همه بازارها بیشترین توجه خود را به مذاکرات وین دوخته اند و سیگنال ها حکایت از این دارد که با توافق وین، بازارها تعیین تکلیف می شوند و می توان موج دیگری از تحرکات را شاهد بود.

بازار ارز و سکه | قیمت دلار در کانال نزولی

در بازار ارز قیمت دلار با نوسان محدود در همان کانال 27 هزار تومان اما در نیمه نخست کانال دنبال می شود. البته قیمت دلار درحالی بدون تغییر نوسان در همین محدوده قیمتی باقی مانده که قیمت سکه هم در همان محدوده قبلی دنبال می شود. با این وصف معامله گران ارز همچنان در موقعیت فروش هستند و بازار ارز سیگنال های مثبتی از وین دریافت کرده است. به نظر می رسد در صورت انتشار اخبار و رویدادهای قطعی مثبت از وین و ریاض، بازار ممکن است خود را برای سطوح پایین تر قیمتی آماده کند. 

بازار سهام | اثر مصوبه خوراک پتروشیمی ها بر شاخص بورس

در بازار سهام، شاخص کل بورس همچنان برای دومین روز متوالی در سیکل نزولی دنبال شد. با تداوم مسیر نزولی دلار، خرید برای سهم های دلاری غیرفعال شده و البته سیگنال های مثبت همچنان بازار را بیشتر در موقعیت فروش قرار داده است. خریداران هنوز به اخبار و رویدادهای قطعی نسبت به وین و ریاض مطمئن نیستند اما مصوبه دیروز هیات وزیران درباره نرخ خوراک پتروشیمی میتواند بازار روز دوشنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار خودرو | تغییرات قیمت خودرو بدون خریدار و فروشنده واقعی

در بازار خودرو، قیمت محصولات پُرتیراژ سایپا تغییر نکرد اما ایران خودرو با رشد محدود قیمتی روبه رو شد. قیمت خودرو متاثر از دلار فعلا توانی برای رشد ندارد. بازار همچنان از خریدار و فروشنده واقعی خالی است و قیمت ها نیز تابعی از دلار هستند. البته قیمت خودرو همچنان در محدوده پایین نوسانی قرار دارد. 

بازار مسکن | مسکن ارزان می شود یا گران؟

در بازار مسکن توان تقاضا بسیار پایین ارزیابی شده و قیمت مسکن هم در موقعیتی است که انگیزه و رغبتی برای متقاضیان خرید مسکن باقی نگذاشته است. در این شرایط رکودی، البته فروشندگان هم فعلا حاضر به فروش نیستند، اگرچه برخی هم با تخفیف اندکی به فروش مشغولند. با این وصف برخی در پیش بینی های عجیبی می گویند اگر توافقات وین شکل گیرد و برجام احیا شود، چه بسا قیمت در بازار شکسته شود و این می تواند بر صف فروش بازار بیفزاید. عوامل متعددی بر آینده بازار مسکن تأثیرگذار است که مهمترین آن به نوسانات اقتصاد کلان، بازارهای موازی و توان خرید متقاضیان برمی‌گردد. 

بازار ارز دیجیتال | ارزش بیت کوین و اتریوم کاهشی شد

در بازار ارز دیجیتال، اگر چه قیمت بیت کوین و اتریوم تغییری نکرد و نوسانات تقریبا میل به صفر داشت اما ارزش معاملات بیت کوین و اتریوم بسیار پایین ارزیابی شد و همین باعث شده ارزش معاملات بازار رمز ارزها در معاملات دیروز نیز پایین بیاید. از این منظر رکود حاکم بر بازار رمز ارزها ممکن است در روزهای آینده سیگنال های منفی به رمز ارزها بدهد و حتی در پی آن، قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد. 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: