قیمت دلار نسبت به دیروز. ادامه روند کاهشی دارد.  آیا قیمت دلار در کانال 24 هزارتومان میماند؟مقایسه قیمت دلار با روز های گذشته.قیمت دلار امروز 3 اسفند ماه کاهشی شد

 

قیمت دلار در صرافی ملی

روز قبل دلار در صرافی ملی مانند ۲ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۲ روز پیش تا ۲۴,۷۷۳ (بیست و چهار هزار و هفتصد و هفتاد و سه ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ - با کاهش ۰.۲۲ درصدی به ۲۴,۷۱۷ (بیست و چهار هزار و هفتصد و هفده ) تومان رسید.

قیمت دلار در بازار متشکل

روز قبل دلار در بازار متشکل برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار متشکل که ۲ روز پیش تا ۲۴,۱۷۸ (بیست و چهار هزار و یکصد و هفتاد و هشت ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۱.۲۳ درصدی به ۲۴,۴۸۱ (بیست و چهار هزار و چهارصد و هشتاد و یک ) تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه سنا

روز قبل دلار در سامانه سنا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۲ روز پیش تا ۲۴,۳۴۷ (بیست و چهار هزار و سیصد و چهل و هفت ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷۵ درصدی به ۲۴,۵۳۳ (بیست و چهار هزار و پانصد و سی و سه ) تومان رسید.

قیمت دلار کانادا

روز قبل دلار کانادا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار کانادا که ۲ روز پیش تا ۲۰,۱۹۳ (بیست هزار و یکصد و نود و سه ) تومان رسیده بود، امروز - سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ - با رشد ۰.۷۱ درصدی به ۲۰,۳۳۹ (بیست هزار و سیصد و سی و نه ) تومان رسید.

قیمت دلار به 25 تومان می رسد؟

قیمت دلار در دو ماه گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش یافته و احتمال داده می‌شود که روند نزولی قیمت دلار در هفته جاری هم ادامه داشته باشد. برخی معتقدند معامله‌گران خود را برای کاهش بیشتر قیمت دلار آماده کرده‌اند.

اما این کاهش تنها به شرطی محقق می‌شود که مذاکرات در این هفته به نتیجه برسد و یا اخبار مثبت مذاکرات ادامه‌دار باشد. در دو هفته قبل هم قیمت دلار روند کاهشی خود را آغاز کرد و تا مرز ۲۵ هزار تومان هم پایین آمد. اما فرسایشی شدن مذاکرات، روند کاهش قیمت دلار را متوقف کرد و قیمت دلار دوباره افزایش یافت.

بازار ارز مدت‌هاست که در انتظار یک خبر قطعی از مذاکرات است. اگر این خبر قطعی به بازار برسد، تغییر کانال قطعی است. واگرنه قیمت دلار دوباره به سمت کانال ۲۷ هزار تومان حرکت می‌کند.

قیمت دلار| ورق برگشت

 

"معاون موقت نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام تصریح کرد آمریکا آماده برداشتن «تحریم‌های ناسازگار با برجام» است." این خبر دیشب از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد و میزان فروش های پشت خطی معامله گران دلار را بالا برد. در آخرین ساعات سه شنبه شب، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رفت که فاصله ۴۰۰ تومانی با قیمت ابتدای روز داشت.

با توجه به افت شبانه دلار، انتظار می رود که این ارز به سوی مرز ۲۶ هزار تومانی میل کند. به باور تحلیل گران فنی در صورتی که اسکناس آمریکایی از محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان پایین تر برود، موج جدیدی از فروشندگان وارد بازار خواهند شد. دلار در شهریورماه هرگز زیر محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان حرکت نکرده است. این موضوع موجب شده است که گزوه دیگری از فعالان زاویه دید دیگری را در مورد بازار ارز امروز مطرح کنند. این عده اعتقاد دارند که شاید با جوسازی های سیاسی، قیمت دلار در ابتدای روز در مسیر نزولی قرار بگیرد،‌ولی از اواخر روز،‌ فشار خریداران به بازار وارد خواهد شد و بار دیگر قیمت به بالای مرز ۲۷ هزار  تومانی بازخواهد گشت.

این انتظارات مثبت در حالی در بازار شنیده می شود که اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا دو هفته ی دیگر شروع شود.به نظر می رسد بازار در روز جاری بیشتر تحت تاثیر اخبار واقعی و فیک باشد. خریداران بزرگ در شرایط نا اطمینانی در بازار حضور نخواهند یافت ولی نوسان گیران سعی خواهند کرد، از تغییرات زیاد قیمت کسب سود کنند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: