رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای ۶ میلیون نفر از افرادی که بیمه نیستند منابع در نظر گرفتیم تا همه آنها بدون اخذ وجه بیمه شوند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار شب گذشته (دوشنبه، ۲۹ فروردین) با خیرین و مدیران موسسات خیریه، گفت: برای بنده مایه افتخار است که در این ایام و ماه رمضان عزیز در جمع شما برادران و خواهران گرامی هستم، یکایک شما مایه افتخار کشور و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی هستید و در این شرایط سخت خدا به شما توفیق داده تا با همت و اراده و دست در جیب خودتان به این مردم خدمت کنید.

 قالیباف افزود: ما به عنوان افرادی که امکانات و بیت المال در دستانمان است باید حساس باشیم به تعبیر حضرت آقا «چه بسا که فردای قیامت خدا برای کارهای نکرده مان آنقدر یقه مان را بگیرد که در رابطه با کارهای کرده مان از ما سوال نشود».

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پیگیری موضوعات مطرح شده جلسه دیگری نیز باید برگزار شود، افزود: بنده با همه وجودم به این موضوع باور دارم و می توانم ده ها مورد از کارهای بزرگ و کوچکی که شاهد آن بودم را نام ببرم؛  ما هر کجا در کشور به موفقیت رسیدیم مردم در آن موفقیت حضور داشتند حتی موضوعی مانند جنگ که از آن پیچیده تر وجود ندارد.

وی افزود: شهدای بزرگی که می بینید از مردم عادی بودند که به جنگ رفتند و ارتشی و سپاهی نبودند و اگر پاسدار شدند در جبهه و در میدان دفاع پاسدار شدند. به همین دلیل پیروزی و تداوم انقلاب با حضور مردم رقم خورد، اگر اقتصاد ما امروز به این وضعیت افتاده و در این وضع قرار گرفته برای این است که ۹۰ درصد اقتصاد دولتی بوده است.

قالیباف اضافه کرد: بنده با همه وجودم معتقدم دو چیز کشورمان را نجات می دهد کمااینکه همیشه اینگونه بوده است و هرگاه به این دو مورد عمل نکردیم محکوم به شکست بودیم. ابتدا به سنت های الهی باور داشته و خدا باوری داشته باشیم و دوم اینکه مردم باوری داشته باشیم. امام (ره) بارها فرمودند؛ کارهایی که مردم می توانند انجام دهند دولت ها در آن دخالت نکنند. ما در همه کارها دخالت می کنیم که این اشکال اساسی ما است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در رابطه با مشکلات مربوط به نحوه تشکیل انجمن های صنفی به عنوان یکی از مطالبات خیرین حاضر در جلسه، گفت: موضوع طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی و تخصصی امروز در دستورکار جلسه صحن بود که ۲۰ ماده داشته و بعد از مدت ها رفع اشکال در دستور کار قرار گرفته و ان شاءالله ظرف مدت یک الی دو ماه آینده مسیر قانونی خودش را طی خواهد کرد که با تصویب آن بسیاری از مباحث قانونی حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی در قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: از سال گذشته پای این موضوع ایستادم و اگر قانون بودجه سال گذشته و امسال را نگاه کنیم در حوزه محرومیت زدایی ردیف مستقلی پیش بینی کردیم و علیرغم تمام مخالفت های سازمان برنامه و بودجه،در استان ها برنامه ریزی کردیم و همچنین مجری های گروه های جهادی و محرومیت زدایی را مجاز کردیم تا با آن ها قرارداد بسته شده و پول پرداخت شود و مطمئن هستم این افراد با یک تومان به اندازه صد تومان کار می کنند در حالی که ما دولتی ها با هزار تومان حتی یک تومان هم کار نمی کنیم لذا این کارها انجام شده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد از این رو خیرین پیشکسوتی که به موضوعات سیستمی آشناتر هستند باید محکم پای اجرای آن بایستند.

قالیباف اضافه کرد: در بحث مربوط به آبرسانی و محرومیت زدایی متمرکز شدیم و ردیف ها و محل های مشخصی خارج از تشریفات اداری در نظر گرفتیم اما باید به یکدیگر متصل شویم و همدیگر را پیدا کنیم. سیستم بروکراسی کشورمان اسب سرکشی است که هیچ کس حریف آن نیست، این واقعیت تلخی است که وجود دارد. باید از این نوع جلسات داشته باشیم و یکدیگر را پیدا کنیم و از طرفی شما باید نظارت کنید و موضوعات را به ما که نماینده شما هستیم منتقل کنید ما نیز پای این کار هستیم. شبکه آن وجود داشته و می توانیم در بحث های نظارتی کمک کرده تا کار راه بیفتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج، گفت: امسال با کمک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با پیگیری های جدی پول خوبی برای کارت سلامت بیماران صعب العلاج در نظر گرفتیم که صد درصد هزینه درمان آن ها پرداخت می شود بدین معنی که به صورت صددرصدی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند در این رابطه خیرین باید این افراد را شناسایی کرده و از طریق بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت پوشش قرار دهند، در حال حاضر هم برای ۶ میلیون نفر از افرادی که بیمه نیستند منابع در نظر گرفتیم تا همه آنها بدون اخذ وجه بیمه شوند.

وی ادامه داد: هیچ کس بهتر از خیرین نمی تواند مجری این کار باشد، چرا که در شهرستان ها و استان ها افراد فاقد بیمه را شناسایی و از طریق سایت بیمه آن ها را پیگیری کنند تا هزینه های درمانی آن ها نیز پرداخت شود. این نکته ای است که اگر ارتباط برقرار شود ما مصمم هستیم اتفاقات بزرگی رخ دهد به ویژه در برنامه هفتم که امسال تدوین می کنیم مسائل مذکور را نیز در نظر بگیریم.

قالیباف تصریح کرد: در سفری که به استان خوزستان و سیستان و بلوچستان داشتم از نزدیک مشکلات کمبود آب روستاها را دیدیم از این رو به صورت متمرکز بیش از ۱۰ هزار روستا را برای آبرسانی مورد هدف قرار دادیم و چقدر دوست دارم که این آبرسانی ها به دست خیرین و بچه های جهادی انجام شود چرا که هزینه ها کاهش پیدا می کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه مباحث مربوط به مالیات مرتبط با فعالیت خیرین را پیگیری خواهم کرد، افزود: ما در محل هایی فرارهای مالیاتی زیادی داریم و باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود بطور مثال در زمان شیوع ویروس کرونا در همه کشورهای دنیا درآمدهای مالیاتی دولت ها کاهش پیدا کرد اما درآمد مالیاتی ما در حالی افزایش داشت و تحقق آن امسال به ۱۱۳ درصد رسیده است که ما همچنان حدود ۶۰ درصد فرار مالیاتی داریم و این امر نشان دهنده این است که روند فعلی مالیات گیری مناسب نیست و به عبارتی در بخش مالیاتی حکمرانی مناسبی نداریم.

وی افزود:خیرین باید از منابع مربوط به محرومیت زدایی، آب و راه روستایی مناطق محروم که خیریه ها و جهادی ها  می‌توانند  خارج از تشریفات اقداماتی انجام دهند، استفاده کنند. چرا که منابع بسیار خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده که می‌تواند در محرومیت زدایی نقش داشته باشد و بسیاری مناطق را احیا کند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: