معاون اجتماعی وزارت کار خبر داد

معاون امور اجتماعی وزارت کار گفت: تا پایان سال قبل ۳۵۸ هزار نفر از جامعه کارگری در مرحله اول مسکن کارگری ثبت‌نام کردند.

چکشیان گفت: زمین‌ها برای ساخت واحد‌های مسکونی توسط تعاونی‌ها انتخاب شده و از بین ۹۷۲ هزار نفری که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند ۳۵۸ هزار نفر از جامعه کارگری بوده‌اند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعان، کار و رفاه اجتماعی، یکی از چالش‌هایی که وجود دارد این است که کارگرانی که در مرحله قبل برای مسکن کارگری ثبت‌نام کرده‌اند به دلیل مشکلات مالی موفق به تامین آورده‌ی اولیه نشدند و صاحب مسکن نشدند. تلاش می‌کنیم با بسته‌های تامین مالی بر اساس دهک‌های درآمدی خانه دار شدن آن‌ها را تسهیل کنیم.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال قبل تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده بود.

پیش از این وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دی ماه ۱۳۹۸ و در دولت تدبیر و امید، تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی با هدف ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رساند که بر اساس آن در فاز اول ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ظرف سه سال ساخته شود.

بر اساس ماده ۱۴۹ قانون کار کارفرمایان مکلف هستند با تعاونی‌های مسکن و در صورت عدم وجود این تعاونی‌ها مستقیماً با کارگران فاقد مسکن جهت تامین‌خانه‌های شخصی مناسب همکاری لازم را کنند و همچنین کارفرمایان کارگاه‌های بزرگ مکلف به احداث خانه‌های سازمانی در جوار کارگاه و یا محل‌ مناسب دیگر است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: