بازار ارز تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته توان مقاومت در برابر کاهش قیمت دلار را نداشت و نرخ دلار با 430 تومان کاهش به کانال 26 هزار تومان برگشت. نرخ دلار دو روز پیش با 26 هزار و 570 تومان بسته شد. 

زلزله مذاکرات وین در بازار ارز 

طبق اظهارات مذاکره کنندگان برجام روند رایزنی ها در وین  مثبت بوده و احتمال رسیدن به یک توافق هسته ای بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

امیرعبداللهیان؛ وزیر خارجه ایران در مونیخ گفت: ما به توافق خوب و دست‌یافتنی بسیار نزدیک هستیم. برخی از معامله گران بازار دلار  سفر وزیر امور خارجه به مونیخ را زیر ذره بین قرار داده می گویند احتمالا امیرعبداللهیان بعد از مونیخ به وین خواهد رفت. 

 روزنامه اسرائیلی «هاآرتص»، پنج‌شنبه 17 فوریه، از احتمال امضای قریب‌الوقوع توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای 4+1 در وین خبر داد و نوشت «توافق جدید» فرق چندانی با نسخه پیشین ندارد .

درباره جزئیات توافق  هم مانند یک زلزله در بازار دلار عمل کرد و نرخ دلار ریزش کرد. برخی از تحلیلگران بازار دلار ایران معتقدند که احتمالا پس لرزه های برجام در بازار امروز شنبه 30 بهمن ماه وجود دارد. اما بازار بیشتر به دنبال اخبار قطعی تر از مقر مذاکرات وین است. 

آنها می گویند نرخ دلار تا کاملا از مذاکرات مطمئن نشود به سمت کانال 25 هزار تومان حرکت نمی کند. 

معامله گران معتقدند اگر قیمت دلار در بازار امروز 30 بهمن 1400 بتواند بالای مرز 25 هزار و 800 باقی بماند از شدت ریزش نرخ دلار کاسته خواهد شد اما اگر این اتفاق نیفتد فروشندگان بیشتری وارد بازار دلار می شوند. 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز 30  بهمن 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  دیشب بر روی 7 هزار و 155 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز پنجشنبه گذشته 65 تومان کاهش را نشان می دهد . بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم  نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی  شب گذشته بر روی  26 هزار و 150 تومان قرار  گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب گذشته 700 تومان پایین رفته بود. در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 26 هزار و 850 تومان قرار داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه 30 بهمن  1400 را نزولی پیش بینی کرده اند. 

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات روز گذشته کانال 26 هزار تومان را از دست داد و وارد کانال 25 هزار تومان شد. این اسکناس آمریکایی دیشب با 25 هزار و 650 تومان معامله شد که نسبت به قیمت چهارشنبه شب گذشته 520 تومان کاهش را نشان می دهد. چهارشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی  26 هزار و 170 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش  قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  شنبه 30 بهمن پایین می رود.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: