیان هم در همان مرحله ابتدا حذف می‌شوند.

سامانه املاک و اسکان دو مرحله با مشکل سامانه‌ای روبرو شد که هر بار به مدت چندین هفته قطع بود و همین امر باعث شد که اطلاعات بسیاری از متقاضیان پاک شود.

در همین رابطه یکی از متقاضیان وام ودیعه مسکن می گوید: بنده به اجبار و برای اجابت درخواست صاحبخانه ثبت نام کردم و موافقت هم شد شعبه هم انتخاب کردم، ولی بعد از چند روز رد درخواست شدم؛ من هم مخالف وام هستم چرا که امسال را با وام ودیعه سپری کردیم سال های بعد با تورم مسکن و اجاره چه باید کرد.

همچنین متقاضی دیگری عنوان می کند: اجاره‌نامه به نام همسرم بوده است. کدرهگیری گرفته و با دو ضامن به بانک رفتیم. اما بانک به علت اینکه به نام همسرم ثبت نام شده و باید برای ثبت نام با نام خود به سایت مراجعه کنید حالا که وارد سایت می شویم دیگر اجازه ثبت‌نام به ما نمی دهند.

متقاضیان وام ودیعه مسکن برای دریافت پیامک به سایت مراجعه کنند

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه کسانی که پیش از این برای وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده و انتخاب شعبه کرده‌اند، می‌توانند به سامانه املاک و اسکان مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل کنند، گفت: کسانی که تاکنون پیامک دریافت نکرده‌اند، حتما دوباره به سامانه مراجعه کنند، چراکه به‌طور قطع مدارک آن‌ها ناقص بوده و باید دوباره اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: