مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با شرکت در جلسه‌ نمایندگان کانون‌های بازنشستگی از افزایش منصفانه مستمری بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

میرهاشم موسوی گفت: پس از بحث و تبادل نظر جامع میان نمایندگان بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی مقرر شده است طی هفته جاری با برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی و با در نظر داشتن شرایط معیشتی بازنشستگان، مطلوب ترین تصمیم جهت افزایش میزان مستمری ها و ایجاد رضایتمندی این قشر معزز اتخاذ و پیشنهاد شود.

در مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت، همچنین براساس این متناسب سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند.

مرحله دوم این متناسب سازی نیز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با صدور یک بخشنامه به واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد و تاریخ اجرای متناسب سازی مرحله دوم از ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شده است

همچنین درباره احکام برقراری بازنشستگی و بازماندگان در سال جاری، تاریخ اجرای متناسب سازی از تاریخ برقراری و در خصوص احکام برقراری ازکارافتادگی کلی، از تاریخ پرداخت مستمری خواهد بود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: