محصولات سایپا طرفداران زیادی دار. قیمت محصولات سایپا مناسب است.فروش محصولات سایپا آغاز شد.محصولات سایپا از کیفیت خوبی برخوردار است.اسامی برندگان محصولات سایپا اعلام می شود.

قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ۶ محصول سایپا شامل کوییک با گیربکس معمولی، کوییک.آر، تیبا۲ با رینگ فولادی، کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک، سایپا ۱۵۱، تیبا اس.ایکس با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان این گروه خودروسازی برگزار شد.

در طرح اخیر فروش فوق العاده سایپا ۶۵۸ هزار و ۳۸۸ نفر شرکت کردند که ۶۳۰ هزار و ۶۵۶ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

ظرفیت محصولات عرضه شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش ۱۰ هزار دستگاه خودرو است و برای آنکه حقی از متقاضیان خرید خودرو ضایع نشود، ۲۰ هزار نفر هم به عنوان رزرو در نظر گرفته شده اند.

در این طرح ۱۰۰ دستگاه خودرو کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. علاوه بر این ۲ هزار دستگاه کوییک با گیربکس معمولی، هزار  و ۵۰۰ دستگاه کوییک.آر، ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه تیبا۲ با رینگ فولادی، هزار دستگاه سایپا ۱۵۱ و ۳ هزار دستگاه تیبا اس.ایکس عرضه می شود.

اسامی منتخب طرح فروش فوق العاده سایپا پس از تائید نهایی توسط نهادهای نظارتی فردا -دوشنبه- در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتشر خواهد شد و منتخبین از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه به مدت ۷۲ ساعت فرصت واریز وجه خواهند داشت.

گروه خودروسازی سایپا برای منتخبین طرح فروش فوق العاده، پیامک ارسال می کند اما برای اطمینان بیشتر ضرورت دارد که ثبت نام کنندگان به سایت سایپا مراجعه کنند.

قیمت خودروهای سایپا در کارخانه و بازار چقدر با هم تفاوت دارند؟

با نگاهی به تفاوت قیمت خودروهای سایپا در کارخانه و بازار، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح سایپا می‌شود.

این رانت در مورد بعضی خودروها اندک و در مورد بعضی بیشتر است.

کوئیک با گیربکس معمولی

متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در این دور از ثبت نام یارانه سایپا، از امکان خرید کوئیک با گیربکس معمولی برخوردارند.

قیمت خودروهای سایپا در کارخانه، ۱۶۵ میلیون و ۸۳۸ هزار و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۹۴ میلیون تومان است.

کوئیک R با گیربکس معمولی

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در در این دور از ثبت نام یارانه سایپا، از امکان خرید کوئیک R با گیربکس معمولی نیز برخوردارند.

قیمت خودروهای سایپا در کارخانه، ۱۷۵ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

تیبا EX2 رینگ فولادی

یکی دیگر از خودروهای موجود در در این دور از ثبت نام یارانه سایپا، تیبا EX2 رینگ فولادی است.

قیمت خودروهای سایپا در کارخانه، ۱۲۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان است و این خودرو در بازار، ۱۸۴ میلیون تومان قیمت دارد.

سایپا SE 151

سایپا SE 151 نیز یکی از گزینه‌هایی است که در این دور از ثبت نام یارانه سایپا، عرضه می‌شود.

قیمت خودروهای سایپا در کارخانه، ۱۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، حدود ۱۶۸ میلیون تومان است.

کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک

متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در این دور از ثبت نام یارانه سایپا، از امکان خرید کوییک پلاس با گیربکس اتوماتیک نیز برخوردارند.

امروز شنبه ۱۱ دی آخرین فرصت برای ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده محصولات گروه خودروسازی سایپا است. متقاضیان از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ (به مدت دو روز) به صورت شبانه‌روزی با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/ شروع به ثبت‎‌نام یارانه سایپا کرده‌اند.

طبق اعلام این گروه خودروسازی پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی ثبت‌نام یارانه سایپا، منتخبین فروش فوق‌العاده باید ظرف سه روز نسبت به واریز کامل وجه اقدام کنند.

حداکثر زمان تحویل محصولات فروش فوق‌العاده محصولات سایپا، ٩٠ روز است.

رشد قیمت پراید

بررسی قیمت ها در خانواده پراید گویای این نکته است که این محصول به رغم توقف تولید همچنان در جاده رشد قیمت به حرکت خود ادامه می دهد. در حالی که پراید 131 در هفته ابتدایی دی ماه با رشد قیمتی حدود 1.8 درصدی با پرداخت حدود 167 میلیون تومان قابل خریداری است پراید 111 یک میلیون تومان به قیمت خود اضافه کرد و در حال حاضر با قیمت 186 میلیون تومان در بازار حضور دارد. این میزان رشد به آن معناست که قیمت پراید هاچ بک (بدون صندوق) در یک هفته حدود 0.5 درصد افزایش را تجربه کرده است.  

در خانواده تیبا، در حالیکه تیبا صندوقدار رشد 0.5 درصدی را به خود دیده، شاهد هستیم که قیمت تیبا رشد یک درصدی را  در کارنامه خود ثبت کرد. قیمت تیبا صندوقدار با این میزان رشد به حدود 179 میلیون تومان رسید و عرضه کنندگان تیبا 2 قیمتی حدود 186 میلیون تومان روی خودروی در اختیار خود گذاشتند. در خانواده کوییک و خانواده ساینا هیچ تغییر قیمتی به نسبت هفته گذشته دیده نمی شود. کوییک R با قیمت 204 میلیون تومان قابل خریداری است. کوییک S نیز ثبات قیمت را تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت حدود 218 میلیون توماندر بازار حضور دارد. کوییک معمولی به عنوان ارزان ترین عضو این خانواده نیز با قیمت حدود 197 میلیون تومان در بازار دیده می شود. در خانواده ساینا، سه عضو آن یعنی ساینا معمولی، ساینا S و  ساینا پلاس به ترتیب با قیمت های 191 میلیون و 203 میلیون و 211 میلیون تومان  داد و ستد می شود.

علت گران شدن پراید

تا پیش از مخالفت رسمی وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو، قیمت پراید ۱۵۱ میلیون تومان بود اما حالا برخی سایت‌ها مانند اقتصادآنلاین قیمت این خودرو را تا ۱۵۵ میلیون تومان هم گزارش داده‌اند. سایت موج نیز اعلام کرده که این خودرو ۱۵۴ میلیون تومان در بازار است.

علت گرانی سه میلیون تا چهار میلیون تومان پراید در یک هفته چیست؟ 

عدم عرضه جدید پراید، جوابگو نبودن عرضه خودروهای مشابه آن، نوسان قیمت دلار، وجود تقاضای بالا برای خرید این خودرو ارزان‌تر از بقیه خودروها و در نهایت اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر مخالفت با آزادسازی واردات خودرو، پراید را گران‌تر از قبل کرده است.

هفته گذشته، وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت کرده بود که تجارت‌نیوز گزارش داد اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک جدیدی برای بازار خودرو محسوب می‌شود و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می‌کند. پیش از این پیش‌بینی می‌شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به پراید هم سرایت کند اما هفته گذشته با اظهارات وزیر صمت این سناریو تقریبا رنگ باخت. علاوه بر این، قرار بود در این روزهای نبود پراید در خط تولید، خودروهای جایگزین بتوانند تقاضا برای پراید را پاسخ دهند اما به نظر می‌رسد خودروسازان در تحقق این هدف ناکام مانده‌اند.

کمبود تقاضای 3 میلیونی در بازار خودرو

آن طور که تاکنون اعلام شده میزان تقاضا در بازار خودرو تا سالانه به سه میلیون دستگاه هم می‌رسد اما خودروسازان حتی به یک میلیون خودرو تولیدی هم دست نیافته‌اند. هرچند آنها اعلام کرده‌اند که میزان خودروهای معوق در طرح‌های پیش‌فروش را به کمترین حد ممکن طی سال‌های اخیر رسانده‌اند اما طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی میزان خودروهای ناقص در پارکینگ به ۱۴۰ هزار خودرو می‌رسد. ناتوانی خودرو سازان در تامین قطعات خودرو نیز به بحران فعلی دامن زده است. در همین حال که بازار به دلیل بی‌پاسخ ماندن به تقاضاهای موجود تحت فشار است، قیمت دلار نیز نوساناتی داشته که به نظر می‌رسد این نوسانات به بازار خودرو هم سرایت کرده است.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: