هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۲۸۴,۳۰۰ (یک میلیون و دویست و هشتاد و چهار هزار و سیصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۱۶ درصدی داشته است.
 هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟
  جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۲۸۴,۳۰۰ ۱۵,۰۰۰ ۱.۱۶ 11:27
۱,۲۶۹,۳۰۰ ۲۰,۱۰۰ ۱.۵۸ روز قبل
۱,۲۴۹,۲۰۰ -۷,۲۰۰.۰۰ -۰.۵۸ ۲ روز پیش

در هفته گذشته قیمت طلا 1.7 درصد کاهش پیدا کرد تا به محدوده پایین کانال 1900 دلاری سقوط کند. در هفته آینده سرنوشت قیمت طلا چه خواهد بود؟

کاهش صعودی ها در بازار طلا

بنا به گزارش اکوایران و بر اساس نظر تحلیل گران پیشرفت احتمالی در مذاکرات آتش بس میان روسیه و اوکراین عاملی است که می تواند در هفته آینده سبب کاهش قیمت طلا شود. تازه ترین نظرسنجی سایت کیتکو از تحلیل گران و خرده سرمایه گذاران بازار طلا نشان می دهد، فضای کاهشی در بازار طلا فضای غالب است.

محدوده نوسانی قیمت طلا

در حالی که بیشتر تحلیل گران انتظار دارند قیمت طلا در هفته آتی کاهشی باشد، تحلیل گران تکنیکال بازار بازه 1880 دلار تا 1900 دلار را بازه محتمل برای نوسان طلا عنوان کردند. البته در حال حاضر بسیاری از تحلیل گران قیمت های زیر 1900 دلار فلز زرد را فرصت خرید بلند مدت می دانند.

نظرسنجی کیتکو از قیمت طلا

در نظرسنجی وال استریت این هفته سایت کیتکو که از میان تحلیل گران بازار به عمل می آید 19 نفر شرکت کردند. همانطور که گفته شد فقط پنج کارشناس معادل با 28 درصد باور دارند طلا در هفته آینده صعودی خواهد بود در حالی که 10 نفر معادل با 56 درصد به نزولی بودن قیمت فلز زرد در هفته آینده رای دادند. سه نفر هم نوسان زیادی را برای قیمت طلا در هفته آینده پیش بینی نمی کنند.

در همین حال 60 سرمایه گذار خرد نیز در نظرسنجی مین استریت این سایت شرکت کردند که نتایج نسبت به نظرسنجی قبلی نسبت به قیمت طلا خوشبینانه تر است. 56 درصد از این سرمایه گذاران باور دارند که طلا هفته آینده افزایش قیمت خواهد داشت، 28 درصد گفتند طلا نزولی خواهد بود و 16 درصد هم رای خنثی دادند. با اینکه اکثریت در این نظرسنجی همچنان صعودی نظر می دهند اما مقایسه نظرسنجی مین استریت با هفته های پیش خود حکایت از افت مقدار صعودی ها در بازار دارد.

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان

 اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار متناسب سازی حقوق بازنشستگان شده اند.این طرح که به امضاء ۲۰۹ نماینده مجلس رسیده است تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده تا روند قانونی خود را طی کند.لازم  به ذکر است این طرح ابتدا باید در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی و پس از آن به صحن علنی ارجاع تا به رای نمایندگان گذاشته شود.

متن این طرح به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۲۰۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم میشود.

مقدمه (دلایل توجیهی): بر اساس ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه و اجرایی شدن آن توسط دولت محترم از تاریخ ۱ /۷ /۱۳۹۹ به میزان ۹۰ درصد حقوق و مزایا شاغل متناظر و هم ردیف (مشابه)؛ بدین وسیله جهت تصویب و دائمی نمودن آن در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری تقدیم مجلس شورای اسلامی می گردد و من بعد هرگونه افزایشی که برای شاغلین عملیاتی و اجرایی گردد ۹۰ %ناخالص آن برای بازنشستگان قابل محاسبه و پرداخت است.

عنوان طرح: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان

ماده واحده- دولت مکلف است نود درصد (۹۰ (%ناخالص حقوق و مزایای شاغلین و افزایش سنواتی ایشان را در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری، محاسبه و پرداخت کند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در هاله‌ای از ابهام است

حسن صادقی قائم مقام دبیرکل خانه کارگر و معاون امور استان‌ها و شهرستان‌های خانه کارگر گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است و متاسفانه نه دولت به تکلیفش عمل کرده و نه سازمان تامین اجتماعی. 

 قائم مقام دبیرکل خانه کارگر و معاون امور استان‌ها و شهرستان‌های خانه کارگر تاکید کرد: ما باید حافظ صندوق تامین اجتماعی باشیم که به مشکل برنخورد. افزایش حقوق پلکانی هم دریافتی‌های حداقلی‌بگیران را دچار تحول نمی‌کند و همچنان زیر نرخ تورم نگه می‌دارد. در نتیجه حداقل بگیران همچنان باتوجه به تورم حاکم بر جامعه، دچار مشکلات اساسی‌ خواهند بود.

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: