بازار ارز تهران در این چند روز اخیر شاهد یخ زدن قیمت دلار بوده است. نرخ دلار در محدوده ۲۶ هزار و۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان تثبیت شده و افت و خیز چشمگیری از خود نشان نداده است.

 قیمت دلار در بازار امروز با ۲۶ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد و در نیمه روز به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که نسبت به دیروز ۵۰ تومان افت را نشان می دهد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز با ۹ تومان کاهش بر روی ۲۴ هزار و ۵۲۴ تومان ایستاد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۴۷۰ و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۷۱۶ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۷ هزار و ۸۶۸ تومان و قیمت فروش آن ۲۷ هزار ۶۰۴ تومان بود.

افت اندک نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم در بازار امروز همزمان با نوسان محدود نرخ دلار افت اندکی را ثبت کرد. قیمت درهم در بازار امروز با ۷ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز ۱۰ تومان پایین تر بود. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۶ هزارو ۳۳۵ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار بالاتر بود.

پیشروی سکه در کانال جدید

بازار جهانی طلا در سومین روز هفته جاری و بعد از یک روز استراحت کاری امروز بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت اونس طلا امروز تا ۱۹۲۹ دلار هم پیشروی کرد اما در نیمه روز با ۱۸۹۷ دلار معامله شد که نسبت به دیروز تقریبا ۲ دلار پایین رفته بود.

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا و قیمت سکه برخلاف قیمت دلار اندکی بالا رفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دیروز ۳ هزار و ۷۰۰ تومان رشد کرده بود.

قیمت سکه هم که از روز گذشته کانال ۱۲ میلیون تومان را فتح کرده امروز هم در همین کانال ماندگار بود و به سمت جلو پیشروی کرد. قیمت این فلز گران بهای داخلی امروز با ۱۲ میلیون و ۵ هزار تومان معامله شد و در نیمه روز به ۱۲ میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید. با احتساب قیمت ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان به دست آمد و حباب آن ۲.۶۸ درصد به دست می‌آمد.

پیام جدید خطیب زاده به بازار ارز

بازار ارز تهران و معامله گران دلار همچنان به وین چشم دوخته اند. امروز سعید خطیب زاده در نشست خبری خود درباره برجام گفت.: بالای ۹۸ درصد پیش‌نویس توافق آماده شده است و فعلا هیچ برنامه‌ای برای سفر امیرعبداللهیان به وین نداریم.

او در ادامه افزود: موضوعاتی مربوط به آژانس ‌و اقدامات هسته ای باقی مانده است که غربی ها باید تصمیم خود را بگیرند و آمریکا مشغول وضعیت فعلی است. در مورد بدهی کره به ایران گفتگو‌ها در کره بر اساس خواست کره ای‌ها انجام شد، اما تاکنون نتیجه‌ای در خصوص پرداخت بدهی‌های ایران حاصل نشده است.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: