بازگشت نماینده ایران در مذاکرات وین به کشور با جوسازی برخی معامله گران سکه رو به رو شده است. سکه بازان دیشب به خبر برخی کانال های اطلاع رسانی اشاره می کردند که بازگشت علی باقری به تهران را به معنای توقف احتمالی مذاکرات تفسیر می کردند. از نگاه آن ها، در حالی که در ابتدای هفته گفته می شد که وزیر امور خارجه برای امضای توافق هسته ای به وین سفر خواهد کرد، در انتهای هفته نماینده ایران در مذاکرات به تهران بازمی گشت، امری که از نگاه آن ها می توانست نشان دهنده آن باشد که توافق به راحتی در دسترس نیست. 

برخی سکه بازان باور داشتند که این اتفاق می تواند زمینه ساز افزایش قیمت دلار شود و به دنبال آن،‌ ارزش فلز گران بهای داخلی بالا برود. با این حال،‌ بیشتر معامله گران تفسیر بدبینانه ای نسبت به سفر باقری کنی نداشتند و تصور میکردند که پس از این سفر تکلیف مذاکرات مشخص خواهد شد. این عده اعتقاد دارند که تا زمان مشخص شدن نتایج این سفر نباید در خرید و فروش ارز و سکه بی احتیاطی به خرج داد. 

با توجه به چنین دیدگاهی نمی توان انتظار داشت که در روز جاری سکه امامی از مرز ۱۲ میلیون تومانی عبور کند. با این حال،‌اگر معامله گران نسبت به سفر باقری کنی دیدگاه خوشبینانه ای نداشته باشند، فلز گران بهای داخلی در همان ابتدای روز وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی خواهد شد. 

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: