بر اساس گزارش میدانی از بازار خودرو امروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تولید ۱۴۰۰ نسبت به آخر هفته گذشته بدون تغییر با قیمت ۲۶۵ میلیون تومانی معامله شد، مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز با ۱۰ میلیون اختلاف به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان معامله شد که این مدل نیز بدون تغییر بوده‌است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکسال است تولید آن متوقف شده، در نسخه فول آپشن ( ترمز عقب دیسکی، سی دی پلیر و ... ) هم بدون افزایش با قیمت ۳۳۰ میلیون تومانی معامله می‌شود که نسبت به  هفته گذشته، ۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

در نسخه کم آپشن نیز که با ترمزهای عقب کاسه ای و بدون سی دی پلیر عرضه می شود، با همان میزان افزایش با قیمت ۳۲۲ میلیون تومانی معامله شد.

پژو پارس معمولی مدل ۱۴۰۰ هم بدون تغییر با قیمت ۲۷۶ میلیون تومان و در مدل های ۱۳۹۹ با ۱۱ میلیون تومان اختلاف معامله شد.

دنای معمولی با رینگ فولادی و کروز کنترل هم که در هفته گذشته ۴ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۳۶۹ میلیون تومانی معامله می شد با کاهش قیمت به همان قیمت قبلی و ۳۶۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

سمند هم با موتور EF۷ و دوگانه سوز در نسخه LX، ثبات قیمتی خود در هفته گذشته را شکست و با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۳۲۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

پراید ۱۱۱ نیز که سال پیش تصمیم بر توقف تولیدش گرفته شد، ثبات قیمتی خود را در مدل SE حفظ کرده و با قیمت ۱۸۵ میلیون تومان معامله شد.

نسخه وانت پراید،۱۵۱، نیز تولید ۱۴۰۰ بدون افزایش قیمت همان ۱۶۰ میلیون  تومان هفته گذشته قیمت گذاری شد

در نسخه ۱۳۱ و در مدل SE که همانند مدل ۱۱۱ یکسالی از تولیدش می گذرد با مقاومت بازار نسبت به کاهش قیمت همراه بوده و با قیمتی معادل ۱۷۰ میلیون تومان در بازار روز معامله می شد.

در سایر خودرو های تولیدی گروه سایپا، ساینا دنده ای EX با رینگ فولادی و کوییک دنده ای و رینگ فولادی هردو با یک میلیون تومان افزایش به ترتیب با ۱۹۵ و ۱۸۶ میلیون تومان معامله شدند.

حالا باید دید پس از کش و قوس های فراوان و اخبار ضد و نقیض از وین بالاخره یخ بازار خودرو آب می شود و کاهش قیمت ها ادامه دار خواهد بود؟ در این میان خبر واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده نیز می تواند به عاملی برای کاهش بیش تر قیمت ها تبدیل شود.

 اما نکته منفی به کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان بزرگ باز می‌گردد؛ به گونه ای که  قادر به پوشش تقاضای انباشته شده در بازار نیست؛ به عنوان نمونه در آخرین دوره فروش فوری ایران خودرو، حدود ۵ میلیون نفر متقاضی برای آن ثبت نام کرده بودند.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: