بانک اول - پیگیری‌ها از شبکه بانکی نشان می‌دهد که اغلب بانک‌ها داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای وام گیرندگان آقا را شرط دریافت تسهیلات اعلام می‌کنند.

به گزارش بانک اول در جریان بررسی لایحه بودجه امسال یکی از موضوعاتی که مجلس و دولت روی آن توافقی نداشتند، میزان تسهیلات بود. پافشاری مجلسی‌ها روی افزایش میزان تسهیلات در آن زمان موجب شد که رئیس کل بانک مرکزی به رهبری نامه بنویسید.

رهبری نیز به مجلس نسبت به افزایش تسهیلات تذکر داد. پس از این تذکر مجلسی‌ها بودجه وام را کاهش دادند. اما به نظر می‌رسد مشکل تسهیلات همچنان وجود دارد.

مبلغ وام ازدواج بر اساس قانون بودجه امسال به ۱۲۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله افزایش پیدا کرد و این وام برای زوج‌های زیر ۲۵ سال نیز ۱۵۰ میلیون تومان شد. بانک مرکزی نیز بخشنامه وام ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

اما ایسنا گزارش داده که بانک‌ها می‌گویند فعلا بخشنامه جدید ابلاغ نشده و مبلغ وام ازدواج همان ۷۰ میلیون تومان است. علاوه بر خلف وعده برای پرداخت وام ازدواج ۱۲۰ میلیون تومانی، به نظر می‌رسد ممنوعیت دیگری نیز برای وام گیرندگان وجود دارد.

پیگیر ی‌ها از شبکه بانکی نشان می‌دهد که اغلب بانک‌ها داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای وام گیرندگان آقا را شرط دریافت تسهیلات اعلام می‌کنند.

اپراتور یکی از شعب بانک ملی می‌گوید: داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای آقایانی که می‌خواهند وام بگیرند الزامی است. به گفته او این شرط فقط برای دریافت وام ازدواج نیست و شامل همه‌ نوع تسهیلات بانکی می‌شود.

شرط تمام شدن سربازی برای کسانی که قصد دریافت وام از بانک ملت را دارند نیز وجود دارد. اپراتور این بانک می‌گوید: برای پرداخت وام بانک استعلام می‌گیرد و داشتن کارت پایان خدمت الزامی است.

مدیران یکی از بانک‌های دولتی نیز می‌گوید که در بخشنامه‌ها آمده که وام‌گیرندگان آقا باید سربازی رفته باشند.

با این شرط وام گیرندگان و به خصوص کسانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند برای دریافت وام به مشکل برخورد می‌کنند. با این که دولت اعلام کرده وام برای زوج‌های زیر ۲۵ سال بیشتر دیگر زوج‌ها و به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اما با سنگ اندازی شرط پایان خدمت، برای دریافت وام ممنوعیت ایجاد کرده است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: